Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2010, 13:10   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard "Verbrand de koran-dag"

Citaat:
hele artikel inclusief filmpje

Een predikant uit de Amerikaanse staat Florida heeft controversiële plannen voor de negende herdenking van de islamitische terreuraanslagen op 11 september 2001. Zijn kerk zal die dag de 'Internationale verbrand de Koran'-dag organiseren, meldt de krant Miami New Times vandaag.
Oftewel hoe de ene religieuze gek de andere godsdienstige zot wil bestrijden. De verklaring van het hoe en waarom in het bijhorende filmpje is echt hilarisch.

Het ware natuurlijk veel beter geweest om de (inhoud van de) koran met rationele argumenten te bestrijden, want die zijn er meer dan genoeg.
Nu ja, hij houdt het tenminste nog enkel bij het verbranden van een boek dat inderdaad ook bol staat van de haat, hetgeen toch net even iets anders is dan het plegen van aanslagen allerhande.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 14:12   #2
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Oftewel hoe de ene religieuze gek de andere godsdienstige zot wil bestrijden. De verklaring van het hoe en waarom in het bijhorende filmpje is echt hilarisch.

Het ware natuurlijk veel beter geweest om de (inhoud van de) koran met rationele argumenten te bestrijden, want die zijn er meer dan genoeg.
Nu ja, hij houdt het tenminste nog enkel bij het verbranden van een boek dat inderdaad ook bol staat van de haat, hetgeen toch net even iets anders is dan het plegen van aanslagen allerhande.
Heeft u de heilige Koran gelezen? Indien hij gelijk had was er geen nood aan het verbranden van de Koran. Het is alleen maar om aandacht te krijgen en de link met islam en geweld te bevestigen, omdat in USA veel christenen de islam kiezen na het lezen van de Koran.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 14:30   #3
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Heeft u de heilige Koran gelezen?
Ja, van kaft tot kaft en dat meerdere malen. En elke keer weer was ik verbijsterd over de inhoud ervan, en beslist niet op een positieve wijze. Integendeel.

Citaat:
Indien hij gelijk had was er geen nood aan het verbranden van de Koran. Het is alleen maar om aandacht te krijgen en de link met islam en geweld te bevestigen, omdat in USA veel christenen de islam kiezen na het lezen van de Koran.
Die link tussen islam en het sektarische geweld dat een niet onaanzienlijk deel van de aanhangers meent te moeten uitoefenen, is er natuurlijk ook gewoon, zowel direct als indirect.
Oud 27 juli 2010, 14:32   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind niet dat je boeken kunt verbieden of je afkeuring moet laten blijken door het te verbranden, maar nu beweren dat dit te maken heeft met het aantal mensen wat zichzelf tot islam bekeert..beetje arrogant, alsof het ene geloof "beter" zou zijn dan het andere?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 14:36   #5
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, van kaft tot kaft en dat meerdere malen. En elke keer weer was ik verbijsterd over de inhoud ervan, en beslist niet op een positieve wijze. Integendeel.

Die link tussen islam en het sektarische geweld dat een niet onaanzienlijk deel van de aanhangers meent te moeten uitoefenen, is er natuurlijk ook gewoon, zowel direct als indirect.
en heeft u de bijbel gelezen?
Oud 27 juli 2010, 14:37   #6
konnichiwa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Heeft u de heilige Koran gelezen? Indien hij gelijk had was er geen nood aan het verbranden van de Koran. Het is alleen maar om aandacht te krijgen en de link met islam en geweld te bevestigen, omdat in USA veel christenen de islam kiezen na het lezen van de Koran.
Wat is veel?

Een cijfer ofzo?

Er zouden 20.000 converts per jaar zijn in de U.S.A en dat zijn zeker niet allemaal christenen. En lijkt me toch niet veel? Nou ja voor de haters is natuurlijk al 1 convert per jaar teveel.

Vraag me af hoe dit gaat aflopen. Is die predikant nu ook omsingeld door bodyguards?
konnichiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 14:40   #7
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konnichiwa Bekijk bericht
Wat is veel?

Een cijfer ofzo?

Er zouden 20.000 converts per jaar zijn in de U.S.A en dat zijn zeker niet allemaal christenen. En lijkt me toch niet veel? Nou ja voor de haters is natuurlijk al 1 convert per jaar teveel.

Vraag me af hoe dit gaat aflopen. Is die predikant nu ook omsingeld door bodyguards?
De verhoudingen in de VS liggen net iets anders. Daar heb je eerder bodyguards nodig als je bijbels zou beginnen verbranden. Intern religieus geweld in de VS wordt vooral gepleegd door christenen (bomaanslagen tegen abortusklinieken en dergelijke).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 14:54   #8
konnichiwa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind niet dat je boeken kunt verbieden of je afkeuring moet laten blijken door het te verbranden, maar nu beweren dat dit te maken heeft met het aantal mensen wat zichzelf tot islam bekeert..beetje arrogant, alsof het ene geloof "beter" zou zijn dan het andere?
We spreken natuurlijk wel over de USA waar niet christen zijn vaak vies word bekeken.

Doet me denken aan dat leuke voorbeeld waarin een jongen verteld aan zijn ma dat hij atheist is geworden...

http://www.youtube.com/watch?v=3mcOIyf9TOQ

Vraag me af hoe ze zou hebben gereageerd als hij had gezegd dat hij moslim is geworden.

Maar zoals OP het al zegt dit heeft meer te maken met 11 September;
konnichiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 15:08   #9
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die heb ik ook van kaft tot kaft gelezen, en ook daar was ik verbijsterd in negatieve zin. Met name over het oude testament. En derhalve moet ik ook van de bijbel niks hebben.
Net zo min dat ik iets van de torah moet hebben, die ik ook al gelezen heb, net zoals een aantal hindoeïstische veda's, en zelfs het boek van mormon. Allemaal larie en apekool, het ene erger dan het ander, maar de koran spant werkelijk de kroon wat gorigheid betreft.
Oud 27 juli 2010, 15:19   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Bah, een aantal zotten die een aantal andere zotten op stang wil jagen. Zou ik de tweede soort zotten zijn, ik zou op dezelfde datum een paar Bijbels verbranden voor de neus van de eerste soort zotten.

Kunnen wij er ook plezier aan beleven.
Oud 27 juli 2010, 15:40   #11
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bah, een aantal zotten die een aantal andere zotten op stang wil jagen. Zou ik de tweede soort zotten zijn, ik zou op dezelfde datum een paar Bijbels verbranden voor de neus van de eerste soort zotten.

Kunnen wij er ook plezier aan beleven.
Moslims hebben een groot respect voor de bijbel
Oud 27 juli 2010, 15:45   #12
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg niet voor de 'ongelovige honden' die hem lezen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 15:51   #13
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, die heb ik ook van kaft tot kaft gelezen, en ook daar was ik verbijsterd in negatieve zin. Met name over het oude testament. En derhalve moet ik ook van de bijbel niks hebben.
Net zo min dat ik iets van de torah moet hebben, die ik ook al gelezen heb, net zoals een aantal hindoeïstische veda's, en zelfs het boek van mormon. Allemaal larie en apekool, het ene erger dan het ander, maar de koran spant werkelijk de kroon wat gorigheid betreft.
Indien u de bijbel had gelezen en daarna de thora zou u gemerkt hebben dat de thora u bekend voortkwam. De thora is namelijk de pentateuch en dat zijn de eerste 5 boeken van de bijbel. Dus of u bent zo dom dat u twee maal hetzelfde leest zonder het te merken (wat ik sterk betwijfel) of u staat te liegen. Want indien u de Koran zou gelezen hebben zou u niet tot de conclusie gekomen zijn dat deze gewelddadig is. U beweert dat de Koran gewelddadiger is dan het OTestament? Dan het nieuwe testament? Klopt gewoon niet. Het OT is het gewelddadigste van de drie met alle respect voor de bijbel trouwens. Bovendien lijkt het me ongeloofwaardig in die zin dat u graag leest wat u zelf larie en apekool vindt. Ik ken u natuurlijk niet en weet niet hoe u in elkaar steekt maar logisch is het niet.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 27 juli 2010 om 15:55.
Oud 27 juli 2010, 15:51   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zotten heb je overal, hé...
Oud 27 juli 2010, 16:23   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u de bijbel had gelezen en daarna de thora zou u gemerkt hebben dat de thora u bekend voortkwam.
Ja.

Citaat:
De thora is namelijk de pentateuch en dat zijn de eerste 5 boeken van de bijbel.
Ja.

Citaat:
Dus of u bent zo dom dat u twee maal hetzelfde leest zonder het te merken (wat ik sterk betwijfel) of u staat te liegen.
Wat probeert u hier eigenlijk te zeggen?
Ik heb toch nergens beweerd dat er in de torah niet hetzelfde staat als in een gedeelte van het oude testament?
Dat ik het desondanks toch gelezen heb, is om me ervan te vergewissen dat die twee geschriften inderdaad (gedeeltelijk) hetzelfde zijn. Bovendien heb ik ze niet direct na elkaar gelezen.

Citaat:
Want indien u de Koran zou gelezen hebben zou u niet tot de conclusie gekomen zijn dat deze gewelddadig is.
De koran is immers het standaardwerk dat elke zichzelf respecterende dictator en roverhoofdman verplicht op zijn literatuurlijst heeft staan. En dat is dus niet bepaald omdat de koran de ultieme handleiding tot vrede en verdraagzaamheid is. Integendeel. Het is de ultieme handleiding voor onderdrukking en met behulp van geweld mensen te onderwerpen.

Citaat:
U beweert dat de Koran gewelddadiger is dan het OTestament? Dan het nieuwe testament? Klopt gewoon niet. Het OT is het gewelddadigste van de drie met alle respect voor de bijbel trouwens.
Gelukkig bestaat de bijbel behalve uit het oude testament ook uit een nieuw testament, waarin het nodige uit het oude getemperd wordt. In zijn geheel gezien is derhalve de koran geweldadiger en tig keer haatdragender dan de bijbel.
Overigens, als u werkelijk respect voor de bijbel zou hebben gehad, dan had u het woord 'bijbel' met een hoofdletter geschreven, net zoals u koran ook steevast met een hoofdletter schrijft. (ik schrijf ze allemaal bewust met een kleine letter omdat ik voor geen enkele van die boeken respect heb namelijk)

Citaat:
Bovendien lijkt het me ongeloofwaardig in die zin dat u graag leest wat u zelf larie en apekool vindt. Ik ken u natuurlijk niet en weet niet hoe u in elkaar steekt maar logisch is het niet.
Dat is wel logisch. Althans, hier in het verlichte westen is het logisch dat men zaken onderzoekt, zelfs als dat zou betekenen dat men daarvoor dingen moet lezen die men eigenlijk liever niet wil lezen. Dat wordt ook wel empirisch onderzoek genoemd.
Nu ja, van empirisch onderzoek of wetenschap in het algemeen is de islam sowieso afkerig. Alles is immers toch de wil van allah.
Oud 27 juli 2010, 16:51   #16
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

De koran is immers het standaardwerk dat elke zichzelf respecterende dictator en roverhoofdman verplicht op zijn literatuurlijst heeft staan. En dat is dus niet bepaald omdat de koran de ultieme handleiding tot vrede en verdraagzaamheid is. Integendeel. Het is de ultieme handleiding voor onderdrukking en met behulp van geweld mensen te onderwerpen.

Gelukkig bestaat de bijbel behalve uit het oude testament ook uit een nieuw testament, waarin het nodige uit het oude getemperd wordt. In zijn geheel gezien is derhalve de koran geweldadiger en tig keer haatdragender dan de bijbel.
Dat is wel logisch. Althans, hier in het verlichte westen is het logisch dat men zaken onderzoekt, zelfs als dat zou betekenen dat men daarvoor dingen moet lezen die men eigenlijk liever niet wil lezen. Dat wordt ook wel empirisch onderzoek genoemd.
Nu ja, van empirisch onderzoek of wetenschap in het algemeen is de islam sowieso afkerig. Alles is immers toch de wil van allah.
De Koran is niet ook gewelddadiger dan het Evangelie hoor. De joden verwerpen trouwens het Evangelie. Aan welke universiteit bent u verbonden als onderzoeker? Dus u heeft niet minder dan het OT NT en Koran empirisch onderzocht en een vergelijkende studie opgesteld? Waarom bent u dan in tegenspraak met uw collega onderzoekers? Kunt u me misschien uw verhandeling voorleggen die aantoont dat de Koran gewelddadiger is dan de bijbel in haar geheel? Of bent u een zelfuitgeroepen empirisch onderzoeker? Weet u wel wat empirie betekent? Daar moeten experimenten bij betrokken zijn dus die heeft u ook uitgevoerd?
Oud 27 juli 2010, 17:13   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je mij een koran bezorgen om te verbranden?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:16   #18
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koran is niet ook gewelddadiger dan het Evangelie hoor.
Dat is de koran zeker wel.

Citaat:
De joden verwerpen trouwens het Evangelie.
Ja en? Dat moeten de joden helemaal zelf weten. Ik verwerp het evangelie ook, net zoals ik uw religie verwerp en veracht. Net zoals ik elke georganiseerde religie verwerp en veracht.

Citaat:
Aan welke universiteit bent u verbonden als onderzoeker?
Aan geen enkele meer.

Citaat:
Dus u heeft niet minder dan het OT NT en Koran empirisch onderzocht en een vergelijkende studie opgesteld?
Ik heb nog wel meer religieuze en religieus geïnspireerde geschriften gelezen. De koran steekt met kop en schouders boven alle andere 'heilige' geschriften uit qua haat, onverdraagzaamheid, geweld en het propageren ervan alsmede ongelijkheid tussen mensen.
Enkel de joodse geschriften komen een beetje in de buurt van de koran, maar in tegenstelling tot de koran nemen maar zeer weinig joden de geweldadige achterlijkheden uit hun heilige boekskes letterlijk en voeren die daadwerkelijk uit.

Citaat:
Waarom bent u dan in tegenspraak met uw collega onderzoekers?
Omdat ik niet gehinderd word door een verplicht multicultureel, islamverheerlijkend denkkader dat tegenwoordig aan zowat elke universiteit verplicht is als men iets wil bereiken. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, geldt ook op de universiteit. Ik eet tegenwoordig mijn eigen brood en hoef dus niemand anders' woord meer te spreken.
En over welke collega onderzoekers heeft u het zoal? Toch niet Linda B., de islamapologete van de universiteit van Gent, he? Die met haar suikerzoete versie van de islam, waar voor de islam nare zaken uit zijn weggelaten of verdraaid, zoveel mogelijk mensen op het verkeerde been probeert te zetten.

Citaat:
Kunt u me misschien uw verhandeling voorleggen die aantoont dat de Koran gewelddadiger is dan de bijbel in haar geheel?
Een blik in de krant is voldoende. Daar heeft u mijn verhandeling helemaal niet voor nodig.

Citaat:
Of bent u een zelfuitgeroepen empirisch onderzoeker?
Ja.

Citaat:
Weet u wel wat empirie betekent? Daar moeten experimenten bij betrokken zijn dus die heeft u ook uitgevoerd?
Die experimenten worden dagelijks over de hele wereld door uw geloofsgenoten uitgevoerd. Ik hoef daar toch geen tekening bij te maken he?
Oud 27 juli 2010, 17:46   #19
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is de koran zeker wel.
Geef daar dan een bewijs van eh.
Waar roept de Koran op tot haat?
Oud 27 juli 2010, 18:26   #20
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef daar dan een bewijs van eh.
Waar roept de Koran op tot haat?
Hier enkele voorbeeldjes van de vele.

Wie uit de Koran zelf fanatieke passussen opdiept, krijgt te horen dat hij deze verzen "uit hun kontekst rukt". Blijkbaar zouden deze verzen, eens in hun kontekst geplaatst, uitingen van verdraagzaamheid worden.

"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag." [9:5]

Belegeren en in hinderlagen liggen zijn geen verdedigende maar aanvallende handelingen

"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29]

Dit is de grondslag voor het dhimmi-statuut, de als uitdovend bedoelde faciliteiten voor niet-moslims die voorlopig in de islamitische staat "gedoogd" worden, op voorwaarde van inachtneming van een reeks vernederende bepalingen en betaling van een hoge speciale belasting

Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73,

Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111]

Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.

De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt :

"Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]

Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interkonfessionele dialoog blootstaat ? Dit :

"Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52]

Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]

Zeker niet gewelddadig, op nekken inhouwen enz.

De strijd voor Allah wordt verheerlijkt, en het terugschrikken voor de strijd veroordeeld, in 9 Koranpassages, zoals

57) "U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u." [2:216]

58) "Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?" [3:142]

59) "En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd." [3:157-158]

60) "Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven." [4:74]

Dat zijn verzen dat die sm**rlappen van vrome jihad ! allah Hakbar ! roepende moslims (wandelende bommen molotovcocktails etc) wereldwijd navolgen.

De koran zet zelfs mensen op tegen hun eigen familieleden

Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be