Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat tel je hier nog voor neer? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155105)

Frost 12 mei 2011 13:51

Wat tel je hier nog voor neer?

Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)
3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

redwasp 12 mei 2011 14:00

vrede,

klopt het dat dit over auto's gaat. als janet ben ik niet zo heel erg thuis in die wereld. god zij dank.

vrede,

redwasp

Txiki 12 mei 2011 14:04

Geen idee. Verkeersbelasting vind je hier al:

http://tools.kluwer.be/BIV_AB/

giserke 12 mei 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453418)
Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

Afblijven! De electronica is een grote puinhoop! de Range Rovers sinds 2000 zijn geen zak meer waard. Grote rommel is dat.

Frost 12 mei 2011 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5453448)
Afblijven! De electronica is een grote puinhoop! de Range Rovers sinds 2000 zijn geen zak meer waard. Grote rommel is dat.

Onzin. Enkel van de nieuwste modellen weet ik dat er geregeld zeer zware problemen opduiken en dat gedetailleerd onderzoek door ingenieurs nodig is vandaar mijn keuze voor Toyota. Met de mijne nog geen noemenswaardige problemen gehad.

BIV = 867,30
Jaarlijkse verkeersbelasting = 715,15 €

giserke 12 mei 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453460)
Onzin. Enkel van de nieuwste modellen weet ik dat er geregeld zeer zware problemen opduiken en dat gedetailleerd onderzoek door ingenieurs nodig is vandaar mijn keuze voor Toyota. Met de mijne nog geen noemenswaardige problemen gehad.

BIV = 867,30

Zeker geen onzin. In de 4x4 sector is de range Rover van de laatste 10 jaar geen onderwerp van discutie meer= rommel.

Txiki 12 mei 2011 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453460)

BIV = 867,30

8O zot geworden? voor nen onnozelen otto...

Frost 12 mei 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5453467)
Zeker geen onzin. In de 4x4 sector is de range Rover van de laatste 10 jaar geen onderwerp van discutie meer= rommel.

Misschien wat problemen met de elektronica dat maakt de wagen onbetrouwbaar. Maar een Range Rover rommel noemen dat gaat me toch een brug te ver ;). Zo'n wagen gebruik je nog altijd voor de off-road kwaliteiten en denk niet dat er in dit segment op de Toyota Landcruiser na kunnen wedijveren met een Range Rover ;).

giserke 12 mei 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453486)
Misschien wat problemen met de elektronica dat maakt de wagen onbetrouwbaar. Maar een Range Rover rommel noemen dat gaat me toch een brug te ver ;). Zo'n wagen gebruik je nog altijd voor de off-road kwaliteiten en denk niet dat er in dit segment op de Toyota Landcruiser na kunnen wedijveren met een Range Rover ;).

Toyota is een zeer betrouwbare 4x4. Altijd geweest

giserke 12 mei 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5453476)
8O zot geworden? voor nen onnozelen otto...

Dat doet geen zeer zunne. :-)

Maar er zijn zo van die trukjes om voor die zelfden otto maar 135€ te betalen. ;-)

Johnny Blaze 12 mei 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5453448)

Juist niet, 2002-2006 was de BMW era van de Range Rovers. Toen waren ze nog kwaliteit ;)

Frost 12 mei 2011 14:40

Inderdaad. Toyota is z onder twijfel één van de fabrikanten die de meest betrouwbare 4x4 (en andere wagens) op de markt brengt. Wegens de verhalen over de nieuwste Range Rover modellen die ik heb gelezen op diverse fora => Land Cruiser.

Txiki 12 mei 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5453497)
Dat doet geen zeer zunne. :-)

Maar er zijn zo van die trukjes om voor die zelfden otto maar 135€ te betalen. ;-)

zoals ik voor mijn UKM 8-)

parcifal 12 mei 2011 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453486)

Land Rover heeft maar 1 model dat echt voor off road gemaakt is, de Defender.
De rest zijn salon-modellen met spatlappen.

Ik heb trouwens ooit de CEO van landrover Be-Lux eens zien vastzitten op een drassige weide met zijn Range Rover Vogue.
En hij maar gas geven in een fontein van modder.

Hilarisch moment, :-D

Frost 12 mei 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5453517)
Land Rover heeft maar 1 model dat echt voor off road gemaakt is, de Defender.
De rest zijn salon-modellen met spatlappen.

Ik heb trouwens ooit de CEO van landrover Be-Lux eens zien vastzitten op een drassige weide met zijn Range Rover Vogue.
En hij maar gas geven in een fontein van modder.

Hilarisch moment, :-D

Oei, moet toch een vernedering zijn. Maar zoiets kom je vaak tegen hoor. Velen die met een 4x4 rijden denken dat zo'n wagen direct alles aan kan en ze passen hun rijstijl voor geen meter aan.

Txiki 12 mei 2011 14:56

Wat kunt ge nu eigenlijk doen met zo'n wagen?

Herr Flick 12 mei 2011 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5453538)

Een remorkske van een ton of 2 trekken bvb...

Een kennis had dat van doen om zijn bootje te trekken, ...

Herr Flick 12 mei 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5453537)
Oei, moet toch een vernedering zijn. Maar zoiets kom je vaak tegen hoor. Velen die met een 4x4 rijden denken dat zo'n wagen direct alles aan kan en ze passen hun rijstijl voor geen meter aan.

Ja of de banden he, ...

Als ge met baanbanden op het gras of door het slijk gaat gaan vlammen, ...

Maar als ge iets zoekt om door het terrein te gaan hossen , nen defender he, anders ja Toyota, of Nissan, en als het wat meer mag kosten, Mercedes ?

Txiki 12 mei 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5453542)
Een remorkske van een ton of 2 trekken bvb...

Een kennis had dat van doen om zijn bootje te trekken, ...

Alé, e karreke voor snobs en volk dat stinkt naar geld, dus. 8-)

giserke 12 mei 2011 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5453538)

Wijven met dikke tetten versieren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be