![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Een oplossing voor een groot aantal hedendaagse problemen (uitputting van reserves, vervuiling, onderaanbod van voedsel, tekort aan levensruimte,...) zou het beperken van de wereldbevolking zijn.
De manier waarop dit bewerkstelligd kan worden is echter voer voor discussie. Geboortebeperking �* la Deng is te autoritair en het beperken van verspreiding van medicijnen of voedselhulp niet echt menselijk. Het laten uitstellen van huwelijksleeftijd en procreatie of het bespreekbaarder maken (zonder dwang uiteraard) van abortus zou een al aannemelijkere tool zijn. Ik heb persoonlijk geen ethisch of religieus belet tegen abortus, zeker niet als het al overduidelijk is dat de levenskwaliteit van het kind amper te garanderen valt (generatiearmoede, erfelijke ziektes, oorlog,...) Dit klinkt misschien fascistisch, maar het blind zijn voor makkelijk te voorkomen mensenleed vind ik even harteloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Maar hoeveel generaties zou het duren om de sociale zekerheid in 85% van de landen in te voeren? Dit in een periode waarin de bevolking stijgt aan 2miliard per generatie encounting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() hoh de prijs van voedsel zal blijven stijgen tot alle landen die niet zelfbehoevend of stinkend rijk zijn zullen kampen met honger. met de primaire behoeften in gevaar neemt de kweek af.
veel landen leggen nu al strategische voorraden aan geholpen met speculanten zal de bevolking nog dankbaar mogen zijn dat de landbouw doorheen de jaren zo gesubsideerd was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal heel moeilijk zijn natuurlijk. Vooral de Afrikaanse bevolking lijkt echt achterlijk te zijn als het gaat om geboortebeperking en vooral het inzien van het nut van geboortebeperking.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het allemaal geen vaart zal lopen. We moeten gewoon onze levensstandaard laten zakken tot een "houdbaar niveau". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan mijn persoonlijke visie. 500 000 000 mensen is meer dan genoeg. Alle trukken om de bevolkingsdruk te verminderen zijn goed, inclusief oorlog met conventionele wapens. Abortus is de keuze van de zwangere vrouw, en zou mede een fundatie moeten hebben in gedegen genetische screening.
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hoe meer onderlegd een samenleving hoe lager de bevolkingsgroei maar je zult dus in elke samenleving nog steeds heel wat achterlijke mensen vinden die blijven kweken als konijnen. Vergelijk het een beetje met onkruid, dat groeit overal ook in zeer slechte gronden en dus moet je als overheid ook de nodige maatregelen nemen en om het kweken tegen te gaan zou ik 2 zaken doen, preventieve middelen zoals condooms etc.. zeer goedkoop zoniet gratis aanbieden en langs de andere kant het krijgen van meer dan 2 kinderen financieel belasten. in minder ontwikkelde landen moeten ook diezelfde overheden hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen bevolking wijzen op dit probleem ondanks religische en culturele aspecten die veelal daar de grondslag leggen voor dit probleem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de chaos die de kolonizerende landen achterlieten was daar niet direct toe geëigend. En toch is SZ het middel. Daar kan je niet omheen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [/sarcasm] Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Wettelijke geboortebeperking is de grootste inbreuk op de vrijheid die men kan bedenken. Dat dit wordt aangemoedigd door o.a. afschaffen van kindergeld zou een goede zaak zijn, maar als de staat gaan zeggen dat ge niet meer vrij moogt beschikken over uw eigen lichaam (want daar komt het op neer) dan zijt ge even bemoeizuchtig als die anti-abortuskliek. Vrouw is baas over haar eigen baarmoeder, dus mag de overheid ook niet verbieden dat ze er gebruik van maken alle geitewollensokkentheorieen ten spijt.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 14 maart 2011 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je dat zelf niet wat wreed?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we onthouden dat de groeivoet al decennia lang aan't dalen is. En dat 'binnenkort' waarschijnlijk de groei negatief zal worden; als de huidige trend zich doorzet.
Vermits dat meer welvaart een lagere bevolkingsgroei betekent en vermits de hele wereld rijker wordt - als algemene tendens, niet iedereen specifiek - moeten we niet zoveel zorgen maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me zeer toepasbaar en is geen bedreiging op je "vrijheid".
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om nog te zwijgen over al die illegale abortussen die uitgevoerd zouden worden. Te hopen dan dat dat ene kind het juiste geslacht heeft. |
|
![]() |
![]() |