![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo, Milquet plaatst VL eindelijk voor de duidelijke keuze:
Milquet: 'Als Vlaanderen wil vertrekken, dan zonder Brussel' http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100609_075 |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() en dan, dat ze maar zegt
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Non.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Milquet voert campagne voor De Wever, zoals Sinardet gisteren al opmerkte in Phara.
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer Waalse dreigementen hoe beter.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja als je een vraag krijgt van een journalist wat met de toekomst van Brussel na een eventuele Vlaamse onafhankelijk zegt ze gewoon wat iedere Vlaming en Franstalige weet.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sociologische en geo-politieke uitbreiding heeft ze toch al laten vallen.
Van mij mogen ze dat vieze Brussel hebben hoor. En aangezien ik in HV woon ga ik nu voor Milquet stemmen ipv voor De Wever ![]()
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 juni 2010 om 16:24. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() De toon en inzet deze verkiezingen stemmen me gerust; la belgique reutelt zoals nooit tevoren.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet eens aan uw partijgenoot, Driewerf, vragen wat hij te zeggen heeft over mensen die hun stellingen moeten kracht bijzetten met zinsneden als "iedereen weet dat..." en "het is algemeen geweten dat...".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hehe. Vroeger zou ik me nog enigszins opgejaagd hebben, deze tijden zijn echter al voorbij en ik denk dat er meer en meer Vlamingen zijn die zich niets meer aantrekken van wat ze aan de andere kant van de taalgrens zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en dan vooral Vlaams-Brabant kan het zich gewoon niet permitteren om Brussel te laten vallen. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() BDW: "Een vrouw die gedurende drie jaar huwelijk 'neen' zegt
en dan komt zeggen dat het huwelijk het geheim van het geluk is..." Ramkoers
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() En als ze nu es haar kinderen, de franstalige inwoners, meeneemt naar haar nieuw opgerichte la belgique, dan kan papa Vlaanderen het huis Brussel terug opknappen.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Daaaaag Milquet!
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vermoed niet dat Vlaanderen in het huidige bestuur van Brussel veel in de pap te brokken heeft, dus het zal gewoon even slecht bestuurd blijven als we onze handen ervan af trekken. (Een Van Hengel bijv. lijkt me nu niet echt een voorbeeld van goede bestuurder)
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat een uitstekende vertrekbazis voor de regeringsonderhandelingen.
Het volgende agenda-punt is, wat we moeten betalen voor het Nederlandstalig onderwijs in Brussel, want helaas toch, helaas toch, al die scholen en die kinderen daar, kunnen zij echt onmogelijk opvangen ... maar we zijn bereid om de bevoegdheid 'onderwijs' verder uit te oefenen in Brussel, zoals we dit nu al doen, en natuurlijk volledig op onze kosten, zoals we dit nu ook al doen. En zo kunnen we verder praten, bevoegdheid per bevoegdheid. Dit is hetgeen altijd al gezegd geweest is, namelijk de Kopernikaanse omwenteling. Op het einde van de rit, zullen we absoluut voldoende te zeggen hebben in Brussel, om de Vlamingen aldaar de geruststellende gedachte te geven dat ze nog steeds Vlamingen kunnen zijn en blijven. post skrotum: ik ben persoonlijk niet van het gedacht, zoals sommige mede-flaminganten op dit forum, dat "Brussel een Vlaamse stad is, omdat ze in Vlaanderen ligt". Zoveel als madammeke Adieu (vroeger gekend als madame Non) zich vergiste omtrent de taalgrens, de fasiliteitengemeenten en de korridor, zo is het een vergissing dat Brussel een 'gewone' stad van Vlaanderen zou zijn/ooit terug worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Laat Brussel kiezen bij wie ze willen...
Is dat Wallonie, dan is het Wallonie... is dat Vlaanderen, dan is dat Vlaanderen... is dat de Republic Islamique de Musselman Bruxelles, dan is het dat.