![]() |
Beste,
Graag had ik een klein overzichtje gehad van de belangrkijkste realisaties op het gebied van administratieve vereenvoudiging die u wist te realiseren. Ik kan mij immers niet van het gevoel ontdoen dat u sinds uuw eedaflegging vrij weinig gedaan heeft... MGV, H. |
Zo is dat. !
|
ik ben zelf geen vld-aanhanger, maar ik denk dat dat een goeie reden heeft. Mr Q heeft een vrij technische functie, dus daar krijgt de gewone burger weinig van te horen.
|
Daarom dat ik het eens van mijnheer Van Quickenborne zelf wil horen...
|
-afschaffing eensluidendverklaring (besparing van 17 miljoen euro per jaar)
-wetsevaluatie (opkuisen oude wetten) -kafka-clausule waarbij wetsontwerpen voor ze naar de ministerraad getoetst worden (eerste ex-ante wetsevalutatie -tax-on-web, tweede luik voor zelfstandigen openbare aanbestedingen voor de overheid vereenvoudigd -kruispuntbank voor ondernemeningen (ook btw) -verdere vereenvoudiging tewerkstelling in tuinbouw -sociale balans -geboorteakte bijna afgerond -afschaffen levensbewijs voor inwoners van België voor meer info, surf naar http://www.vereenvoudiging.be |
Citaat:
1. OK 2. was al 4 jaar bezig voor U 3. Welke wetten zijn er sindsdien op de ministerraad gekomen en hebben kafka-toest gehad. Ik ken er al zeker 2 waar dit het geval niet is! 3. OK nieuw 4. Daar zat U voor niets tussen! 5, 6, 7, 8 ???? wat brengt dat bij en op? |
Ik vind dat eerlijk gezegd maar vrij zwak daar de domeinen die u aanhaalde toch bevoegdheden zijn van andere ministers(vooral financiën, arbeid en sociale zaken). Ik vind uuw ambt maar een creatie om u tevreden te stellen...
Maar goed, da's geen vraag meer, maar een opmerking. |
Citaat:
Dat is de reden waarom onze Quick vanuit het niets opeens staatssecretaris is geworden. Chevalier was immers zijn opvolger... |
De Kafka-test wordt vanaf 1 oktober volledig van kracht. Sinds de vorige legislatuur bestaat er een administratieve-lastenclausule, maar dat was geen succes omdat dat deze veel te weinig concreet was.
In de Kafka-test moeten 3 vragen beantwoord worden: 'Heeft het voorstel als doel of als gevolg dat er administratieve lasten voor burgers en/of bedrijven verdwijnen of verminderen?' is de eerste vraag uit de Kafka-test. Als het antwoord daarop negatief is, volgt de tweede vraag: 'Heeft het voorstel geen impact op de administratieve lasten voor burgers en/of bedrijven? Veroorzaakt het geen nieuwe of bijkomende administratieve lasten?' Als het voorstel bijkomende administratieve lasten veroorzaakt, moet een derde vraag worden beantwoord: 'Indien er nieuwe of bijkomende administratieve lasten aan het voorstel verbonden zijn, welke zijn die? Waarom kunnen ze niet worden vermeden of verminderd?' |
Ik stel een andere administratieve vereenvoudiging voor:
Spaar 6000 euro per maand uit en stimuleer de bevoegde ministers elk in hun bevoegdheden, om aan administratieve vereenvoudiging te doen... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be