![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Voila sie, ik heb ons op de wachtlijst gezet voor de nieuwe Tesla model s.
Eens zien hoelang het zal duren voor we die hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waddisda?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redelijk mooie auto toch, maar lijkt me toch niet zo handig aangezien er maar weinig laadpunten zijn. Gewoon benzine of Diesel tanken lijkt me vele malen gemakkelijker en minder tijdrovend. En met de plannen van de groenen om weer massaal kolencentrales te planten lijkt het me nu niet zo milieuvriendelijk ook.
Wat is de richtprijs in Belgie eigenlijk?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 26 april 2011 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thuis komen en terug opladen. prijs met fiscaal voordeel: +/-35.000€ Laatst gewijzigd door giserke : 26 april 2011 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, een elektrisch ding... Alé, weer een reden om de prijzen de hoogte in te jagen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het prijsvoordeel per 100km elektriciteit ten opzichte van diesel? Alé ik veronderstel dat je je huiswerk gemaakt hebt en ik heb geen zin om het allemaal op te zoeken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 26 april 2011 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() laadtijd 6uur aan 15 ampere/h
Zitten hier electriciens die dit kunnen berekenen? Wij betalen 0.18cent/ kwh aan ecopower |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 240V* 15A* 6u = 21,6 Kw/u = €3.88
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat op dat hij 300 km doet maar ik ga rekenen op 250.
3.88/2.50 = 1.6 euro/100km tegenover Diesel (reken 6 a 7l/100 km) = 10 euro/100 km Uw vrouw rijdt dus 100 Km per dag. Reken 220 werkdagen wat neerkomt op 20000 km per jaar en dus een besparing van 1700 euro per jaar. Hoe lang gaat de batterij van zo een auto mee en hoeveel kost een onderhoud?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schoon wagentje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De taksen zullen ook een pak lager zijn. A ls ik zie wat ik nu allemaal betaal voor mijn auto aan onderdelen tipisch gerelateerd aan een dieselwagen= filters, olie, uitlaat, smering enz... By the way, ik vind in de wet terug dat er verkeersbelasting moet worden betaald voor voertuigen met een ontploffingsmotor, en een verbrandingsmotor. Over elektrische motoren nog niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Tesla spreekt me ook aan. Laat ik met zo een auto niet alles aan het rood licht staan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua taksen zal het inderdaad ook pakken goedkoper zijn. Qua onderhoud heb ik er geen idee van. Een normale garagist zal volgens mij niet direct kunnen voorzien in het onderhoud van uw elektromotor en zo. Dus waar je ermee naartoe moet, daar heb ik geen idee van. Ik zou dus niet zomaar veronderstellen dat het onderhoud goedkoper is. Ik vind het raar dat je precies niet echt een kosten baten analyse hebt gedaan terwijl het toch een niet geringe investering lijkt te zijn. Moest ik zelf moeten voorzien in een wagen, ik zou het zeker overwegen maar ik zou toch eens een goede kosten baten analyse maken Aankoopprijs verwachte levensduur brandstofprijs taksen onderhoud huurprijs van een gewone wagen voor de jaarlijkse autovakantie en daarna zou ik pas een beslissing nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is niet moeilijk om te weten dat fossiele brandstoffen veel sneller zullen stijgen in kostprijs dan elektriciteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een paar gebruikers van electrisch rijden kwamen aan het woord. Maar allen gebuikten hem als tweede auto; een van de electrisch rijdenden had voor het echte werk een 4x4 . Allen vonden dat ze iets nuttigs deden voor het milieu en tegen de Global Warming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die elke dag 50km heen en terug rijd, en s'nachts laat opladen heeft volgens mij een goed stuk gereedschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Tesla? Is dat niet de naam van die ingenieur Nikola Tesla? -> http://www.youtube.com/watch?v=iEJNJ0rFSe8
|
![]() |
![]() |