![]() |
onzevader en weesgegroet
ik kreeg verleden week een hele rare aandoening.
Liep in Antwerpen op de middag (school net uit) en werd overspoeld door hoofddoeken. Kreeg ineens de neiging tot het maken van kruistekens en het luidop declameren van weesgegroeten en onzevaders als antwoord op de overduidelijke uniformdracht van de muzelmaanse maangodaanbidsters. toen viel mijn euro dat ik die weesgegroet niet meer kende; Mensen die dus mee willen doen (atheisten als ik mee uitgenodigd) om in antwoord op de muzelmaanse uniformdracht een even leuk ritueel tentoon te spreiden, worden verzocht om de hoofddoeken récht aan te kijken (dat is niet hùn cultuur, maar wel de onze) en dan met de rechterarm een kruisteken te maken (is niet verboten) en nadien de volgende woorden luidop te declameren De Nederlandse vertaling die in Vlaanderen gebruikt wordt: Wees gegroet Maria, vol van genade. De Heer is met U. Gezegend zijt Gij boven alle vrouwen, en gezegend is de vrucht van Uw lichaam, Jezus. Heilige Maria, Moeder Gods, bid voor ons, arme zondaars, nu en in het uur van onze dood. Amen. een onzevader kan ook, maar lijkt me minder leuk - alhoewel: Onze Vader Die in de Hemelen zijt, geheiligd zij Uw Naam. Uw Rijk kome, Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren. En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. (Want van u is het Koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid.) Amen Volgens mij is het ons volste recht om ter plekke bij het aanschouwen van een hoofddoek (leid ons niet in bekoring) onmiddellijk onze drievuldigheid te aanroepen om ervoor te zorgen dat deze ongelovige afvalligen niet in de hel terechtkomen. Ben eens benieuwd of Youssof (en bij uitbreiding een rechter) me daarvoor gaat veroordelen |
hoogstwaarschijnlijk gaan ze u gewoon ter plaatse uitlachen. en als ze je niet in een dwangbuis stoppen, ga je nog van geluk mogen spreken.
|
Citaat:
en lachen is de bedoeling, wat dacht ge, dat ik zo'n kopvod ernstig neem? |
Ik ga geen sprookjes bestrijden met andere sprookjes...
|
C. C. C. toch. Ik had al mijn bedenkingen bij die nieuwe nick en avatar, maar je bent blijkbaar helemaal de trappers aan het verliezen.
|
Citaat:
ik denk dat je pech gaat hebben, ze gaan je gewoon straal voorbij lopen ofwel je in je gezicht uitlachen. trouwens, ik weet niet bij welke cultuur jij hoort, maar mensen aanstaren in de ogen, is bij ons onbeleefd, onbeschoft. maar mag ik voorstellen dat je dat bij ons in Zele doet? op een uur dat ik er ben hé, dan ik gewoon meelachen. Ok probleem is natuurlijk dat niet alle Turkse vrouwen bij ons een hoofddoek dragen, maar dat gaat jou toch niet tegenhouden hé??? |
da's zeker dat ! de ene enge waanzin bestrijden met andere waanzin ... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb ALTIJD geleerd mensen recht in de ogen te kijken (staren is iets anders lieverd, ik zie dat je nooit een inburgeringscursus naar behoren hebt gekregen), maar ik ben dan ook opgevoed in het vrije westen (ooit was dat iets in deze streken, nu behoort het tot het grijze verleden: wij leerden inderdaad mensen aankijken als we iets zegden, en dus kijk ik ze zeker aan als ik ga pleiten bij onze drievuldigheid om ervoor te zorgen dat ze niet eeuwigdurend moeten branden in de hel) Zele? dat dorpke in het Waasland? kan ik daar geen weesgegroetjes meer opzeggen denk je? ik zou verdomd wedden van wel! laatst kreeg ik bijna een halve parking van de supermarkt aan het kruisenslaan toen een troep hoofddoeken voorbijwaggelde. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom de ene zotternij (hoofddoeken) ernstig nemen en de andere niet? Als het ene zich mag verkopen als vrijheid van godsdienst, dan het andere ook. Eigenlijk is dit een schitterend idee, wel alleen door mannen en lesbo's uit te voeren, of beter gezegd "te belijden" of te "praktiseren". "Leidt ons niet in bekoring". Een "live" versie van wat hetgeen de gehoofddoekten stilwijgend uitschreeuwen via hun hoofddoek "leidt ons niet in bekoring, of we worden afgeklopt door onze man of papa." :lol: |
Citaat:
ik mag MIJN geloof dus niet uiten in de nabijheid van een kopvod? burka? besneden lul? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
echt, waar moet ik zijn om jullie te steunen? dit zou een fantastisch project kunnen zijn om de mensen, allochtoon en autochtoon dichter bij elkaar te brengen! niets zo goed om dat te doen als humor. en als je er voor zorgt dat het gefilmd wordt, zal het wel op youtube een fantastische hit worden "religieuze gekken proberen moslims te provoceren maar maken zichzelf hopeloos belachelijk". Eberhard zou zijn statistieken ivm youtube nogal moeten aanpassen! |
Citaat:
je bedoelt waarschijnlijk "Atheistische grappenmakers proberen religieuze gekken te laten inzien hoe ridicuul ze bezig zijn" neem ik aan? leuk dat je mee wil doen, je kan het overal uitvoeren alleen of in groep (net zoals de kopvoddendracht, alhoewel ze dat liever in troepen doen). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be