Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kerk in Florida plant voor koranverbranding op 9/11 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142144)

porpo 31 juli 2010 14:50

Kerk in Florida plant voor koranverbranding op 9/11

A Florida church is planning to burn a stack of Qurans on 11th September this year, in a tasteful effort to commemorate the ninth anniversary of the attacks on the World Trade Centre.

The Dove World Outreach Center, a non-denominational church in Gainesville, is charmingly trying to rebrand 9/11 as International Burn A Koran Day. If you’re interested, there’s a Facebook group for it. The info tab has a succinct little mission statement, which you may find illuminative:

Mission: To bring to awareness to the dangers of Islam and that the Koran is leading people to hell. Eternal fire is the only destination the Koran can lead people to so we want to put the Koran in it’s place – the fire!

The Dove Center, which ... lees verder op blogs.independent.co.uk of standaard.be

Inno 31 juli 2010 14:51

Dat staat hier al ergens.

Zipper 31 juli 2010 14:53

voor mijn part worden ALLE religieuze "sprookjesboeken" (ongeacht van welke religie) verbrand.

porpo 31 juli 2010 14:54

Ze zouden beter wat denkwerk verrichten over de 'officiële' en analyserende verhalen rondom 9/11. Nadenken over de gevolgen van deze verhalen in de wereld en wat het allemaal heeft opgebracht voor zowel de slachtoffers als economie, ethiek en internationale betrekkingen en de diplomatie.

Of is dit misschien moeilijker dan koranverbranding?

suqar_7loe 31 juli 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4900375)
voor mijn part worden ALLE religieuze "sprookjesboeken" (ongeacht van welke religie) verbrand.

Gelukkig maar.

Steve_M 31 juli 2010 14:59

Zoals Inno al schreef, dubbel:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=141995

suqar_7loe 31 juli 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4900377)
Ze zouden beter wat denkwerk verrichten over de 'officiële' en analyserende verhalen rondom 9/11. Nadenken over de gevolgen van deze verhalen in de wereld en wat het allemaal heeft opgebracht voor zowel de slachtoffers als economie, ethiek en internationale betrekkingen en de diplomatie.

Het gaat toch niet om denken&begrijpen Porpo..

De islam is verantwoordelijk voor 11/09, zo eenvoudig is dat..

Zipper 31 juli 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4900383)
Gelukkig maar.

Face it, religies (en ik maak hier geen onderscheid) hebben in de loop van de geschiedenis enkel voor veel leed en miserie gezorgd.

suqar_7loe 31 juli 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4900388)
Face it, religies (en ik maak hier geen onderscheid) hebben in de loop van de geschiedenis enkel voor veel leed en miserie gezorgd.

Daar ga ik niet mee akkoord, maar soit. U mag dat denken uiteraard.

Cdude 31 juli 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4900377)

Even moeilijk als deze duidelijke, begrijpelijke, voor jou doen korte zin. :clapping:

Cdude 31 juli 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4900393)

Stockholmsydroom.

Aangezien dat zou betekenen dat al die tijd en moeite een sprookje te "analyseren", verspild zou zijn.

Cdude 31 juli 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4900387)
Het gaat toch niet om denken&begrijpen Porpo..

De islam is verantwoordelijk voor 11/09, zo eenvoudig is dat..

Zelfs de grootste Islam hater weet dat de enige reden het buitenlandse beleid van de US is.

suqar_7loe 31 juli 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4900398)
Stockholmsydroom.

Aangezien dat zou betekenen dat al die tijd en moeite een sprookje te "analyseren", verspild zou zijn.

Hoeveel keren ga je dat nog typen dat ik kamp met het stockholmsyndroom, kom eens met wat beters/origineels af.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4900401)
Zelfs de grootste Islam hater weet dat de enige reden het buitenlandse beleid van de US is.

Dat moet je niet tegen mij zeggen.

Zipper 31 juli 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4900393)

Iedere religie heeft bloed aan haar handen, hetzij in het verleden, hetzij in het heden.

Herr Oberst 31 juli 2010 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4900442)
Iedere religie heeft bloed aan haar handen, hetzij in het verleden, hetzij in het heden.

Dat is geen privilege dat uitsluitend op religies van toepassing is. Indien we elke maatschappelijke stroming die bloed aan haar handen heeft op een dergelijke wijze moeten bekampen, dan gaan we zowat elke publicatie op deze aardbol moeten verbranden (inclusief die inzake de rechten van de mens).

Zipper 31 juli 2010 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4900460)
Dat is geen privilege dat uitsluitend op religies van toepassing is. Indien we elke maatschappelijke stroming die bloed aan haar handen heeft op een dergelijke wijze moeten bekampen, dan gaan we zowat elke publicatie op deze aardbol moeten verbranden (inclusief die inzake de rechten van de mens).

Heb ik ook nooit beweerd, maar het bannen van religies, zou een mooi begin zijn in het streven naar een betere wereld.

liberalist_NL 31 juli 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4900369)
A Florida church is planning to burn a stack of Qurans on 11th September this year, in a tasteful effort to commemorate the ninth anniversary of the attacks on the World Trade Centre.

The Dove World Outreach Center, a non-denominational church in Gainesville, is charmingly trying to rebrand 9/11 as International Burn A Koran Day. If you’re interested, there’s a Facebook group for it. The info tab has a succinct little mission statement, which you may find illuminative:

Mission: To bring to awareness to the dangers of Islam and that the Koran is leading people to hell. Eternal fire is the only destination the Koran can lead people to so we want to put the Koran in it’s place – the fire!

The Dove Center, which ... lees verder op blogs.independent.co.uk of standaard.be

Om een quote van Illwill te herhalen:
''Christenen verbranden boek: moord, brand! Moslims doden ongelovigen: ach, ze hebben een reden...''

Steve_M 31 juli 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4900485)
Om een quote van Illwill te herhalen:
''Christenen verbranden boek: moord, brand! Moslims doden ongelovigen: ach, ze hebben een reden...''

Quotes van illwill herhalen is zelden een goed idee. Ik heb hier (en elders) nog nooit die reactie gehoord als moslims ongelovigen doden.

Steve_M 31 juli 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4900482)
Heb ik ook nooit beweerd, maar het bannen van religies, zou een mooi begin zijn in het streven naar een betere wereld.

Religies verbieden is een dwaas en gevaarlijk idee.

Inno 31 juli 2010 16:29

Hoe kun je religies verbieden, meningen verbieden? Heel slecht idee. Dat gaat trouwens niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be