Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Suggestie om dubbelnicks te vermijden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152541)

QuasiX 11 maart 2011 16:57

Suggestie om dubbelnicks te vermijden

Geachte moderatie/administratie,

Is het onmogelijk om een nieuwe registratie van een nieuwe account op politics.be betalend te maken?
Dat kan bijvoorbeeld met behulp van een gsm; een online gegenereerde (tijdens de registratie) code sturen per sms en dan wordt je registratie aanvaard (XXI-eeuw). Eventueel ervoor zorgen dat men met 1 gsm-nr 1 account kan registreren. De bedoeling is niet om winst te maken. Men betaalt voor sms-service en uw evt. kosten.

Beter voor iedereen denk ik !? Of niet?

CyberpunX 11 maart 2011 17:08

Waarom zou iemand die nieuw is geïnteresseerd zijn om geld te gaan betalen voor een forumsysteem waar er al duizenden gratis versies van bestaan?

Slecht plan.

Eigenzinnig 11 maart 2011 17:14

Het idiootste idee ooit om dubbelnicks te vermijden..denk eens 2 minuten na alvorens je je hersenspinsels neerpend voor de eeuwigheid..

gehuigert 11 maart 2011 17:39

Er zouden niet veel gebruikers meer bijkomen met zo'n systeem (en dat niet omdat de nieuwe gebruikers allemaal dubbelnicks zijn, maar omdat het gewoonweg idioot is te betalen om een forum te gebruiken).

Sorry, ik ben geen fan

QuasiX 11 maart 2011 18:23

Het verschil tussen de moderatoren/administratie en de idioten (in het algemeen) is (o.a.) dat de moderatoren/administratie normaliter een adequaat antwoord geven of simpelweg niet beantwoorden.
-
Ter info: de vraag/suggestie is bestemd voor de moderatoren/administratie.

vlijmscherp 11 maart 2011 18:25

zou jij willen betalen om hier op te geraken?

Eigenzinnig 11 maart 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5354013)
Het verschil tussen de moderatoren/administratie en de idioten (in het algemeen) is (o.a.) dat de moderatoren/administratie normaliter een adequaat antwoord geven of simpelweg niet beantwoorden.
-
Ter info: de vraag/suggestie is bestemd voor de moderatoren/administratie.

als je een privé conversatie met de mods wil moet je maar PM'en

Denk je nu echt dat een mod een antwoord gaat geven op deze vraag ?

SDG 11 maart 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5354016)

Er zijn hier omgekeerd mensen op dit forum die ervan overtuigd zijn dat sommigen hier juist betááld worden om hier berichten te posten.

vlijmscherp 11 maart 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5354028)
Er zijn hier omgekeerd mensen op dit forum die ervan overtuigd zijn dat sommigen hier juist betááld worden om hier berichten te posten.

ja ok, maar dat is dan wel waar hé ;-)

QuasiX 11 maart 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5354016)

Ik zou betalen voor een forum (nu spreken we over een politisch forum) waar men zijn best doet om spammers tegen te houden, want in dat geval is er sprake van een forum die anders is.

QuasiX 11 maart 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5354022)
als je een privé conversatie met de mods wil moet je maar PM'en

1) Ik ben niet van plan om per PM suggestie te sturen aan alle mods en administratie; daarvoor bestaat er een rubriek

Citaat:

Denk je nu echt dat een mod een antwoord gaat geven op deze vraag ?
2) Waarom maak je je zo veel zorgen?

QuasiX 11 maart 2011 19:18

Waarom vraag ik het aan jou eigenlijk?

CyberpunX 11 maart 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5354044)
Ik zou betalen voor een forum (nu spreken we over een politisch forum) waar men zijn best doet om spammers tegen te houden, want in dat geval is er sprake van een forum die anders is.

Spamvrij is iets heel anders als dubbelnicks weren.

Je kan nooit dubbelnicks weren, dan gebruikt men een nieuwe proxy ... en op die euro zal het ook niet aankomen. En meer info als het IP adres mag een forum niet gebruiken.

SDX 11 maart 2011 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5353870)

Is het onmogelijk om een nieuwe registratie van een nieuwe account op politics.be betalend te maken?
Dat kan bijvoorbeeld met behulp van een gsm; een online gegenereerde (tijdens de registratie) code sturen per sms en dan wordt je registratie aanvaard (XXI-eeuw). Eventueel ervoor zorgen dat men met 1 gsm-nr 1 account kan registreren. De bedoeling is niet om winst te maken. Men betaalt voor sms-service en uw evt. kosten.

U hebt daar precies erg goed over nagedacht?

Wat met mensen die in het buitenland wonen?

Wat met mensen die 'n stuk of 5 (of zelfs meer) GSM's hebben?

QuasiX 11 maart 2011 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5354216)
U hebt daar precies erg goed over nagedacht?

Stomme vraag.

Citaat:

Wat met mensen die in het buitenland wonen?
Die kunnen vanuit Thailand bijvoorbeeld aan hun familie of kennissen vragen om een account te maken voor hem/haar of via PayPal ofzo. Ofwel - gratis maken voor de buitenlanders; registratie en inloggen met een buitenlandse IP - gratis (sociaal blijven tegen de buitenlandse Vlamingen bv.).

Citaat:

Wat met mensen die 'n stuk of 5 (of zelfs meer) GSM's hebben?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5354044)
Ik zou betalen voor een forum (nu spreken we over een politisch forum) WAAR MEN ZIJN BEST DOET om spammers tegen te houden, want in dat geval is er sprake van een forum die anders is.

QuasiX 11 maart 2011 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5354209)
Spamvrij is iets heel anders als dubbelnicks weren.

Ik zou het niet zeggen. Met het verminderen/vermijden van dubbelnicks verminder/vermijd je ook aantal spammers.

Citaat:

... en op die euro zal het ook niet aankomen...
Het zal tussen 3,00 en 5,00 EUR kosten volgens mij.

filosoof 11 maart 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5353870)

Met gemiddeld één �* twee gsmtoestellen per familielid lijkt me dat niet zo waterdicht.

SDX 11 maart 2011 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5354259)
Stomme vraag.

Er bestaan geen stomme vragen, enkel stomme antwoorden zei mijn papa altijd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX
Ik zou betalen voor een forum (nu spreken we over een politisch forum) WAAR MEN ZIJN BEST DOET om spammers tegen te houden, want in dat geval is er sprake van een forum die anders is..
Was dat 'n antwoord op de vraag:
Wat met mensen die 5 (of zelfs meer) GSM's hebben?

QuasiX 11 maart 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5354274)
Met gemiddeld één �* twee gsmtoestellen per familielid lijkt me dat niet zo waterdicht.

Beter een paar "kwetsbare" accounts dan letterlijk een eindeloos getrol.
Of niet?

QuasiX 11 maart 2011 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5354281)
Er bestaan geen stomme vragen, enkel stomme antwoorden zei mijn papa altijd.

Ai-ai-ai...
Ik hoop dat je het begrijpt en niet zomaar zegt. Ik ben blij eigenlijk om dat te horen. Ik kan je post hier en daar citeren tegen je "vriendjes".

Citaat:

Was dat 'n antwoord op de vraag:
Wat met mensen die 5 (of zelfs meer) GSM's hebben?
Sprookjes. Die zijn "ziek". Gsm-verslaafd. Liever dat ze naar een psycholoog gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be