Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   HET argument tegen de doodstraf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146344)

bgf324 12 november 2010 09:48

HET argument tegen de doodstraf

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-haartje.dhtml

Wat hebben de voorstanders hier op te zeggen? :evil:

Duupje 12 november 2010 09:57

You win some, you lose some.
Spijtige zaak voor deze heer.

Vandaar dat voor mij enkel de doodstraf kan indien men 100% zeker is en er geen fouten zijn gemaakt. En niet op een basis van: "het haartje afdoende gelijkenissen vertoonde met het haar van Claude Jones, wat moest bewijzen dat hij aanwezig was op de plaats van de feiten."

bgf324 12 november 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5092793)

Vandaar dat voor mij enkel de doodstraf kan indien men 100% zeker is en er geen fouten zijn gemaakt. En niet op een basis van: "het haartje afdoende gelijkenissen vertoonde met het haar van Claude Jones, wat moest bewijzen dat hij aanwezig was op de plaats van de feiten."

Waarom niet gewoon helemaal afschaffen?
Je bent nooit 100% zeker.

Duupje 12 november 2010 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5092796)
Waarom niet gewoon helemaal afschaffen?
Je bent nooit 100% zeker.

Hier in ons land wordt ze spijtig genoeg niet toegepast. Ik vind de doodstraf in sommige gevallen nog goed als afschrikmiddel. Ik denk niet dat alle misdadigers zich erdoor zouden laten afschrikken, maar al zijn het er pakweg de helft, het zijn dan ook de helft minder slachtoffers.

Een Dutroux is voor jou niet schuldig genoeg om hem voorgoed naar het hiernamaals te helpen? Ik persoonlijk steek liever geen geld in zulke mensen.

plakker 12 november 2010 10:02

Tjah, ik vind dat veel mensen dan nog chance hebben gehad.
Voor 't zelfde geld moet je heel je leven lang in de cel zitten voor iets wat je niet gedaan hebt. Dat zou neerkomen op marteling.
Geef mij dan maar de doodstraf.

Bovenbuur 12 november 2010 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5092799)
Hier in ons land wordt ze spijtig genoeg niet toegepast. Ik vind de doodstraf in sommige gevallen nog goed als afschrikmiddel. Ik denk niet dat alle misdadigers zich erdoor zouden laten afschrikken, maar al zijn het er pakweg de helft, het zijn dan ook de helft minder slachtoffers.

Een Dutroux is voor jou niet schuldig genoeg om hem voorgoed naar het hiernamaals te helpen? Ik persoonlijk steek liever geen geld in zulke mensen.

Jij denkt dat de helft van alle criminelen spontaan zou stoppen als je voor sommige vergrijpen de doodstraf zou herinvoeren? Droom lekker verder. Als de doodstraf echt zo hard zou afschrikken zou levenslang dat ook wel doen.

plakker 12 november 2010 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5092815)
Jij denkt dat de helft van alle criminelen spontaan zou stoppen als je voor sommige vergrijpen de doodstraf zou herinvoeren? Droom lekker verder. Als de doodstraf echt zo hard zou afschrikken zou levenslang dat ook wel doen.

Goh... levenslang in België... denk je dat iemand dat nog afschrikt?
Dit als je écht een zwaar misdrijf wil plegen?
pffff, goede verzorging, bijstand door verscheidene instanties... maar vooral, vervroegd vrijkomen.
Bwaaaaaaa, mij zou de doodstraf toch wat meer angst inboezemen.

Duupje 12 november 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5092815)

Hoe weet jij dat dat niet het geval zou zijn indien die terug heringevoerd zou worden?
Levenslang is België een lachtertje (ten aanzien van het misdrijf/de misdrijven die ze ervoor gepleegd hebben bedoel ik dan), en dat weet jij ook. Je zit je tijd braafjes uit, en je komt met veel geluk zelfs nog vroeger terug vrij wegens goed gedrag.

Raf 12 november 2010 10:21

God bless America and the murdering thugs it chose to be its leaders.

Raf 12 november 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5092793)

Moord is NOOIT goed te praten; ook niet wanneer ze door de overheid wordt uitgevoerd.

Herr Flick 12 november 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5092786)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-haartje.dhtml

Wat hebben de voorstanders hier op te zeggen? :evil:

Zijn medeplichtige pleegde de moord dan misschien wel strikt genomen volgens de Amerikaanse wet, is hij even schuldig, wie meewerkt aan een dodelijke overval ook al is dat maar als chauffeur is even schuldig.

Desalwelteplus moet er natuurlijk 100 % zekerheid bestaan, heterdaad betrapt, camera beelden, DNA bewijs etc...

Dionysus 12 november 2010 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5092799)

Amerika is het beste voorbeeld om aan te tonen dat de doodstraf als afschrikmiddel niet werkt.

En dan die reacties op dat artikel:
Citaat:

beter 1 onschuldige executeren dan 10 moordenaars vrij rond te laten lopen, niet? het was zowieso een moordenaar als was het op een medegevangene
Wat een achterlijke idioten.

Raf 12 november 2010 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5092843)
Amerika is het beste voorbeeld om aan te tonen dat de doodstraf als afschrikmiddel niet werkt.

²

The Paulus Experience 12 november 2010 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5092843)

wel, gevangenisstraffen werken ook niet, zoals blijkt uit het artikel.
De veroordeelde - die reeds een moord gepleegd had! - was terug op vrije voeten en duidelijk NIET op het rechte pad geraakt dankzij een gevangenisstraf.
Zijn terdoodveroordeling heeft ie wellicht te danken aan zijn verleden.

The Paulus Experience 12 november 2010 10:32

ik ga hier direkt in een hokje geduwd en geschoffeerd worden se :-D

The Paulus Experience 12 november 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5092835)
God bless America and the murdering thugs it chose to be its leaders.

is Obama nu ook al niet goed meer? :twisted:

Raf 12 november 2010 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 5092861)
is Obama nu ook al niet goed meer? :twisted:

Geen enkele man met zoveel macht kan goed zijn.

Duupje 12 november 2010 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5092839)
Moord is NOOIT goed te praten; ook niet wanneer ze door de overheid wordt uitgevoerd.

Blah, dat is zo'n standaardzinnetje éh Raf.
Hij heeft zijn slachtoffers ook niet eerst gevraagd of ze wel slachtoffer wilden zijn.

Zijde gij nu echt het type dat nog gaat betogen moesten ze nen Dutroux willen dood doen?

Raf 12 november 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5092871)
Blah, dat is zo'n standaardzinnetje éh Raf.
Hij heeft zijn slachtoffers ook niet eerst gevraagd of ze wel slachtoffer wilden zijn.

Dat praat moord van overheidswege nog altijd niet goed.

maddox 12 november 2010 10:40

Weeral VS bashen hier.

De doodstraf. als die uitgesproken word, zou een veroordeelde bij mij 2 opties krijgen.

1) Levenslange dwangarbeid
2) Vrijwillige orgaandonatie.

1 is duidelijk.
2 ook eigenlijk, maar voor de slechte verstaanders, de veroordeelde krijgt dan een paar weken eerste klas verzorging met regelmatig een testje.
En dan de laatste test , tja, dat wil alleen zeggen dat er genoeg ontvangers gevonden zijn om het demonteren van die crimineel efficient en nuttig te maken.
Maar dat zou onmenselijk zijn om dat te vertellen nietwaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be