Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2010, 11:54   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard Opnieuw valse reclame bij de Lidl

Voor de verjaardag van mijn zoon, had hij graag de akoestische gitaar gekregen die in de folder stond.

Ik, deze morgen vroeg daarheen, wetende dat zij vaak niet veel in voorraad hebben van hun folderartikelen...

Geen akoestische gitaar te bespeuren.

Bij navraag zei een winkelbediende me dat zij de betreffende gitaren niet wilden verkopen omdat er iets scheelde met de kwaliteit.

Op de vraag of zij die kwaliteit dan niet controleerden voor ze deze in de folder plaatsen, moest zij mij het antwoord schuldig blijven.

Mijn zoontje, weent tranen met tuiten...

Weet iemand waar ik klacht kan neerleggen wegens oneerlijke praktijken?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:09   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:13   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Verleden week lagen er bij de ALDI. Ga daar nog eens kijken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:55   #4
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
hartelijk dank,

Klacht werd ingediend.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:42   #5
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Voor de verjaardag van mijn zoon, had hij graag de akoestische gitaar gekregen die in de folder stond.

Ik, deze morgen vroeg daarheen, wetende dat zij vaak niet veel in voorraad hebben van hun folderartikelen...

Geen akoestische gitaar te bespeuren.

Bij navraag zei een winkelbediende me dat zij de betreffende gitaren niet wilden verkopen omdat er iets scheelde met de kwaliteit.

Op de vraag of zij die kwaliteit dan niet controleerden voor ze deze in de folder plaatsen, moest zij mij het antwoord schuldig blijven.

Mijn zoontje, weent tranen met tuiten...

Weet iemand waar ik klacht kan neerleggen wegens oneerlijke praktijken?

Paulus.
Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:43   #6
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:45   #7
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden
Hopelijk niet. Mij werd in elk geval gevraagd op telefoon email en postadres te voegen bij de klacht en dat heb ik ook gedaan.

Ik laat zeker weten hoe het afliep.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 november 2010 om 13:47.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:47   #8
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.
Ik ga geen honderden €'s uitgeven voor wat misschien maar een bevlieging is. Trouwens, 't moest een zwarte westerngitaar zijn en die hadden ze juist.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:48   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ga geen honderden €'s uitgeven voor wat misschien maar een bevlieging is. Trouwens, 't moest een zwarte westerngitaar zijn en die hadden ze juist.

Paulus.
Denk je dat het beter is van een gitaar van 50€ te kopen die dan onbespeelbaar is?

Begrijp je, als je zoon het ernstig meent met gitaren maak je het hem op deze manier totaal onmogelijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:49   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Verleden week lagen er bij de ALDI. Ga daar nog eens kijken.
Die gebruiken dezrelfde praktijken als Lidl en Carrefour:
" ze waren niet bij de levering"
"artikel is nog niet binnen"
"artikel uitverkocht, volgende dinsdag zijn er weer"
"komt niet meer binnen"

In die winkels ga je binnnen en je koopt (of niet) wat er is dat ongeveer aan je behoefte beantwoordt.

Indien ze je kennen zullen ze een artikel voor jou opzij zetten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:51   #11
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Als de winkelbediende het niet weet, kan je mss best de manager van die winkel eens te woord vragen..Vrij logisch dat gewone kassiersters dat niet weten..
Uw klacht zal dan hoogstwaarschijnlijk ook meteen naar de prullenbak gegooid worden
Ik vroeg het niet aan de kassierster maar aan de winkelbediende. Zij zei in elk geval niet dat ze het niet wist. Integendeel zei ze dat de gitaren niet in de winkel kwamen wegens een gebrek aan kwaliteit.

Over die kwaliteit (er stond trouwens 3 jaar garantie in de folder) kan ikzelf ook wel oordelen. Dat hoeft niemand in mijn plaats te doen. Ik vond de prijs/kwaliteitsverhouding in de folder best wel OK.

Feit is dat ze mij met folders naar de winkel lokken voor producten die ze niet te koop hebben. En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 november 2010 om 13:52.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:51   #12
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Nu je het zegt hé, ik vind ook wel dat de ze er de laatste tijd bij 'Lidl', flink op doorslagen ! Zie maar hun promotie slogan's ! Hilarisch!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:55   #13
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Overigens, als je je zoon graag gitaar wilt leren spelen, koop dan best in een gespecialiseerd zaak een deftige gitaar.
Veel minder miserie mee, en die mensen weten ten minste wat ze verkopen.
Ja vooral wetende dat meer dan de helft first-startersgitaren alvorens de eerste set snaren versleten zijn, al op zolder of in de kelder belanden!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:58   #14
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hopelijk niet. Mij werd in elk geval gevraagd op telefoon email en postadres te voegen bij de klacht en dat heb ik ook gedaan.

Ik laat zeker weten hoe het afliep.

Paulus.
Kben benieuwd
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:59   #15
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Feit is dat ze mij met folders naar de winkel lokken voor producten die ze niet te koop hebben. En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.
Ga je enkel naar de Llidl voor die gitaar?
Als je naar zo'n winkel ga, neem je toch vaak ook van alle andere dingen mee ?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 16:17   #16
diego
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 3
Standaard klantendienst

beste Paulus,

ik heb deze morgen hetzelfde meegemaakt. Later merkte ik ook dat deze gitaar zelfs niet meer op de Lidl website terug te vinden is:
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl...fferdate=25911
Ik heb naar de klantendienst van Lidl gebeld: 03/290.20.61. Daar heeft men mijn klacht genoteerd, en ik zou binnen enkele dagen een bericht mogen verwachten.
Een collega die dit al eerder meemaakte en achteraf nooit meer bericht kreeg, raadde me aan toch intussen ook een klacht in te dienen bij de FOD Economie. Als ik toch nog positief nieuws krijg, hou ik hen op de hoogte.

grz,
Diego
diego is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:14   #17
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ga je enkel naar de Llidl voor die gitaar?
Als je naar zo'n winkel ga, neem je toch vaak ook van alle andere dingen mee ?
Nee, want de colruyt is dichter voor mij. Ik ging dus inderdaad speciaal voor die gitaar.

Ik zou nog kunnen zeggen dat ik er speciaal een dag congé voor opnam, maar dat is niet waar en daarom wil ik het niet doen. Maar het zou best wel eens kunnen dat bepaalden dat wél deden uiteraard.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 november 2010 om 17:20.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:18   #18
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diego Bekijk bericht
beste Paulus,

ik heb deze morgen hetzelfde meegemaakt. Later merkte ik ook dat deze gitaar zelfs niet meer op de Lidl website terug te vinden is:
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl...fferdate=25911
Ik heb naar de klantendienst van Lidl gebeld: 03/290.20.61. Daar heeft men mijn klacht genoteerd, en ik zou binnen enkele dagen een bericht mogen verwachten.
Een collega die dit al eerder meemaakte en achteraf nooit meer bericht kreeg, raadde me aan toch intussen ook een klacht in te dienen bij de FOD Economie. Als ik toch nog positief nieuws krijg, hou ik hen op de hoogte.

grz,
Diego
Ja, ik heb het ook gemerkt.

Als je klacht indient -zoals ik ook gedaan heb- via http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp

Bestaat de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Toen ik de on-line folder wilde toevoegen viel het mij ook op dat de westerngitaar er afgehaald was.

Maar ik heb nog wel het gedrukte exemplaar.

Misschien kun je ook klacht indienen, want vele klachten over hetzelfde probleem, komen sterker en geloofwaardiger over.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:22   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Sins de opening van Lidl op het plein bij ons winkel ik er gewoon niet meer,3 min na de opening waren al de koopjes verkocht,schande

Ik heb daar toen al een draad voor begonnen,maar hoe meer draden hier onterent hoe beter
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 november 2010 om 17:23.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:25   #20
diego
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja, ik heb het ook gemerkt.

Als je klacht indient -zoals ik ook gedaan heb- via http://statbel.fgov.be/nl/geschillen...euse/index.jsp

Bestaat de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Toen ik de on-line folder wilde toevoegen viel het mij ook op dat de westerngitaar er afgehaald was.

Maar ik heb nog wel het gedrukte exemplaar.

Misschien kun je ook klacht indienen, want vele klachten over hetzelfde probleem, komen sterker en geloofwaardiger over.

Paulus.
Ja, dat bedoel ik: ik heb ook klacht ingediend bij het FOD Economie - met ingescande folderpagina. Als ik toch nog positief bericht krijg van de Lidl klantendienst, hou ik de klachtendienst van het FOD op de hoogte.
diego is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be