Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Wordt Roeland Raes nu uit de partij gezet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143807)

artisjok 16 september 2010 20:25

Wordt Roeland Raes nu uit de partij gezet?

"Wordt Roeland Raes nu uit de partij gezet?

Na de veroordeling in eerste aanleg van Roeland Raes zei Filip Dewinter de uitspraak in beroep af te wachten om te zien of het VB Raes als partijlid zou moeten buitenzetten. Gisteren is Roeland Raes in hoger beroep opnieuw veroordeeld voor zijn negationistische uitspraken. Wordt Roeland Raes nu uit het VB gezet?
....
Het is huidig VB-voorzitter Bruno Valkeniers die dat moet doen. Valkeniers verklaarde eerder dat bij het VB geen plaats is voor “nazisten”, en het zal hem ongetwijfeld bekend zijn dat het VB mee de wet tegen het negationisme goedkeurde.
...."
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-vb-gezet.html

Het is natuurlijk lastig kronkelen voor de partij.
Enerzijds doen ze zo hun best om salonfähig over te komen; anderzijds kunnen de kopstukken binnen de partij moeilijk hun ideologie afzweren.

toccata 17 september 2010 21:27

Ik vind het schandalig dat ie veroordeeld is voor zijn (compleet idiote) mening

xrc 18 september 2010 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4986859)

Ik bewonder uw nuance. Niet evident dezer dagen..

artisjok 18 september 2010 08:20

Citaat:

Dat begrijp ik; maar daar gaat het nu niet over.
De vraag is; is er plaats voor een negationist in het VB?

born2bewild 18 september 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4987110)
Dat begrijp ik; maar daar gaat het nu niet over.
De vraag is; is er plaats voor een negationist in het VB?

dat zijn uw zaken niet

artisjok 18 september 2010 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4987285)
dat zijn uw zaken niet

Dat zijn inderdaad mijn zaken niet. Ik beloof je bij deze plechtig dat ik me niet zal moeien.
Maar het interesseert me wel. En ik mag er me ook een mening over vormen; en deze daarenboven nog uiten ook.

xrc 18 september 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4987386)
Dat zijn inderdaad mijn zaken niet. Ik beloof je bij deze plechtig dat ik me niet zal moeien.
Maar het interesseert me wel. En ik mag er me ook een mening over vormen; en deze daarenboven nog uiten ook.

Ik vind de vraag van Toccata anders veel interessanter. Geen kat die zich vragen stelt bij een wetgeving die bepaalt dat je sommige dingen niet mag zeggen.

Gelukkig mag jij jouw mening nog wel zeggen he, Artisjok..

Anna List 18 september 2010 15:17

Citaat:

²

Ratatosk 18 september 2010 16:14

Voor het Vlaams Belang is het een tweesnijdend zwaard.

artisjok 18 september 2010 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4987524)
Ik vind de vraag van Toccata anders veel interessanter. Geen kat die zich vragen stelt bij een wetgeving die bepaalt dat je sommige dingen niet mag zeggen.

Gelukkig mag jij jouw mening nog wel zeggen he, Artisjok..

Ja, die vraag is interessant. Hier kan je meediscussiëren of meelezen.

xrc 19 september 2010 04:04

Ah ok, dus het gaat je alleen om de partij?

Toch nog relevant dus.

nihao 19 september 2010 06:31

Citaat:

Geen kat die zich vragen stelt bij een wetgeving die bepaalt dat je sommige dingen niet mag zeggen.
Niet waar ! Ik herinner me de reactie van Leo Tindemans op die wet en hij was ronduit verontwaardigd over de (her-)invoering van 'opiniedelicten'...

artisjok 11 januari 2011 20:49

Neen, Roeland Raes wordt nu niet uit de partij gezet.

Roeland Raes mag lid blijven van VB
Het partijbestuur van Vlaams Belang heeft enkele weken geleden beslist dat oud-ondervoorzitter en ex-senator Roeland Raes lid kan blijven van de partij, ondanks zijn veroordeling in september vorig jaar door het Brussels hof van beroep wegens negationisme. Voorzitter Bruno Valkeniers bevestigde vandaag een bericht in die zin op de site Apache.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-van-VB.dhtml

Ze hebben er wel lang over moeten nadenken.

Savatage 11 januari 2011 20:54

Citaat:

³

Al maar goed dat zo'n types als Artisjok het nog niet voor het zeggen hebben.

artisjok 11 januari 2011 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5223188)
³

Al maar goed dat zo'n types als Artisjok het nog niet voor het zeggen hebben.

Mag ik even je geheugen opfrissen?

Na de veroordeling in eerste aanleg van Roeland Raes zei Filip Dewinter de uitspraak in beroep af te wachten om te zien of het VB Raes als partijlid zou moeten buitenzetten. Gisteren is Roeland Raes in hoger beroep opnieuw veroordeeld voor zijn negationistische uitspraken. Wordt Roeland Raes nu uit het VB gezet?
....
Het is huidig VB-voorzitter Bruno Valkeniers die dat moet doen. Valkeniers verklaarde eerder dat bij het VB geen plaats is voor “nazisten”, en het zal hem ongetwijfeld bekend zijn dat het VB mee de wet tegen het negationisme goedkeurde.
...."

Enerzijds doen ze zo hun best om salonfähig over te komen; anderzijds kunnen de kopstukken binnen de partij moeilijk hun ideologie afzweren.

filosoof 11 januari 2011 21:02

.

filosoof 11 januari 2011 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5223181)
Neen, Roeland Raes wordt nu niet uit de partij gezet.

Roeland Raes mag lid blijven van VB
Het partijbestuur van Vlaams Belang heeft enkele weken geleden beslist dat oud-ondervoorzitter en ex-senator Roeland Raes lid kan blijven van de partij, ondanks zijn veroordeling in september vorig jaar door het Brussels hof van beroep wegens negationisme. Voorzitter Bruno Valkeniers bevestigde vandaag een bericht in die zin op de site Apache.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-van-VB.dhtml

Ze hebben er wel lang over moeten nadenken.

Vlaams Belang, de partij waar negationisten welkom blijven.

Savatage 11 januari 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5223197)

Ja, whatever ...

filosoof 11 januari 2011 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 4987595)
Voor het Vlaams Belang is het een tweesnijdend zwaard.

Stemde het Vlaams Blok destijds die wetgeving niet mee?

Ratatosk 11 januari 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5223197)
Mag ik even je geheugen opfrissen?

....
...."

Toch raar dat iemand veroordeelt wordt als ie de jodenvervolging erkend, het aantal slachtoffers nooit heeft geminimaliseerd veroordeeld wordt voor negationisme. Het toppunt is dat de uitspraak op de nederlandse televisie gebeurde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be