![]() |
2 op de 3 kinderen in wijk 2060 spreken thuis geen Nederlands
Citaat:
De socialistische praktijk van 'verrijking' betekent in de realiteit collectieve verarming, veel financiëe en andere overlast en een belangrijke degradatie van ons onderwijs. Vind u al die verplichte verrijking de moeite? |
Verrijkende verrotting en de wereld is van iedereen.
|
Citaat:
|
Ik spreek met mijn kinderen ook niet wat ik wil, zij willen Nederlands spreken.
|
De ouders spreken thuis geen Nederlands met hun kinderen.
De kinderen beginnen aldus met een enorme taalachterstand aan het onderwijs dat, vandaag de dag, toch al van heel jong een hoog niveau bereikt en, gelet op de moderne noden van de maatschappij, erg snel vooruitgaat waardoor de achterblijvers het steeds moeilijker krijgen. De kinderen dienen af te haken en verlaten de schoolbanken zonder diploma. De kinderen vinden zonder diploma geen of slecht betaald werk. De kinderen wordt langs alle kanten door verzuurde politiek correcten wijsgemaakt dat dit louter en alleen ligt aan het racisme van de Vlaming. De kinderen raken op hun beurt ook verzuurd, willen zich wreken op die gehate Vlaming en belanden in de criminaliteit. De Vlaming wordt verweten dat dit allemaal zijn schuld is en dat hij geen enkele kans gegeven heeft aan deze kinderen. De Vlaming moet langs alle kanten inbinden, toegeven, quota slikken, normen voor tewerkstelling verlagen...om het door politiek correcten ingelepelde vooroordeel dat hij een racist is, proberen te weerleggen. Met het verdwijnen van de Kerk als machtsinstituut, is racisme de nieuwe erfzonde die ons, Vlamingen, van bij de geboorte wordt toegedicht. Als je in een land gaat wonen waarvan je de taal niet wenst te gebruiken/leren, dan beperk je zowel je eigen tewerkstellingskansen als die van je kinderen en moet je niet klagen dat je geen kansen 'gekregen' hebt. Dit is in elk land, elke regio ter wereld nu eenmaal een feit. Enkel in ons land is het blijkbaar een vorm van racisme als een bepaalde beheersing van de taal waarin dient gewerkt te worden, een minimumeis is. |
Dit probleem is eenvoudig op te lossen;
Kinderen bij wie thuis géén Nederlands (of aanverwant dialect voor de fijnzinnigen) wordt gesproken, zijn VERPLICHT om minstens deeltijds naar het kleuteronderwijs te gaan vanaf de minimumleeftijd (2.5 jaar). In realiteit is het zo dat bij mensen die wèl Nederlands (of aanverwant dialect) spreken, de kinderen voor 97% vanaf die minimumleeftijd naar de kleuterschool gaan. Meestal gebeurt dit echter niet bij mensen die menen dat hun heimweelandtaal BELANGRIJKER is dan de taal van de streek waar ze uit vrije wil naartoe emigreerden. De strafmaatregel voor het niet naar de kleuterschool sturen kan gaan van kindergeld tijdelijk inhouden, tot effectieve extra boetes + een jaar extra Nederlandse lessen volgen op EIGEN KOSTEN. Vlaamse kinderen gaan naar school om zelf vanalles te leren. Zij moeten niet naar school gaan om kinderen van taalonwillige ouders het Nederlands bij te brengen, of om rustig te blijven wachten tot de juffrouw de nederlandsonkundige kinderen basisbegrippen Nederlands heeft bijgebracht. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft als gevolg dat ouders van kinderen in de kleuterklas zelfs geen verlof meer kunnen nemen tijdens het schooljaar. Nochtans doen die mensen niets verkeerd: ze spreken Nederlands met hun kinderen én sturen die voor 97% naar de kleuterklas. Bij het verlagen van de leerplicht mogen de kleuterkes niet meer zonder geldige reden van school gehaald worden. Men moet kleuterschool wèl VERPLICHTEN voor mensen die een andere thuistaal hanteren dan het Nederlands, eventueel met de mogelijkheid om een aantal weken ongeldig afwezig te zijn. Er is al eens iets geopperd van verlaging van leerplicht vanaf 5 jaar of zo. Dit lijkt me zelfs te oud voor Nederlandsonkundige kinderen die enkel in het Berbers of Arabisch of Turks worden grootgebracht. Die kinderen zouden minstens al vanaf drie jaar minstens een halve dag Nederlandse taal moeten kunnen horen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is het probleem? Ik spreek thuis ook geen Nederlands.
|
Citaat:
Als 97% van de thuis Nederlandssprekende ouders hun kindjes toch naar de kleuterschool sturen zou ik pleiten voor een plicht maar dan met een zekere flexibiliteit. Bijvoorbeeld door afwezigheden te rechtvaardigen. Anderzijds, en dan spreek ik uit ervaring wegens getrouwd met, is het voor een kleuterjuf niet evident om voor een klas te staan waarvan minstens 80% slechts één woord van de juf begrijpt: hun voornaam. |
Citaat:
Wachten tot ze zeven zijn en dan enkel hun naam verstaan als ze naar het eerste studiejaar gaan is nefast voor iedereen (OOK voor de nederlandstalige kinderen die met hun vingers moeten draaien tot Mohammed of Mustafa "goedemorgen juffrouw" kunnen zeggen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dwangmatige spreiding kan enkel indien Nederlandsonkundigen dan dwangmatig over alle scholen worden gespreid (wie gaat ze naar school voeren? de belgische belastingbetaler zeker?) Want ze wonen allen in de stedelijke gebieden en vormen op die manier uiteraard concentratiescholen. autochtone vlamingen verplichten om hun kinderen in zo'n concentratieschool te dumpen (d�*t was je voorstel neem ik aan) is een beetje vergezocht. Nochtans is net d�*t wat men in Nederland poogde te doen. Eerst hadden die bewust witte en zwarte scholen opgericht, maar toen bleek dat op de een of andere obscure reden de witte scholen toch nog steeds - alhoewel met minder subsidies - betere resultaten gaven, vond men toch dat die witte kindertjes dan maar naar die zwarte schooltjes moesten gaan, zodat ze allemaal "gelijk" werden... liefst met de lat in een gootje gelegd. Als in een klasje met twintig kinderen meer dan drie nederlandsonkundigen zitten, dan kunnen de nederlandstalige kinderen die onkundigen niet meer bijhalen, vermits ze zelf een "eigen groepje" gaan vormen en zich afsluiten. Nooit meer dan 10% anderstaligen in de klas (2 op 20) zou de norm moeten zijn. Dus zullen de taalonwilligen zich moeten verplaatsen zeker hé. Ik zag recent zo'n hoofddoek met een vrouw eronder in een supermarkt, samen met twee kinderen van 6 en 7 jaar ("seriewerpen" noemt men dat in deze regio). Volop in de supermarkt bezig in een of ander keelklank taaltje (amazigh of arabisch, ik ken het verschil niet). Ik maakte de opmerking dat ze beter Nederlands zou spreken met haar kinderen. ai ai... dit had een ware scheldtirade tot gevolg... in perfèct Nederlands! Ik heb toen geantwoord "ha maar u spreekt wèl Nederlands? maar d�*t is goed mevrouw! nu uw kinderen nog, anders worden ze weer "gedieskriemienier" op school zeker ? |
Je betoog staat zoals gewoonlijk vol haat en zever.
Ik heb ervaring met als kind vreemde talen leren. Overigens is het zo dat thuis Nederlands spreken contraproductief is, daar de kinderen daar de taal van hun ouders kunnen vergeten, wat snel gebeurd is. |
Ah ja, het is belangrijker dat ze de taal van een paar 1000 kilometer verder dan de alndstaal/landstalen kennen, goed bezig Flanel. Ik ben het met je eens dat segregatiescholen tegengegaan moeten worden indien je bedoelt dat er een maximum aan Nederlandsonkundigen/zwakke lln per klas is, indien je echetr bedoelt dat je ouders moet kunnen dwingen hun kinderen in concentratiescholen te plaatsen dan ben ik et met je oneens. Circe's voorstel om de kleuterklas verplicht te maken voor NL-onkundigen lijkt me evident, anders starten de kinderen met een grotere achterstand (een achterstand zullen ze bijna altijd hebben als de ouders zelf NL onkundig zijn).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be