Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 10:06   #1
COCHINILLO
Banneling

Standaard onzevader en weesgegroet

ik kreeg verleden week een hele rare aandoening.
Liep in Antwerpen op de middag (school net uit) en werd overspoeld door hoofddoeken.

Kreeg ineens de neiging tot het maken van kruistekens en het luidop declameren van weesgegroeten en onzevaders als antwoord op de overduidelijke uniformdracht van de muzelmaanse maangodaanbidsters.

toen viel mijn euro dat ik die weesgegroet niet meer kende; Mensen die dus mee willen doen (atheisten als ik mee uitgenodigd) om in antwoord op de muzelmaanse uniformdracht een even leuk ritueel tentoon te spreiden, worden verzocht om de hoofddoeken récht aan te kijken (dat is niet hùn cultuur, maar wel de onze) en dan met de rechterarm een kruisteken te maken (is niet verboten) en nadien de volgende woorden luidop te declameren

De Nederlandse vertaling die in Vlaanderen gebruikt wordt:

Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gezegend zijt Gij boven alle vrouwen,
en gezegend is de vrucht van Uw lichaam, Jezus.
Heilige Maria,
Moeder Gods,
bid voor ons, arme zondaars,
nu en in het uur van onze dood. Amen.

een onzevader kan ook, maar lijkt me minder leuk - alhoewel:

Onze Vader Die in de Hemelen zijt,
geheiligd zij Uw Naam.
Uw Rijk kome,
Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren.
En leid ons niet in bekoring,
maar verlos ons van het kwade.
(Want van u is het Koninkrijk,
en de kracht
en de heerlijkheid
tot in eeuwigheid.)
Amen

Volgens mij is het ons volste recht om ter plekke bij het aanschouwen van een hoofddoek (leid ons niet in bekoring) onmiddellijk onze drievuldigheid te aanroepen om ervoor te zorgen dat deze ongelovige afvalligen niet in de hel terechtkomen.

Ben eens benieuwd of Youssof (en bij uitbreiding een rechter) me daarvoor gaat veroordelen
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:11   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

hoogstwaarschijnlijk gaan ze u gewoon ter plaatse uitlachen. en als ze je niet in een dwangbuis stoppen, ga je nog van geluk mogen spreken.
Oud 16 februari 2011, 10:12   #3
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoogstwaarschijnlijk gaan ze u gewoon ter plaatse uitlachen. en als ze je niet in een dwangbuis stoppen, ga je nog van geluk mogen spreken.
als ze mij in een dwang buis stoppen, dan ook die hoofddoek natuurlijk.

en lachen is de bedoeling, wat dacht ge, dat ik zo'n kopvod ernstig neem?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 16 februari 2011 om 10:12.
Oud 16 februari 2011, 10:14   #4
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik ga geen sprookjes bestrijden met andere sprookjes...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:14   #5
abou Anis
Minister-President

Standaard

C. C. C. toch. Ik had al mijn bedenkingen bij die nieuwe nick en avatar, maar je bent blijkbaar helemaal de trappers aan het verliezen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:15   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
als ze mij in een dwang buis stoppen, dan ook die hoofddoek natuurlijk.

en lachen is de bedoeling, wat dacht ge, dat ik zo'n kopvod ernstig neem?
maar je gaat er in feite van uit dat ze je zouden aanvallen hé?

ik denk dat je pech gaat hebben, ze gaan je gewoon straal voorbij lopen ofwel je in je gezicht uitlachen.

trouwens, ik weet niet bij welke cultuur jij hoort, maar mensen aanstaren in de ogen, is bij ons onbeleefd, onbeschoft.

maar mag ik voorstellen dat je dat bij ons in Zele doet? op een uur dat ik er ben hé, dan ik gewoon meelachen. Ok probleem is natuurlijk dat niet alle Turkse vrouwen bij ons een hoofddoek dragen, maar dat gaat jou toch niet tegenhouden hé???
Oud 16 februari 2011, 10:15   #7
Anna List
Banneling

Standaard

da's zeker dat ! de ene enge waanzin bestrijden met andere waanzin ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:16   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
C. C. C. toch. Ik had al mijn bedenkingen bij die nieuwe nick en avatar, maar je bent blijkbaar helemaal de trappers aan het verliezen.
sttttt, laat ze doen, we kunnen er nog plezier aan beleven!
Oud 16 februari 2011, 10:22   #9
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik denk dat je pech gaat hebben, ze gaan je gewoon straal voorbij lopen ofwel je in je gezicht uitlachen.

trouwens, ik weet niet bij welke cultuur jij hoort, maar mensen aanstaren in de ogen, is bij ons onbeleefd, onbeschoft.

maar mag ik voorstellen dat je dat bij ons in Zele doet? op een uur dat ik er ben hé, dan ik gewoon meelachen. Ok probleem is natuurlijk dat niet alle Turkse vrouwen bij ons een hoofddoek dragen, maar dat gaat jou toch niet tegenhouden hé???
hmmmm, zolang het de vrouwen zijn gaan die je inderdaad misschien niet aanvallen, tot hun man erbij is (lees: neef, broer, oom, halfoom, halfbroer, oppapierbroer, enz enz)

Laatst gewijzigd door plakker : 16 februari 2011 om 10:23.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:26   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
hmmmm, zolang het de vrouwen zijn gaan die je inderdaad misschien niet aanvallen, tot hun man erbij is (lees: neef, broer, oom, halfoom, halfbroer, oppapierbroer, enz enz)
allé eerlijk blijven, stel dat jij dit zou zien, iemand die midden van de straat andere mensen begint aan te staren en luidkeels begint te bidden, wat zou jij doen? zo iets kan je toch gewoon niet ernstig nemen?
Oud 16 februari 2011, 10:28   #11
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé eerlijk blijven, stel dat jij dit zou zien, iemand die midden van de straat andere mensen begint aan te staren en luidkeels begint te bidden, wat zou jij doen? zo iets kan je toch gewoon niet ernstig nemen?
Ik zou in eerste instantie zelf zoiets niet doen. Als we de rollen omdraaien zou ik die persoon gewoon negeren. Maar jammer genoeg hebben we al meerdere malen moeten bewijzen dat wij (Vlaming zijnde) misschien wat verdraagzamer zijn.
Oud 16 februari 2011, 10:28   #12
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de hoofddoeken récht aan te kijken (dat is niet hùn cultuur, maar wel de onze) en dan met de rechterarm een kruisteken te maken (is niet verboten)
Is zuivere provocatie. Niet verboden maar alles wat erop volgt wordt op jou kap geschoven.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:32   #13
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

maar nee, niemand valt me aan. ik krijg gewoonlijk héél veel bijval en glimlachjes van omstaanders (zonder hoofddoek wel te verstaan)

ik heb ALTIJD geleerd mensen recht in de ogen te kijken (staren is iets anders lieverd, ik zie dat je nooit een inburgeringscursus naar behoren hebt gekregen), maar ik ben dan ook opgevoed in het vrije westen (ooit was dat iets in deze streken, nu behoort het tot het grijze verleden: wij leerden inderdaad mensen aankijken als we iets zegden, en dus kijk ik ze zeker aan als ik ga pleiten bij onze drievuldigheid om ervoor te zorgen dat ze niet eeuwigdurend moeten branden in de hel)

Zele? dat dorpke in het Waasland? kan ik daar geen weesgegroetjes meer opzeggen denk je? ik zou verdomd wedden van wel! laatst kreeg ik bijna een halve parking van de supermarkt aan het kruisenslaan toen een troep hoofddoeken voorbijwaggelde.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 16 februari 2011 om 10:33.
Oud 16 februari 2011, 10:34   #14
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Is zuivere provocatie. Niet verboden maar alles wat erop volgt wordt op jou kap geschoven.
is het uiten van mijn religie middels een rituele armbeweging en een korte prevelzin een provocatie als anderen hun religie 24/24 mogen uiten door een kopvod?
Oud 16 februari 2011, 10:35   #15
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Waarom de ene zotternij (hoofddoeken) ernstig nemen en de andere niet?
Als het ene zich mag verkopen als vrijheid van godsdienst, dan het andere ook.
Eigenlijk is dit een schitterend idee, wel alleen door mannen en lesbo's uit te voeren, of beter gezegd "te belijden" of te "praktiseren".
"Leidt ons niet in bekoring". Een "live" versie van wat hetgeen de gehoofddoekten stilwijgend uitschreeuwen via hun hoofddoek "leidt ons niet in bekoring, of we worden afgeklopt door onze man of papa."

Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:37   #16
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
wil je nu zeggen dat die vredelievende kopvodden in feite halve agressieve ontstekingsmechanismen zijn? zeker als er een pipo bijloopt met een piemeltje?

ik mag MIJN geloof dus niet uiten in de nabijheid van een kopvod? burka? besneden lul?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 16 februari 2011 om 10:38.
Oud 16 februari 2011, 10:41   #17
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het uiten van mijn religie middels een rituele armbeweging en een korte prevelzin een provocatie als anderen hun religie 24/24 mogen uiten door een kopvod?
Neen, maar wel als je hun recht gaat aanstaren, want dan richt je je uiting rechtstreeks naar een persoon. Het betreft een handeling, geen versiering.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 februari 2011 om 10:41.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:47   #18
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Neen, maar wel als je hun recht gaat aanstaren, want dan richt je je uiting rechtstreeks naar een persoon. Het betreft een handeling, geen versiering.
nogmaals: jij kent het verschil dus niet tussen mensen recht aankijken en aanSTAREN? erg. erg achterlijke gewoonte dan.
Oud 16 februari 2011, 10:55   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Waarom niet?
Waarom de ene zotternij (hoofddoeken) ernstig nemen en de andere niet?
Als het ene zich mag verkopen als vrijheid van godsdienst, dan het andere ook.
Eigenlijk is dit een schitterend idee, wel alleen door mannen en lesbo's uit te voeren, of beter gezegd "te belijden" of te "praktiseren".
"Leidt ons niet in bekoring". Een "live" versie van wat hetgeen de gehoofddoekten stilwijgend uitschreeuwen via hun hoofddoek "leidt ons niet in bekoring, of we worden afgeklopt door onze man of papa."

gewoon doen! we hebben wat meer humor nodig in deze samenleving!

echt, waar moet ik zijn om jullie te steunen? dit zou een fantastisch project kunnen zijn om de mensen, allochtoon en autochtoon dichter bij elkaar te brengen! niets zo goed om dat te doen als humor.

en als je er voor zorgt dat het gefilmd wordt, zal het wel op youtube een fantastische hit worden "religieuze gekken proberen moslims te provoceren maar maken zichzelf hopeloos belachelijk". Eberhard zou zijn statistieken ivm youtube nogal moeten aanpassen!
Oud 16 februari 2011, 11:04   #20
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
gewoon doen! we hebben wat meer humor nodig in deze samenleving!

echt, waar moet ik zijn om jullie te steunen? dit zou een fantastisch project kunnen zijn om de mensen, allochtoon en autochtoon dichter bij elkaar te brengen! niets zo goed om dat te doen als humor.

en als je er voor zorgt dat het gefilmd wordt, zal het wel op youtube een fantastische hit worden "religieuze gekken proberen moslims te provoceren maar maken zichzelf hopeloos belachelijk". Eberhard zou zijn statistieken ivm youtube nogal moeten aanpassen!
"religieuze gekken proberen moslims te provoceren maar maken zichzelf hopeloos belachelijk".

je bedoelt waarschijnlijk

"Atheistische grappenmakers proberen religieuze gekken te laten inzien hoe ridicuul ze bezig zijn" neem ik aan?

leuk dat je mee wil doen, je kan het overal uitvoeren alleen of in groep (net zoals de kopvoddendracht, alhoewel ze dat liever in troepen doen).

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 16 februari 2011 om 11:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be