![]() |
Wat is cultuur?
Wat verstaan jullie onder "cultuur"?
|
een beleving waar je je goed bij voelt, waar je geborgenheid en herkenning kan vinden, iets waarbij je kan terugvallen op een geschiedenis van lotgenoten.
Waar wil je heen met deze topic ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf hou meer van avontuur. |
er was eens een Tuur die vertelde veel kul
verdienen deed hij weinig en hij bedacht als ik mijn kul vooraan zet met wat cachet denken mensen misschien dat ik wat voorstel kunnen zij kijken naar mijn cul en zeggen "kijk dat komt van Tuur". aldus geschiedde en cultuur werd geboren. |
In belgische context denk ik meteen aan verarming.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
" Wat betekent voor u cultuur binnen een globaliserende en kosmopolitische wereld ? " |
Citaat:
Antropologische fenomenen horen daar duidelijk niet onder, en nog minder als ze die vrijheid beknotten. |
Citaat:
|
Citaat:
Heeft cultuur iets met religie te maken ? |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan de definitie van kultuur al eens opzoeken in een woordenboek of zo, of ben je niet zo kultureel aangelegd? Ik zal het dan maar voor jou doen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ja, ik kom uit de Westhoek. En woon er al jaren niet meer. En ja, ik heb soms medelijden met de zeer christelijk opgevoede boerinnekes uit de Westhoek die plichtsbewust hun ventje naar de mond spreken. En, ik vraag mij soms af uit welk belang zij dit doen: eigenbelang of het belang van de kroost, of beiden. Doch niet het belang van het ventje hoewel ze in de kerk voor het altaar ooit hun beloften hebben verklaard. Cultuur met "c" is mij niet zo vreemd hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is dan de cultuur binnen een diversiteit van religies en talen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be