![]() |
Stephen Hawking: ‘Geen leven na de dood’
Stephen Hawking zegt wat eigenlijk al lang voor de hand lag;
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110516_050 Godsdiensten maken eigenlijk gewoon misbruik van het feit dat mensen bang zijn voor de dood. Wat is jullie mening? |
Citaat:
Nu is de godsdienst vooral gebasseerd op het onderhouden van die macht en proberen om de massa dom te houden en zeker hun ongelijk niet toe te geven. Dit zou gelijk staan met het verlies van macht aangezien de godsdienst alwetend tracht te zijn. . |
Hawking trapt een open deur in, maar heeft niettemin gelijk.
Vrijzinnigen en athëisten zouden misschien beter eerder vanuit hun eigen sterktes uitgaan, en wat minder open deuren intrappen. |
Citaat:
Socrates had ook al geen goed oog in afterlife: Citaat:
Citaat:
Uit eigen ervaring moet ik Hawking en Socrates trouwens gelijk geven: niemand van de personen die ik heb weten sterven, heb ik daarna nog zien leven. |
Citaat:
Maar de waarheid is de Geest en de eeuwigheid daarvan. Dat leert de Hegeliaanse filosofie en ook mijn atoomtheorie. De mens leeft voort in de hemel der microkosmos. En alles wat sterft verandert in iets anders, dus nooit verdwijnt iets definitief in het niets, materieel niet en ook geestelijk niet. Overigens is niet de dood beangstigend, maar juist het leven. |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede weet een iedereen dat juist uit compost nieuw leven groeit, want compost is voedsel voor de planten. Aldus begint een elke dooie ellendeling ten minste weer als plant. Of meteen als worm, want ook de wormen kruipen er graag in rond. :angel: |
Als je niet religieus of spiritueel bent, kun je toch niet geloven in iets meer dan dit aardse bestaan.
|
Echt wereldschokkend nieuws is dit niet.
|
Inderdaad: en daaruit kun je ook opmaken hoe beperkt en bekrompen de wetenschap is, die wel de materie kent, maar niet de hogere Geest als haar grondslag.
Wel naar buiten kijkt maar niet naar binnen. Wel het uiterlijke beschouwt, maar niet het innerlijke. Wel de Schijn, maar niet het Wezenlijke. Ook met name Hegel niet kent en ook niet mijn atoomtheorie. Alles is eindig bij de wetenschap en ook zijzelf is eindig en zal onder gaan tegen het licht van de eeuwige Waarheid. |
Citaat:
|
Citaat:
London, Tokyo, Parijs, New York, Shangai, Mespelare..... |
Citaat:
|
Citaat:
Daar heeft onze Superstaaf (Gods eigen penis) nog nooit van gehoord....:lol: |
Citaat:
|
De zoveelste topic om zeep wegens Harrie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo klein dat ik ze niet kan horen....:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Of wilde Gij liever dood zijn, zo van: "Ja, maar ik ben toch volkomen waardeloos!" Beste kerel: God verzamelt graag rariteiten!....:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be