![]() |
HET argument tegen de doodstraf
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-haartje.dhtml
Wat hebben de voorstanders hier op te zeggen? :evil: |
You win some, you lose some.
Spijtige zaak voor deze heer. Vandaar dat voor mij enkel de doodstraf kan indien men 100% zeker is en er geen fouten zijn gemaakt. En niet op een basis van: "het haartje afdoende gelijkenissen vertoonde met het haar van Claude Jones, wat moest bewijzen dat hij aanwezig was op de plaats van de feiten." |
Citaat:
Je bent nooit 100% zeker. |
Citaat:
Een Dutroux is voor jou niet schuldig genoeg om hem voorgoed naar het hiernamaals te helpen? Ik persoonlijk steek liever geen geld in zulke mensen. |
Tjah, ik vind dat veel mensen dan nog chance hebben gehad.
Voor 't zelfde geld moet je heel je leven lang in de cel zitten voor iets wat je niet gedaan hebt. Dat zou neerkomen op marteling. Geef mij dan maar de doodstraf. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit als je écht een zwaar misdrijf wil plegen? pffff, goede verzorging, bijstand door verscheidene instanties... maar vooral, vervroegd vrijkomen. Bwaaaaaaa, mij zou de doodstraf toch wat meer angst inboezemen. |
Citaat:
Levenslang is België een lachtertje (ten aanzien van het misdrijf/de misdrijven die ze ervoor gepleegd hebben bedoel ik dan), en dat weet jij ook. Je zit je tijd braafjes uit, en je komt met veel geluk zelfs nog vroeger terug vrij wegens goed gedrag. |
God bless America and the murdering thugs it chose to be its leaders.
|
Citaat:
|
Citaat:
Desalwelteplus moet er natuurlijk 100 % zekerheid bestaan, heterdaad betrapt, camera beelden, DNA bewijs etc... |
Citaat:
En dan die reacties op dat artikel: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De veroordeelde - die reeds een moord gepleegd had! - was terug op vrije voeten en duidelijk NIET op het rechte pad geraakt dankzij een gevangenisstraf. Zijn terdoodveroordeling heeft ie wellicht te danken aan zijn verleden. |
ik ga hier direkt in een hokje geduwd en geschoffeerd worden se :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij heeft zijn slachtoffers ook niet eerst gevraagd of ze wel slachtoffer wilden zijn. Zijde gij nu echt het type dat nog gaat betogen moesten ze nen Dutroux willen dood doen? |
Citaat:
|
Weeral VS bashen hier.
De doodstraf. als die uitgesproken word, zou een veroordeelde bij mij 2 opties krijgen. 1) Levenslange dwangarbeid 2) Vrijwillige orgaandonatie. 1 is duidelijk. 2 ook eigenlijk, maar voor de slechte verstaanders, de veroordeelde krijgt dan een paar weken eerste klas verzorging met regelmatig een testje. En dan de laatste test , tja, dat wil alleen zeggen dat er genoeg ontvangers gevonden zijn om het demonteren van die crimineel efficient en nuttig te maken. Maar dat zou onmenselijk zijn om dat te vertellen nietwaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be