Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Paleisrevolutie bij de BUB!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14154)

Tantist 18 mei 2004 19:58

Insiders weten al langer dan vandaag dat de voorzitter van de BUB, Hans Van De Cauter, een extremist is. Zo beweerde hij onlangs dat de N-VA een racistische partij is.

Op vraag van ondergetekende, via PB gesteld aan de voorzitter om hierop publiek de daad bij het woord te voegen en de N-VA een proces aan te doen, reageerde hij niet. Muisstil bleef het.

Ik bleef aandringen, tot de afgang voor de BUB te groot werd en er iemand moest reageren om de electorale ramp die reeds voorhanden is, niet nog te versterken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg slimmerik. Da's een persoonlijk standpunt van de voorzitter. Ik vind niet dat NVA racistisch is. Enkel zielig.

Dit is wauw 8O

Een openlijke revolte tegen de voorzitter, die blijkbaar niet meer bekwaam wordt geacht het partijstandpunt te verkondigen (nl. dat de N-VA racistisch is, is plots geen partijstandpunt meer) en te verdedigen (wat hij overigens niet deed, want hij zweeg als vermoord).

Begint men eindelijk in te zien, na een vorige split omwille van het dictatoriale gedrag van de voorzitter, dat de man negatieve public relations is voor zijn partijtje? Deze paleisrevolutie toont aan van wel.

Spetsnaz 18 mei 2004 20:03

Doe nu niet belachelijk.. Alsof alle cd&v'ers het met Leterme eens zijn of alle n-va'ers met Bourgeois :roll2:

Er zijn wel betere argumenten om te lachen met de BuB, niet ?

Jan van den Berghe 18 mei 2004 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Een openlijke revolte tegen de voorzitter, die blijkbaar niet meer bekwaam wordt geacht het partijstandpunt te verkondigen (nl. dat de N-VA racistisch is, is plots geen partijstandpunt meer) en te verdedigen (wat hij overigens niet deed, want hij zweeg als vermoord).

Wie zal de euvele moed hebben om Hans I de Grote van zijn troon te stoten? Welke andere dictator zal dat doen?

Tantist 18 mei 2004 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Doe nu niet belachelijk.. Alsof alle cd&v'ers het met Leterme eens zijn of alle n-va'ers met Bourgeois :roll2:

Dit is het niet alleen niet eens zijn, dit is het zich distantiëren van de voorzitter, een belangrijk verschil ;-)

Spetsnaz 18 mei 2004 20:10

Citaat:

Citaat:

Dit is het niet alleen niet eens zijn, dit is het zich distantiëren van de voorzitter, een belangrijk verschil ;-)

Als het om een persoonlijk standpunt gaat, lijkt me dat ook geen probleem.

Vlaanderen Boven 18 mei 2004 20:10

Tantist, het is welletjes geweest...achter die gebruikersnamen zitten ook mensen met echte gevoelens. (hoewel zij dat zelf over anderen ook wel eens vergeten)

Seba 18 mei 2004 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Tantist, het is welletjes geweest...achter die gebruikersnamen zitten ook mensen met echte gevoelens. (hoewel zij dat zelf over anderen ook wel eens vergeten)

bij Bruno*/Unionist/Karl/Anti-Vlaams/BozeBurger/Melchior betreft dat dan toche erder een gevoel van schizofrenie vrees ik :twisted:

Zeno! 18 mei 2004 22:48

Iedereen weet dat de BUB geen samenhangend geheel is. De partijleden doen maar wat, mogen verkondigen wat ze willen... En als er dan gewezen wordt op de tegenspraak, doen ze het af als "eigen mening".

Tja, gemakkelijk.

Let's face it: de BUB is geen politieke partij, maar een microclubje nostalgische belgicisten rond de extremist Hans VDC, die dit clubje uit pure frustratie (omdat er simpelweg geen belgicistische politieke partij best�*�*t :P ) heeft opgericht. Niets meer, niets minder. Waarom er eigenlijk nog woorden aan vuil maken?

Knuppel 19 mei 2004 07:49

....de BUB is...... maar een microclubje nostalgische belgicisten rond de extremist Hans VDC

Klopt als een bus,
maar juist daarom beleven we er veel plezier aan. :wink:

SB1234 19 mei 2004 08:30

Inderdaad Knuppel, we mogen blij zijn dat er zo'n figuren op het forum zijn, zonder hen was het leven een stuk saaier hier :lol:

Filip Van Looy 19 mei 2004 09:04

Is het niet in alle partijen een beetje van dat ???
voorbeelden genoeg
VLD : Coveliers en De Decker
CD&V : Weyts
NVA : de oude vrienden van Morel in Deurne
Spa : Van duppen
enz..
laat al deze mensen toch hun mening
op 13 juni beslist de kiezer wel

Patriot! 19 mei 2004 09:26

Tantist, ge zijt vervelend.

Patriot! 19 mei 2004 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
(hoewel zij dat zelf over anderen ook wel eens vergeten)

Waar dan?

Tantist 19 mei 2004 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tantist, ge zijt vervelend.

Ik weet het! En jullie maken het mij verdomd makkelijk om vervelend te zijn, vind je ook niet? Het is goed eens in eigen hart te kijken voor het slapen gaan (en op zijn minst eens een cursus Duits en Frans boven te halen). :twisted:

Luister liever naar Zeno!, die legt de vinger op de wonde:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Iedereen weet dat de BUB geen samenhangend geheel is. De partijleden doen maar wat, mogen verkondigen wat ze willen... En als er dan gewezen wordt op de tegenspraak, doen ze het af als "eigen mening".

Tja, gemakkelijk.

Pelgrim 19 mei 2004 12:52

Euh... het eerste dat eigenlijk bij mij opkwam was: who cares?

Groot Bakkes 19 mei 2004 14:30

Citaat:

Citaat:

Nee, maar als een voorzitter (!) al stanpunten inneemt die lijnrecht ingaan tegen de partijstandpunten, dan kunnen we wel spreken van een nieuwe bron van jolijt.
Het zou bijvoorbeeld ook belachelijk zijn als morgen Geert Bourgeois zou zeggen dat hij een royalist is, en dat deze toch zou aanblijven als voorzitter van de niveanen.

Tantist 19 mei 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:

Nee, maar als een voorzitter (!) al stanpunten inneemt die lijnrecht ingaan tegen de partijstandpunten, dan kunnen we wel spreken van een nieuwe bron van jolijt.
Het zou bijvoorbeeld ook belachelijk zijn als morgen Geert Bourgeois zou zeggen dat hij een royalist is, en dat deze toch zou aanblijven als voorzitter van de niveanen.

Correct. Van een voorzitter, ja zelfs van een kopstuk, verwacht men meer. Straks gaan de Blokkers zeggen dat kopstukken als Philip De Winter, Bart Laeremans, Gerolf Annemans, Frank Vanhecke,... niet-representatief zijn voor de partij :lol:

Kim 19 mei 2004 16:03

Tantist, de bovenvernoemde kopstukken van het Vlaams Blok zijn gewoon niet representatief voor gans de maatschappij! :twisted:

Tantist 19 mei 2004 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Tantist, de bovenvernoemde kopstukken van het Vlaams Blok zijn gewoon niet representatief voor gans de maatschappij! :twisted:

Een partij is niet de hele maatschappij, dus wat je zegt is gewoon een open deur in trappen. Net zo min als de BUB (10.034 stemmen!) de partij is voor ALLE Belgen, of uw voorzitter representatief blijkt (aldus Patriot!) voor de opinie van de BUB...

Kim 19 mei 2004 16:31

Dat zeg ik niet, maar als je sommigen hier hoort, lijkt het wel alsof de hele wereld aan de voeten van Dewinter en Vanhecke ligt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be