![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni "Ging voorheen door het leven als senator Q en is nu staatssecretaris voor Administratieve vereenvoudiging. Initiatieven zoals kafka.be trokken de aandacht van het publiek en recent nam hij ook initiatieven om het stemmen per volmacht eenvoudiger te |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Beste,
Graag had ik een klein overzichtje gehad van de belangrkijkste realisaties op het gebied van administratieve vereenvoudiging die u wist te realiseren. Ik kan mij immers niet van het gevoel ontdoen dat u sinds uuw eedaflegging vrij weinig gedaan heeft... MGV, H. |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Zo is dat. !
Ik, Belg, MOET gaan stemmen ! Een euroPARASIET, lees eurocraat MAG gaan stemmen en moet zich zelfs niet aan onze Vlaamse waarden aanpassen. Mijn moeder, die haar hele leven voor dit land heeft gewerkt en dus belasting heeft betaald, trekt minder pensioen dan een vreemdeling die hier pas is aan uitkeringen krijgt !!! Is dat nu democatie ?? Leve België ?? Neen dank U, niet meer voor mij !!! |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ik ben zelf geen vld-aanhanger, maar ik denk dat dat een goeie reden heeft. Mr Q heeft een vrij technische functie, dus daar krijgt de gewone burger weinig van te horen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Daarom dat ik het eens van mijnheer Van Quickenborne zelf wil horen...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() -afschaffing eensluidendverklaring (besparing van 17 miljoen euro per jaar)
-wetsevaluatie (opkuisen oude wetten) -kafka-clausule waarbij wetsontwerpen voor ze naar de ministerraad getoetst worden (eerste ex-ante wetsevalutatie -tax-on-web, tweede luik voor zelfstandigen openbare aanbestedingen voor de overheid vereenvoudigd -kruispuntbank voor ondernemeningen (ook btw) -verdere vereenvoudiging tewerkstelling in tuinbouw -sociale balans -geboorteakte bijna afgerond -afschaffen levensbewijs voor inwoners van België voor meer info, surf naar http://www.vereenvoudiging.be |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. OK 2. was al 4 jaar bezig voor U 3. Welke wetten zijn er sindsdien op de ministerraad gekomen en hebben kafka-toest gehad. Ik ken er al zeker 2 waar dit het geval niet is! 3. OK nieuw 4. Daar zat U voor niets tussen! 5, 6, 7, 8 ???? wat brengt dat bij en op? |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind dat eerlijk gezegd maar vrij zwak daar de domeinen die u aanhaalde toch bevoegdheden zijn van andere ministers(vooral financiën, arbeid en sociale zaken). Ik vind uuw ambt maar een creatie om u tevreden te stellen...
Maar goed, da's geen vraag meer, maar een opmerking. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat is de reden waarom onze Quick vanuit het niets opeens staatssecretaris is geworden. Chevalier was immers zijn opvolger... |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() De Kafka-test wordt vanaf 1 oktober volledig van kracht. Sinds de vorige legislatuur bestaat er een administratieve-lastenclausule, maar dat was geen succes omdat dat deze veel te weinig concreet was.
In de Kafka-test moeten 3 vragen beantwoord worden: 'Heeft het voorstel als doel of als gevolg dat er administratieve lasten voor burgers en/of bedrijven verdwijnen of verminderen?' is de eerste vraag uit de Kafka-test. Als het antwoord daarop negatief is, volgt de tweede vraag: 'Heeft het voorstel geen impact op de administratieve lasten voor burgers en/of bedrijven? Veroorzaakt het geen nieuwe of bijkomende administratieve lasten?' Als het voorstel bijkomende administratieve lasten veroorzaakt, moet een derde vraag worden beantwoord: 'Indien er nieuwe of bijkomende administratieve lasten aan het voorstel verbonden zijn, welke zijn die? Waarom kunnen ze niet worden vermeden of verminderd?' |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Ik stel een andere administratieve vereenvoudiging voor:
Spaar 6000 euro per maand uit en stimuleer de bevoegde ministers elk in hun bevoegdheden, om aan administratieve vereenvoudiging te doen... |
![]() |