![]() |
dierenwelzijn en economisch belang
Blijkbaar is het toch mogelijk om dierenwelzijn te verzoenen met economische belangen (winst maken).
GAIA verwelkomt eerste Albert Heijn supermarkt in Belgiëhttp://www.gaia.be/ned/control.php?&...roupname=pb268 Waar wachten de andere winkelketens en andere spelers in onze voedselketen op? Waar wacht(en) onze overheid(overheden) op, wanneer de branche zelf het laat afweten? |
:thumbsup:
|
Citaat:
|
Goed dat ze dierenwelzijn in de gaten gaan houden, maar of die ene winkel in Brasschaat nu genoeg is om op één of ander manier druk uit te oefenen op andere ketens valt te betwijfelen ...
|
Citaat:
Ik vrees dat wij nog te veel lak hebben aan dierenwelzijn. Dierenwelzijn is nog geen geïntegreerde waarde in onze maatschappij. |
Het dierenwelzijn valt niet op grote schaal te verzoenen met economische belangen. Deze laatste moeten dus afgebouwd worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zie de vlotte verkoop van warenhuismerken en witte produkten. Het enige dat men aan de consumenten moet laten doordringen is dat worsten niet aan een boom groeien maar wel degelijk afkomstig zijn van een dier. Mss zal men dan wat minder verspillen en bezien als een wegwerpproduct... |
Citaat:
|
Citaat:
Opletten, dat de producent niet op het tandvlees zit. Verdelers als AH zal het uiteraard een worst wezen. Bestaat er voor dierenwelzijn een label ? |
Citaat:
Als dierenwelzijn iets is dat we belangrijk vinden moet de overheid dit bewaken. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je het artikeltje gelezen waarnaar ik verwijs in de OP? Bijvoorbeeld "5 De warenhuisketen verkoopt enkel verse scharreleieren, vrije uitloop eieren en biologische eieren." Hoe komt het dat legbatterijen nog toegestaan zijn? |
Citaat:
vegetarisme. Een verzachte exploitatie van dieren is nog geen dierenwelzijn. |
Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar is de publieke opinie daar nog niet rijp voor; ondanks onze hoogstaande westerse waarden. |
Citaat:
Nederland staat heel wat verder daarin, maar ik vind dat ze daar overdrijven. speciale dierenpolitie en zo, een one-issue partij die voor de dieren opkomt... het lijkt me allemaal een beetje overdone. |
Citaat:
Eieren uit een legbatterij of eieren van kippen met vrije uitloop of scharreleieren. Dat veranderd toch niets aan ons comfort. Citaat:
De Nederlandse consument is wellicht een beetje meer bewust van wat hij koopt. Daarom dat een warenhuisketen als AH daar rekening mee houdt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be