Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   NVA op rooftocht in het bos van het Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155686)

De schoofzak 26 mei 2011 12:13

NVA op rooftocht in het bos van het Belang

Oei,
ze hebben het door ...
Wie nog niet teveel aangetast is door het extremisme, en een ontluizingsperiode kan overleven ... die maakt een kans.

Punt van discussie: alleen een ezel verandert nooit van gedacht. 't Is een hard spel, de politiek. Maar dit is toch geen oneerlijke concurrentie.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110526_066

titel: Gerolf Annemans: 'N-VA is op rooftocht'

samenvatting:

Citaat:

Wie op de vraag van de N-VA ingaat, gaat vervolgens ook volgens een vast scenario te werk, aldus Annemans: 'Zij beginnen hun 'ontevredenheid' te uiten over allerlei zaken. Gelijk wat ze over de partij horen, grijpen ze aan om er afstand van te nemen. Dan plots sturen ze een brief (en meestal ook een persmededeling) waarin zij hun ontslag uit het Vlaams Belang aankondigen.'

'Voor diegenen die de fameuze 'ontluizingsperiode' moeten ondergaan, is het nog even wachten tot wanneer het de N-VA belieft of goeddunkt hen als 'gezuiverde' ten toon te stellen', schrijft Annemans nog.

guido 007 26 mei 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5476119)
Oei,
ze hebben het door ...
Wie nog niet teveel aangetast is door het extremisme, en een ontluizingsperiode kan overleven ... die maakt een kans.

Punt van discussie: alleen een ezel verandert nooit van gedacht. 't Is een hard spel, de politiek. Maar dit is toch geen oneerlijke concurrentie.

samenvatting:

Ik zit in het AB (beslissingsniveau op provinciaal gebied), we hebben nog niemand een verkiesbare plaats aangeboden

guido 007 26 mei 2011 12:49

Citaat:

Oei,
ze hebben het door ...

samenvatting:

Ik zit in het AB (beslissingsniveau op provinciaal gebied), we hebben nog niemand een verkiesbare plaats aangeboden

Steve_M 26 mei 2011 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5476157)

Ik begrijp dat je daar erg trots op bent, maar een keer volstaat wel.

giserke 26 mei 2011 13:22

:cheer: rooftochten, gelijk de vikings :cheer:

Herr Oberst 26 mei 2011 13:42

Geen slechte zaak. Zo geraakt de partij gezuiverd van de laatste opportunisten. Wat overblijft, is een trouwe groep van ideologisch gedreven militanten, die hun loyaliteit beloond zullen zien als het VB onvermijdelijk weer begint te stijgen. Eén tegenvallend verkiezingsresultaat van de N-VA, echter, en die pudding zakt in elkaar.

Steve_M 26 mei 2011 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5476260)
Geen slechte zaak. Zo geraakt de partij gezuiverd van de laatste opportunisten. Wat overblijft, is een trouwe groep van ideologisch gedreven militanten, die hun loyaliteit beloond zullen zien als het VB onvermijdelijk weer begint te stijgen. Eén tegenvallend verkiezingsresultaat van de N-VA, echter, en die pudding zakt in elkaar.

Waarom zou dat "onvermijdelijk" zijn? Ach, hoop doet leven.

Xenophon 26 mei 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5476267)
Waarom zou dat "onvermijdelijk" zijn? Ach, hoop doet leven.

Misschien omdat wanneer de speculanten in aktie gaan komen de N-VA zonder twijfel zal meewerken aan het redden van Belgie?

Ze willen wat te graag lukken, heb ik soms de indruk, het is de strijd tegen het VB die primair blijkt, en niet die tegen Belgie.

Dat kan alleen maar fout lopen.

giserke 26 mei 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5476289)
Misschien omdat wanneer de speculanten in aktie gaan komen de N-VA zonder twijfel zal meewerken aan het redden van Belgie?Ze willen wat te graag lukken, heb ik soms de indruk, het is de strijd tegen het VB die primair blijkt, en niet die tegen Belgie.

Dat kan alleen maar fout lopen.

Dat zie ik niet gebeuren.
Ben ik de enige die zie dat N-VA steeds vaker in het gelijk wordt gesteld?
Een paar weken geleden probeerde men N-VA voor vorte vis te verslijten. Nu zie ik toch iets anders. Er zijn nog wel een paar dissidenten als De klucht, maar die worden steeds vaker op hun plaats gezet.

Xenophon 26 mei 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5476318)
Dat zie ik niet gebeuren.
Ben ik de enige die zie dat N-VA steeds vaker in het gelijk wordt gesteld?
Een paar weken geleden probeerde men N-VA voor vorte vis te verslijten. Nu zie ik toch iets anders. Er zijn nog wel een paar dissidenten als De klucht, maar die worden steeds vaker op hun plaats gezet.

Ik zie dat je je niet uitspreekt over de strijd tegen het Vb die primeert over die tegen Belgie?

giserke 26 mei 2011 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5476324)
Ik zie dat je je niet uitspreekt over de strijd tegen het Vb die primeert over die tegen Belgie?

Zie jij een strijd tegen het VB?
Ik zie eigenlijk niemand nog die daarmee bezig is binnen N-VA?

Iets die geen relevantie meer heeft kun je toch niet tegen "strijden"?

Txiki 26 mei 2011 15:09

Ik dacht dat de N-VA zoveel leden had bijgekregen? Is daar niet genoeg volk tussen om lijsten te vullen?

Txiki 26 mei 2011 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5476157)

Wat heeft het AB daarmee te maken?

Zeno! 26 mei 2011 15:15

Rooftocht?

Euh... en welke partij deelt er messen uit!?

Vito 26 mei 2011 15:16

Citaat:

Oei,
ze hebben het door ...

samenvatting:

Boontje komt om zijn loontje. Ooit waren de rollen omgekeerd.

jeroen122 26 mei 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5476371)
Rooftocht?

Euh... en welke partij deelt er messen uit!?

die zijn bestemd voor een andere doelgroep :-D

giserke 26 mei 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5476367)
Wat heeft het AB daarmee te maken?

Op zich niet veel, maar je hebt wel meer contact met verschillende afdelingen waardoor je een beter overzicht hebt wat er gebeurt in uw provincie of Arrondissement.

Vito 26 mei 2011 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5476260)
Geen slechte zaak. Zo geraakt de partij gezuiverd van de laatste opportunisten. Wat overblijft, is een trouwe groep van ideologisch gedreven militanten

Zoals je ook bij klein-links vindt, maar die niet kunnen aansluiten bij het meer gematigde kiesvolk?

Citaat:

Eén tegenvallend verkiezingsresultaat van de N-VA, echter, en die pudding zakt in elkaar.
Dat lijkt me anders meer wat er met Vlaams Belang aan het gebeuren is. Verkiezingsoverwinning na verkiezingsoverwinning stapelden ze op (1991-2004, 1M), maar na een tegenvallende verkiezing (2007 - 800k) zakte de Vlaamse pudding in elkaar (2009 - 6,3k) om recent te stranden op een half miljoen kiezers.

En misschien zal dit morgen ook met N-VA gebeuren, ik zal de champagne alvast koud zetten, zoals ze zo graag zeggen bij Vlaams Belang.

Glenneke 26 mei 2011 16:56

Citaat:

En misschien zal dit morgen ook met N-VA gebeuren, ik zal de champagne alvast koud zetten, zoals ze zo graag zeggen bij Vlaams Belang.
En ik zal het opdrinken als beide partijen meer stemmen krijgen (liefst niet ten koste van elkaar)

Supe®Staaf 26 mei 2011 17:01

Ik ga eens advokaat van de duivel spelen.
Stel dat het VB écht in het project Vlaanderen onafhankelijk gelooft, dan doekt die partij zichzelf op, en geeft zijn leden en sympathisanten als afscheid een stemadvies mee...

Ik hoop uiteraard dat eigenbelang en volharden in de boosheid blijft primeren.
Divide et impera, you know....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be