![]() |
Denkoefening hervorming vlaanderen
Een denkoefening voor een toekomstig onafhankelijk Vlaanderen?
Men moet immers ergens plaatsjes vinden voor de vrijgekomen politici en ambtenaren. Laten we wat meer provincies maken. Kunnen we daar die mensen kwijt. ![]() |
Citaat:
Afschaffen... die provincies... :twisted: |
Mechelen bij Brussel?
Goed bezig... |
Zonder me over de 'denkoefening' zelf uit te spreken, laten ze hier wel een enorme kans liggen om de nieuwe deelgebieden een nieuwe naam te geven.
Persoonlijk stoor ik me enorm aan de benaming 'Europrovincie'. Laat men het toch gewoon West-Brabant noemen. En Vlaams-Brabant veranderen in Oost-Brabant. De Kempen kan er voor mij door, maar liever hoorde ik Midden-Brabant. De andere benamingen kunnen mijn goedkeuring krijgen. |
N-VA is duidelijk de taart aan het verdelen.
|
Een Euro-provincie. Right.
|
Van wie komt dit voorstel?
|
Citaat:
|
![]() Brussel : 1 burgemeester met college betaald en verkozen; districtsraden onbezoldigd en verkozen |
Citaat:
|
Citaat:
Deel gewoon op zoals De Lijn dat doet en pak de voornaamste stad uit die regio: WEST-VLAANDEREN - regio Kust (Oostende) - regio Brugge (Brugge) - regio Kortrijk (Kortrijk) - regio Ieper-Roeselare (Roeselare) OOST-VLAANDEREN - regio Gent (Gent) - regio Vlaamse Ardennen (Oudenaarde) - regio Dender (Aalst) - regio Waasland (St-Niklaas) VLAAMS-BRABANT - regio Pajottenland (Halle) - regio Klein-Brabant/Brussel (Vilvoorde) - regio Leuven (Leuven) - regio Hageland (Tienen) En de andere 2 provincies ken ik niet uit het hoofd, maar die deelt men alleszins ook in 4. |
dit gaat in se over een corridor en taalverhoudingen binnen provincies, me dunkt.
|
waarom geen 3 provincies?
- Vlaanderen (Oost- en West-Vlaanderen) - Zuid-Brabant (Antwerpen en Vlaams-Brabant) - West-Limburg dit is nogmaals het bewijs dat Vlaanderen België verder zet! ipv deftig te besparen op postjes gewoon de postjes behouden en desnoods vermeerderen. logisch dat er weinig mensen pro-Vlaanderen zijn in Vlaanderen. |
En maar postjes bijcreëren. Smerig ziek land.
|
Citaat:
|
:cheer: splits Vlaanderen :cheer:
|
Citaat:
Wel typich dat het er 9 zijn.... hieruit blijkt een verdoken verlangen naar een mini belziek. Het is niet te filmen, echt ziekelijk van sommige denkers.:roll: |
Citaat:
Bleek wel een idee van Geert Bourgeois... |
Waarom werd Limburg zo goed als ongemoeid gelaten?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be