![]() |
Waarom Vlaams-Waalse onderhandelingen altijd mislukken.
een must read :
de noord zuid cultuurverschillen : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DL2TS8MP Citaat:
én blijft het nog maar de vraag wat ervan uitgevoerd zal worden ... wsl zoals in het verleden, de Vlaamse toegeving, maar niet de Waalse(cfr effectieve uitoefening van de tweetaligheid in Brussel) ... |
Mijn excuses voor de veralgemening, maar ik heb altijd het gevoel dat voor een Franstalige een goede vergadering er één is waar iedereen zijn mening kunnen verkondigen heeft. Een goede vergadering voor een Vlaming is er één waar er resultaten geboekt zijn.
|
Heeft het wellicht daar ook mee te maken dat in Vlaanderen de consensus bestaat dat men steeds schermt met de wettelijkheid en de bestaande wetten wanneer er een twistpunt bestaat (bv. taalwetgeving), terwijl men langs Franstalige kant steeds maar weer probeert de grenzen van die wettelijkheid af te tasten en te verleggen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
start er een draadje over dan he soli, triestige plant ! wat is in godsnaam de bedoeling van je triestige opmerking ?!? kon je niet proberen een heel klein beetje on topic te blijven/inhoudelijk te reageren ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ooh, ja das een ander verhaal. Hier gaat het over huidskleur... |
Citaat:
|
Franstaligen houden graag vergaderingen waarop over van alles wordt gesproken, ideeën worden gespuid, maar tot resultaten en daadwerkelijke conclusies komen ze zelden. Ik zie hier in de dorpsvergaderingen steeds hetzelfde; de knopen moeten uiteindelijk doorgehakt worden door ingeweken Vlamingen, anders blijven de vergaderingen duren en is er niets beslist op het moment van uitvoering.
Een ding is zeker: voor de Vlamingen is time, money, voor de Walen geldt dit niet, ze hebben altijd alle tijd!! |
Citaat:
Door belgicistische Vlamingen wordt ons altijd ingepeperd dat we naar Franse zenders moeten kijken om goeie debatten te zien. Dat zou dan een rijkdom zijn van de Franse cultuur. Dat kan misschien zijn. Maar in vergaderingen gaat die rijkdom van de Franse debat-cultuur ten koste van de efficiëntie. |
wat ik niet begrijp is dat terwijl deze cultuurverschillen door onderhandelexperts al tientallen jaren geleden beschreven zijn, onze vlaamse onderhandelaars daar blijkbaar niet in geinteresseerd zijn, of kennis niet toepassen
steeds maar met die base-line naar die onderhandeling trekken, en dan maar verschieten dat de broek alreeds is afgezakt als de Franstaligen nog maar begonnen zijn te beschrijven wie er allemaal voor hen aan tafel zit en wat hun kleinkinderen zoal uitspoken ... |
Citaat:
slavenmentaliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op vergaderingen worden ideeën gespuid en word er lang gediscuteerd. De daadwerkelijke beslissingen gebeuren meestal na de vergadering tussen pot en pint. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be