Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   paswoorden als ondergoed? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141887)

Cdude 23 juli 2010 21:19

paswoorden als ondergoed?

1 Bijlage(n)
Goed gevonden

From_Vlaanderen 23 juli 2010 23:33

Segseg, ene keer per maand mijn wachtwoord vervangen, dat is wat te veel van het goeie ze.

bgf324 25 juli 2010 17:47

Iedere dag een ander :cheer:

parcifal 25 juli 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4887052)
Segseg, ene keer per maand mijn wachtwoord vervangen, dat is wat te veel van het goeie ze.

Idd, dan krijg je als resultaat dat users hun paswoord op een post-it-je schrijven en het naast hun monitor plakken.

Je hebt dan minder ipv meer security geimplementeerd. ;-)
Been there, seen that.

From_Vlaanderen 25 juli 2010 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4889503)
Idd, dan krijg je als resultaat dat users hun paswoord op een post-it-je schrijven en het naast hun monitor plakken.

Been there, seen that.

Ja wij verlangen van onze werknemers dat ze elke maand hun paswoord veranderen en het moet hoofdletters, kleineletters en cijfers bevatten & het mag niet het omgekeerde zijn van vorige maand.

Dan zou ik dat ook op een post-it zetten. :lol:

Herr Flick 26 juli 2010 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4889779)
Ja wij verlangen van onze werknemers dat ze elke maand hun paswoord veranderen en het moet hoofdletters, kleineletters en cijfers bevatten & het mag niet het omgekeerde zijn van vorige maand.

Troost u jong ik ken gasten die een hele zin als paswoord moeten onthouden...

Of die ook nog eens met dagcodes moeten werken, ...

Zucht 17 januari 2015 18:49

Allez vooruit, post hier uw paswoord :lol:

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...futselen.dhtml

Zucht 17 januari 2015 18:50

Mijn paswoord is 2DikkeTettenCupH. Dat is vast en zeker ultra secuur.

HRobin 17 januari 2015 18:59

Derk de Tweede 17 januari 2015 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7505172)
Mijn paswoord is 2DikkeTettenCupH. Dat is vast en zeker ultra secuur.

Die gebruik ik ook! 8-)

reservespeler 17 januari 2015 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4889503)

Been there, seen that.

Bij ons op het werk moeten we maandelijks ons paswoord wijzigen.
Ik heb daar een systeem voor bedacht, zodat ik, moest ik mijn paswoord vergeten zijn, dit steeds opnieuw kan berekenen.
Het is vrij simpel hoor, het heeft iets te maken met de datum en het alfabet.
Ik ga het natuurlijk niet uit de doeken doen, want dan kent iedereen het en dat is ook niet de bedoeling.

reservespeler 17 januari 2015 19:22

Citaat:

Wij zijn gelukkig gespaard van hoofdletters, wij moeten wel een speciaal teken in het paswoord hebben, tekens zoals @ of # of € of ....
Daarbij moeten er minsten 2 cijfers en minstens twee letters in staan, het paswoord moet minstens 6 karakters hebben.

The Paulus Experience 17 januari 2015 20:00

Bij ons is het zelfs verboden te stoefklagen over paswoorden.

Demper 17 januari 2015 20:23

hahahahahaha humor

Scherven A. Mok 17 januari 2015 20:32

Mijn paswoord is 34/34

Wapper 17 januari 2015 22:07

Citaat:

Inderdaad, daarom dat je beter een zin als paswoord gebruikt.

IkGaDieVanOnsStraksEensPakken is niet te raden of te kraken de volgende 100 jaar.

bembem 17 januari 2015 22:17

lol, er was een tijd dat ik als paswoord het liedje/deuntje nam dat ik op dat moment aan het belusiteren was ... Simpel maar efficient :-)

Of een blad uit een boek, en daar telkens de eerste 3 woorden uit, + mijn magic number "7" op het eind :-)

Marie van de koster 18 januari 2015 10:22

Dat doet me denken aan een voorvalletje jaren geleden toen ik bij één van de belangrijke petrochemische bedrijven werkte. Eén van de hoge heren daar, een belangrijke figuur maar een absolute nul als het om computers ging, was een keer zijn paswoord vergeten. Er was daar een strenge privacy policy, van hogerhand was ons in memo's duidelijk gemaakt dat paswoorden strikt geheim moesten blijven.
Hij had al 3 keer mogelijke paswoorden geprobeerd en kon niet meer in het systeem. Helpdesk en secretaresse moesten eraan te pas komen. Uiteindelijk hielp iemand van de helpdesk hem op een ogenblik dat zijn secretaresse even weg was om iemand te ontvangen. Zij dacht dat zij daarna terug naar haar baas moest maar dat hoefde niet meer. Dus brulde haar baas door de gang : "'t Is in orde, zulle Natalieke, ik heb er een nieuw 't is ........." :rofl:
Ja, nu weet ik dat paswoord niet meer, maar toen wist de hele gang het en moest hij weer een nieuw paswoord instellen :lol:

reservespeler 18 januari 2015 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7505919)
Dat doet me denken aan een voorvalletje jaren geleden toen ik bij één van de belangrijke petrochemische bedrijven werkte. Eén van de hoge heren daar, een belangrijke figuur maar een absolute nul als het om computers ging, was een keer zijn paswoord vergeten. Er was daar een strenge privacy policy, van hogerhand was ons in memo's duidelijk gemaakt dat paswoorden strikt geheim moesten blijven.
Hij had al 3 keer mogelijke paswoorden geprobeerd en kon niet meer in het systeem. Helpdesk en secretaresse moesten eraan te pas komen. Uiteindelijk hielp iemand van de helpdesk hem op een ogenblik dat zijn secretaresse even weg was om iemand te ontvangen. Zij dacht dat zij daarna terug naar haar baas moest maar dat hoefde niet meer. Dus brulde haar baas door de gang : "'t Is in orde, zulle Natalieke, ik heb er een nieuw 't is ........." :rofl:
Ja, nu weet ik dat paswoord niet meer, maar toen wist de hele gang het en moest hij weer een nieuw paswoord instellen :lol:

Je kan het de mensen niet kwalijk nemen hé.
Toen wij opgroeiden bestonden er geen PC's, laat staan dat je een wachtwoord nodig had.
Ik zie de eerste computer(sturings)kasten nog zo voor mij staan. immense kasten met veel flikkerende lampjes.
Nu doet een PLC met zeer geringe afmetingen 100 keer meer en 100 keer sneller.

Marie van de koster 18 januari 2015 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7505932)
Je kan het de mensen niet kwalijk nemen hé.
Toen wij opgroeiden bestonden er geen PC's, laat staan dat je een wachtwoord nodig had.
Ik zie de eerste computer(sturings)kasten nog zo voor mij staan. immense kasten met veel flikkerende lampjes.
Nu doet een PLC met zeer geringe afmetingen 100 keer meer en 100 keer sneller.

Ja, dat is zo. De noodzaak om paswoorden - zelfs van de simpelste bediende - absoluut geheim te houden, zagen wij toen nog niet in. Maar woorden als "hacking" waren nog volledig onbekend!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be