Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Opnieuw valse reclame bij de Lidl (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145809)

Paulus 2 november 2010 11:54

Opnieuw valse reclame bij de Lidl
 
Voor de verjaardag van mijn zoon, had hij graag de akoestische gitaar gekregen die in de folder stond.

Ik, deze morgen vroeg daarheen, wetende dat zij vaak niet veel in voorraad hebben van hun folderartikelen...

Geen akoestische gitaar te bespeuren.

Bij navraag zei een winkelbediende me dat zij de betreffende gitaren niet wilden verkopen omdat er iets scheelde met de kwaliteit.

Op de vraag of zij die kwaliteit dan niet controleerden voor ze deze in de folder plaatsen, moest zij mij het antwoord schuldig blijven.

Mijn zoontje, weent tranen met tuiten...

Weet iemand waar ik klacht kan neerleggen wegens oneerlijke praktijken?

Paulus.

Firestone 2 november 2010 12:09

http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp

circe 2 november 2010 12:13

Verleden week lagen er bij de ALDI. Ga daar nog eens kijken.

Paulus 2 november 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 5067884)

hartelijk dank,

Klacht werd ingediend.

Paulus.

Duvelke 2 november 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5067846)
Voor de verjaardag van mijn zoon, had hij graag de akoestische gitaar gekregen die in de folder stond.

Ik, deze morgen vroeg daarheen, wetende dat zij vaak niet veel in voorraad hebben van hun folderartikelen...

Geen akoestische gitaar te bespeuren.

Bij navraag zei een winkelbediende me dat zij de betreffende gitaren niet wilden verkopen omdat er iets scheelde met de kwaliteit.

Op de vraag of zij die kwaliteit dan niet controleerden voor ze deze in de folder plaatsen, moest zij mij het antwoord schuldig blijven.

Mijn zoontje, weent tranen met tuiten...

Weet iemand waar ik klacht kan neerleggen wegens oneerlijke praktijken?

Paulus.

Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden

Duvelke 2 november 2010 13:43

Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.

Paulus 2 november 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5068105)
Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden

Hopelijk niet. Mij werd in elk geval gevraagd op telefoon email en postadres te voegen bij de klacht en dat heb ik ook gedaan.

Ik laat zeker weten hoe het afliep.

Paulus.

Paulus 2 november 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5068109)
Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.

Ik ga geen honderden €'s uitgeven voor wat misschien maar een bevlieging is. Trouwens, 't moest een zwarte westerngitaar zijn en die hadden ze juist.

Paulus.

Xenophon 2 november 2010 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5068123)
Ik ga geen honderden €'s uitgeven voor wat misschien maar een bevlieging is. Trouwens, 't moest een zwarte westerngitaar zijn en die hadden ze juist.

Paulus.

Denk je dat het beter is van een gitaar van 50€ te kopen die dan onbespeelbaar is?

Begrijp je, als je zoon het ernstig meent met gitaren maak je het hem op deze manier totaal onmogelijk.

filosoof 2 november 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5067890)
Verleden week lagen er bij de ALDI. Ga daar nog eens kijken.

Die gebruiken dezrelfde praktijken als Lidl en Carrefour:
" ze waren niet bij de levering"
"artikel is nog niet binnen"
"artikel uitverkocht, volgende dinsdag zijn er weer"
"komt niet meer binnen"

In die winkels ga je binnnen en je koopt (of niet) wat er is dat ongeveer aan je behoefte beantwoordt.

Indien ze je kennen zullen ze een artikel voor jou opzij zetten.

Paulus 2 november 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5068105)
Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden

Ik vroeg het niet aan de kassierster maar aan de winkelbediende. Zij zei in elk geval niet dat ze het niet wist. Integendeel zei ze dat de gitaren niet in de winkel kwamen wegens een gebrek aan kwaliteit.

Over die kwaliteit (er stond trouwens 3 jaar garantie in de folder) kan ikzelf ook wel oordelen. Dat hoeft niemand in mijn plaats te doen. Ik vond de prijs/kwaliteitsverhouding in de folder best wel OK.

Feit is dat ze mij met folders naar de winkel lokken voor producten die ze niet te koop hebben. En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.

bruggeman 2 november 2010 13:51

Nu je het zegt hé, ik vind ook wel dat de ze er de laatste tijd bij 'Lidl', flink op doorslagen ! Zie maar hun promotie slogan's ! Hilarisch:lol:!

bruggeman 2 november 2010 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5068109)
Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.

Ja vooral wetende dat meer dan de helft first-startersgitaren alvorens de eerste set snaren versleten zijn, al op zolder of in de kelder belanden!;-)

Duvelke 2 november 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5068113)
Hopelijk niet. Mij werd in elk geval gevraagd op telefoon email en postadres te voegen bij de klacht en dat heb ik ook gedaan.

Ik laat zeker weten hoe het afliep.

Paulus.

Kben benieuwd :)

Duvelke 2 november 2010 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5068136)

Feit is dat ze mij met folders naar de winkel lokken voor producten die ze niet te koop hebben. En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.

Ga je enkel naar de Llidl voor die gitaar?
Als je naar zo'n winkel ga, neem je toch vaak ook van alle andere dingen mee ? :)

diego 2 november 2010 16:17

klantendienst
 
beste Paulus,

ik heb deze morgen hetzelfde meegemaakt. Later merkte ik ook dat deze gitaar zelfs niet meer op de Lidl website terug te vinden is:
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl...fferdate=25911
Ik heb naar de klantendienst van Lidl gebeld: 03/290.20.61. Daar heeft men mijn klacht genoteerd, en ik zou binnen enkele dagen een bericht mogen verwachten.
Een collega die dit al eerder meemaakte en achteraf nooit meer bericht kreeg, raadde me aan toch intussen ook een klacht in te dienen bij de FOD Economie. Als ik toch nog positief nieuws krijg, hou ik hen op de hoogte.

grz,
Diego

Paulus 2 november 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5068168)
Ga je enkel naar de Llidl voor die gitaar?
Als je naar zo'n winkel ga, neem je toch vaak ook van alle andere dingen mee ? :)

Nee, want de colruyt is dichter voor mij. Ik ging dus inderdaad speciaal voor die gitaar.

Ik zou nog kunnen zeggen dat ik er speciaal een dag congé voor opnam, maar dat is niet waar en daarom wil ik het niet doen. Maar het zou best wel eens kunnen dat bepaalden dat wél deden uiteraard.

Paulus.

Paulus 2 november 2010 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diego (Bericht 5068587)
beste Paulus,

ik heb deze morgen hetzelfde meegemaakt. Later merkte ik ook dat deze gitaar zelfs niet meer op de Lidl website terug te vinden is:
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl...fferdate=25911
Ik heb naar de klantendienst van Lidl gebeld: 03/290.20.61. Daar heeft men mijn klacht genoteerd, en ik zou binnen enkele dagen een bericht mogen verwachten.
Een collega die dit al eerder meemaakte en achteraf nooit meer bericht kreeg, raadde me aan toch intussen ook een klacht in te dienen bij de FOD Economie. Als ik toch nog positief nieuws krijg, hou ik hen op de hoogte.

grz,
Diego

Ja, ik heb het ook gemerkt.

Als je klacht indient -zoals ik ook gedaan heb- via http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp

Bestaat de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Toen ik de on-line folder wilde toevoegen viel het mij ook op dat de westerngitaar er afgehaald was.

Maar ik heb nog wel het gedrukte exemplaar.

Misschien kun je ook klacht indienen, want vele klachten over hetzelfde probleem, komen sterker en geloofwaardiger over.

Paulus.

duveltje382 2 november 2010 17:22

Sins de opening van Lidl op het plein bij ons winkel ik er gewoon niet meer,3 min na de opening waren al de koopjes verkocht,schande

Ik heb daar toen al een draad voor begonnen,maar hoe meer draden hier onterent hoe beter

diego 2 november 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5068776)
Ja, ik heb het ook gemerkt.

Als je klacht indient -zoals ik ook gedaan heb- via http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp

Bestaat de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Toen ik de on-line folder wilde toevoegen viel het mij ook op dat de westerngitaar er afgehaald was.

Maar ik heb nog wel het gedrukte exemplaar.

Misschien kun je ook klacht indienen, want vele klachten over hetzelfde probleem, komen sterker en geloofwaardiger over.

Paulus.

Ja, dat bedoel ik: ik heb ook klacht ingediend bij het FOD Economie - met ingescande folderpagina. Als ik toch nog positief bericht krijg van de Lidl klantendienst, hou ik de klachtendienst van het FOD op de hoogte.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be