![]() |
Beperking van wereldbevolking.
Een oplossing voor een groot aantal hedendaagse problemen (uitputting van reserves, vervuiling, onderaanbod van voedsel, tekort aan levensruimte,...) zou het beperken van de wereldbevolking zijn.
De manier waarop dit bewerkstelligd kan worden is echter voer voor discussie. Geboortebeperking �* la Deng is te autoritair en het beperken van verspreiding van medicijnen of voedselhulp niet echt menselijk. Het laten uitstellen van huwelijksleeftijd en procreatie of het bespreekbaarder maken (zonder dwang uiteraard) van abortus zou een al aannemelijkere tool zijn. Ik heb persoonlijk geen ethisch of religieus belet tegen abortus, zeker niet als het al overduidelijk is dat de levenskwaliteit van het kind amper te garanderen valt (generatiearmoede, erfelijke ziektes, oorlog,...) Dit klinkt misschien fascistisch, maar het blind zijn voor makkelijk te voorkomen mensenleed vind ik even harteloos. |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoh de prijs van voedsel zal blijven stijgen tot alle landen die niet zelfbehoevend of stinkend rijk zijn zullen kampen met honger. met de primaire behoeften in gevaar neemt de kweek af.
veel landen leggen nu al strategische voorraden aan geholpen met speculanten zal de bevolking nog dankbaar mogen zijn dat de landbouw doorheen de jaren zo gesubsideerd was. |
Citaat:
Dat zal heel moeilijk zijn natuurlijk. Vooral de Afrikaanse bevolking lijkt echt achterlijk te zijn als het gaat om geboortebeperking en vooral het inzien van het nut van geboortebeperking. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat het allemaal geen vaart zal lopen. We moeten gewoon onze levensstandaard laten zakken tot een "houdbaar niveau". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan mijn persoonlijke visie. 500 000 000 mensen is meer dan genoeg. Alle trukken om de bevolkingsdruk te verminderen zijn goed, inclusief oorlog met conventionele wapens. Abortus is de keuze van de zwangere vrouw, en zou mede een fundatie moeten hebben in gedegen genetische screening. |
Citaat:
hoe meer onderlegd een samenleving hoe lager de bevolkingsgroei maar je zult dus in elke samenleving nog steeds heel wat achterlijke mensen vinden die blijven kweken als konijnen. Vergelijk het een beetje met onkruid, dat groeit overal ook in zeer slechte gronden en dus moet je als overheid ook de nodige maatregelen nemen en om het kweken tegen te gaan zou ik 2 zaken doen, preventieve middelen zoals condooms etc.. zeer goedkoop zoniet gratis aanbieden en langs de andere kant het krijgen van meer dan 2 kinderen financieel belasten. in minder ontwikkelde landen moeten ook diezelfde overheden hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen bevolking wijzen op dit probleem ondanks religische en culturele aspecten die veelal daar de grondslag leggen voor dit probleem |
Citaat:
En de chaos die de kolonizerende landen achterlieten was daar niet direct toe geëigend. En toch is SZ het middel. Daar kan je niet omheen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/sarcasm] |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Laten we onthouden dat de groeivoet al decennia lang aan't dalen is. En dat 'binnenkort' waarschijnlijk de groei negatief zal worden; als de huidige trend zich doorzet.
Vermits dat meer welvaart een lagere bevolkingsgroei betekent en vermits de hele wereld rijker wordt - als algemene tendens, niet iedereen specifiek - moeten we niet zoveel zorgen maken. |
Citaat:
Lijkt me zeer toepasbaar en is geen bedreiging op je "vrijheid". |
Citaat:
Om nog te zwijgen over al die illegale abortussen die uitgevoerd zouden worden. Te hopen dan dat dat ene kind het juiste geslacht heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be