![]() |
Terug naar het serieuze debat
Goed. De betoging is er geweest, met de nodige commotie daarrond. Kunnen we nu terug naar het de kern van het debat gaan? Dat is niet Vlaams-nationalisme, dat is niet de N-VA, dat is niet de ene of andere vlag, maar wel een veel fundamentelere en dieperliggende oorzaak. Die oorzaak is een combinatie van elkaar aanvullende economische en politieke beslissingen waarvan de kiemen te zoeken zijn in de jaren zeventig. Dit schip is zinkende. Net zoals de Griekse, Franse, Duitse, Ierse, Engelse, Spaanse... schepen.
Er zijn maar twee opties: volledig ten onder gaan of proberen de schade te beperken. Maken we de eerste keuze, dan moeten we gewoon verder doen zoals de laatste dertig jaar. Verkiezen we eerder het tweede, dan moeten we nu de handen aan de ploeg slaan. Momenteel staan we op een kruispunt: vervolgen we onze weg rechtdoor? Of slaan we een andere weg in? En gaan we dan naar links of naar rechts? Een andere mogelijkheid is terugkeren? Er is een bijkomende mogelijkheid: blijven we wel in die auto zitten? Of stappen we uit en nemen we een fiets, stappen we in een andere auto of gaan we te voet? Samen of elkeen zijn weg? Wie mag beslissen? Wie mag tegenhouden? Met deze kleurrijke noot en reeks vragen wens ik af te sluiten en doe ik een bescheiden oproep: stop de onzinnige 'discussies' over schijnoorzaken en schijnoplossingen. En keer terug naar het ernstige debat. Met vriendelijke groeten, Txiki |
wordt er nog gesproken?
|
Citaat:
Citaat:
Wat je zegt is waar, maar de "dagelijkse" crisis komt regelrecht door 30% stemmen voor NVA. Middellange crisis 3,5 jaar. De langetermijnscrisis is al 175 jaar bezig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Duidelijk niet actief in de bouw he. ;-) Probeer eens een huis te bouwen met discussierende bouwheer en aannemer door op een hoger niveau te spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
We zitten in een socio-economische crisis, waar opkomende machten het oude westen op hun plaats aan het zetten zijn. Het communautaire is een specifiek Belgische probleem, dat hier enkel op gemoduleerd is, en dat gedragen wordt door de links/rechts tegenstellingen in de regio's. |
Citaat:
|
Citaat:
ik val achterover |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat een "serieus" debat een utopie is. |
Citaat:
|
Citaat:
En in openbare aanbestedingen met je BIJ WET de goedkoopste pakken. Tja ... :| |
Citaat:
|
Citaat:
Ben ik zo onduidelijk? jammer. Lang weg geweest. Moet werken aan mijn autistische kantjes. :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be