Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
(Bericht 5460620)
Als het onderwerp een politieke dimensie heeft, hoort het daar inderdaad thuis. Er staan trouwens heel wat topics over homoseksualiteit onder de rubriek "binnenlandse politiek". Dat neemt niet weg dat een topic over homoseksualiteit ook een maatschappelijke dimensie kan hebben. In dat geval hoort het thuis onder "maatschappij en samenleving". Dat lijkt me niet zo ingewikkeld, toch?
|
Raf. Wees ernstig. Dergelijke onderwerpen hebben nooit een puur politieke dimensie. Tussen de oren van de mensen zit niets politieks. Verdedigt een gezindheid, een ideologie, zo is dat. Je ontgoochelt mij trouwens.
Wat niet belet dat voorstellen worden gedaan, beslissingen worden genomen,uit een politieke opportuniteit. Dat weten we al eeuwen.
Wat niet belet, wie voorstellen binnen deze context ook doet, mannen of vrouwen, van welke partij ook, steeds vrouwen slachtoffer maken.
Nergens staat geschreven, ondanks het gehalveerd bordeelbezoek n zweden, dat er minder (verdoken) vrouwelijke slachtoffers zijn.
Dan liever een forum zoals in Amsterdam in het rode district met veel publiek, op het vroegere hazeras in oostende, of de vanizegemlaan en de langestraat waar ik in de omgeving college liep.
wat is uiteindelijk het probleem ? Misplaatst schuldgevoel en misplaatste emancipatie bij de Milquets ed.
Meer zelfs: het gaat ommisplaatste maakbaarheid van de mens.
|