![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar is het toch mogelijk om dierenwelzijn te verzoenen met economische belangen (winst maken).
GAIA verwelkomt eerste Albert Heijn supermarkt in Belgiëhttp://www.gaia.be/ned/control.php?&...roupname=pb268 Waar wachten de andere winkelketens en andere spelers in onze voedselketen op? Waar wacht(en) onze overheid(overheden) op, wanneer de branche zelf het laat afweten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2011 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed dat ze dierenwelzijn in de gaten gaan houden, maar of die ene winkel in Brasschaat nu genoeg is om op één of ander manier druk uit te oefenen op andere ketens valt te betwijfelen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat wij nog te veel lak hebben aan dierenwelzijn. Dierenwelzijn is nog geen geïntegreerde waarde in onze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het dierenwelzijn valt niet op grote schaal te verzoenen met economische belangen. Deze laatste moeten dus afgebouwd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De consument heeft enkel een boodschap aan kwaliteit en wat hij hiervoor moet betalen. Niets menselijkers dan dat.
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 april 2011 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie de vlotte verkoop van warenhuismerken en witte produkten. Het enige dat men aan de consumenten moet laten doordringen is dat worsten niet aan een boom groeien maar wel degelijk afkomstig zijn van een dier. Mss zal men dan wat minder verspillen en bezien als een wegwerpproduct... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opletten, dat de producent niet op het tandvlees zit. Verdelers als AH zal het uiteraard een worst wezen. Bestaat er voor dierenwelzijn een label ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dierenwelzijn iets is dat we belangrijk vinden moet de overheid dit bewaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik dierenwelzijn onbelangrijk vind. Dieren mogen niet worden mishandeld. Daar moet de overheid inderdaad, zoals je ook zo mooi zegt, over waken. Mensen eten wel dieren. En hoe meer mensen, hoe meer behoefte aan vlees om te consumeren. Met alle respect voor wie de tijd, een vrouw, of desnoods een vent vindt om een grasmenu samen te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je het artikeltje gelezen waarnaar ik verwijs in de OP? Bijvoorbeeld "5 De warenhuisketen verkoopt enkel verse scharreleieren, vrije uitloop eieren en biologische eieren." Hoe komt het dat legbatterijen nog toegestaan zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vegetarisme. Een verzachte exploitatie van dieren is nog geen dierenwelzijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2011 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar is de publieke opinie daar nog niet rijp voor; ondanks onze hoogstaande westerse waarden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederland staat heel wat verder daarin, maar ik vind dat ze daar overdrijven. speciale dierenpolitie en zo, een one-issue partij die voor de dieren opkomt... het lijkt me allemaal een beetje overdone. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eieren uit een legbatterij of eieren van kippen met vrije uitloop of scharreleieren. Dat veranderd toch niets aan ons comfort. Citaat:
De Nederlandse consument is wellicht een beetje meer bewust van wat hij koopt. Daarom dat een warenhuisketen als AH daar rekening mee houdt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ja jong blijf zulke onzin maar geloven. Maak vooral ook uw kinderen wijs dat dit normaal is, dat hebzucht en afgunst de normaalste menselijke emoties zijn en dat er geen andere en beter samenleving is dan waar we vandaag in leven en dat geld het enige middel is dat een mens gelukkig maakt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |