![]() |
Op de wachtlijst voor een Tesla model S
Voila sie, ik heb ons op de wachtlijst gezet voor de nieuwe Tesla model s.
Eens zien hoelang het zal duren voor we die hebben. 8-) |
Waddisda?
|
Redelijk mooie auto toch, maar lijkt me toch niet zo handig aangezien er maar weinig laadpunten zijn. Gewoon benzine of Diesel tanken lijkt me vele malen gemakkelijker en minder tijdrovend. En met de plannen van de groenen om weer massaal kolencentrales te planten lijkt het me nu niet zo milieuvriendelijk ook.
Wat is de richtprijs in Belgie eigenlijk? |
Citaat:
Thuis komen en terug opladen. prijs met fiscaal voordeel: +/-35.000€ |
Och, een elektrisch ding... Alé, weer een reden om de prijzen de hoogte in te jagen.
|
Citaat:
|
laadtijd 6uur aan 15 ampere/h
Zitten hier electriciens die dit kunnen berekenen? Wij betalen 0.18cent/ kwh aan ecopower |
240V* 15A* 6u = 21,6 Kw/u = €3.88
|
Citaat:
3.88/2.50 = 1.6 euro/100km tegenover Diesel (reken 6 a 7l/100 km) = 10 euro/100 km Uw vrouw rijdt dus 100 Km per dag. Reken 220 werkdagen wat neerkomt op 20000 km per jaar en dus een besparing van 1700 euro per jaar. Hoe lang gaat de batterij van zo een auto mee en hoeveel kost een onderhoud? |
Schoon wagentje. ;-) Die van ons eens warm maken....
|
Citaat:
De taksen zullen ook een pak lager zijn. A ls ik zie wat ik nu allemaal betaal voor mijn auto aan onderdelen tipisch gerelateerd aan een dieselwagen= filters, olie, uitlaat, smering enz... By the way, ik vind in de wet terug dat er verkeersbelasting moet worden betaald voor voertuigen met een ontploffingsmotor, en een verbrandingsmotor. Over elektrische motoren nog niks. |
Tesla spreekt me ook aan. Laat ik met zo een auto niet alles aan het rood licht staan ;) ?
|
Citaat:
Qua taksen zal het inderdaad ook pakken goedkoper zijn. Qua onderhoud heb ik er geen idee van. Een normale garagist zal volgens mij niet direct kunnen voorzien in het onderhoud van uw elektromotor en zo. Dus waar je ermee naartoe moet, daar heb ik geen idee van. Ik zou dus niet zomaar veronderstellen dat het onderhoud goedkoper is. Ik vind het raar dat je precies niet echt een kosten baten analyse hebt gedaan terwijl het toch een niet geringe investering lijkt te zijn. Moest ik zelf moeten voorzien in een wagen, ik zou het zeker overwegen maar ik zou toch eens een goede kosten baten analyse maken Aankoopprijs verwachte levensduur brandstofprijs taksen onderhoud huurprijs van een gewone wagen voor de jaarlijkse autovakantie en daarna zou ik pas een beslissing nemen. |
Citaat:
En het is niet moeilijk om te weten dat fossiele brandstoffen veel sneller zullen stijgen in kostprijs dan elektriciteit. |
Citaat:
Een paar gebruikers van electrisch rijden kwamen aan het woord. Maar allen gebuikten hem als tweede auto; een van de electrisch rijdenden had voor het echte werk een 4x4 . Allen vonden dat ze iets nuttigs deden voor het milieu en tegen de Global Warming. |
Citaat:
Mooie wagen. Misschien mijn volgende als hij uit is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die elke dag 50km heen en terug rijd, en s'nachts laat opladen heeft volgens mij een goed stuk gereedschap. |
Top Gear heeft er een stukje over gedaan.
|
Tesla? Is dat niet de naam van die ingenieur Nikola Tesla? -> http://www.youtube.com/watch?v=iEJNJ0rFSe8
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be