Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Belgische journalisten : huilende wolven zonder bril. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157573)

Descartes Jr 8 juli 2011 17:58

Belgische journalisten : huilende wolven zonder bril.

De nota van formateur Di Rupo werd, in tegenstelling tot al zijn voorgangers, openbaar verspreid.

Iedereen, dus ook de zelfverklaarde onderzoeksjournalisten (zowel de Vlaamse als de Franstalige), hadden dus perfect dezelfde diepgaande studie kunnen maken als het NVA en dezelfde exhaustieve reeks vaststellingen kunnen oplijsten.

Heb je daar één journalist één serieus artikel weten aan wijden ? Nope. Allemaal geloei met de koeien vanachter de toog bij Stanske, la veuve de Proske.

Amateurs !

De gemuilkorfde 8 juli 2011 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5548345)
De nota van formateur Di Rupo werd, in tegenstelling tot al zijn voorgangers, openbaar verspreid.

Fout, die van Dewever heeft ook online gestaan.
Woedend waren ze aan de andere kant van de taalgrens, Dewever toonde dat het anders kon.
Nu doen ze bij de PS graag of ze zelf het warm water hebben uitgevonden.

den ambetantsten 8 juli 2011 18:41

Ik herhaal even wat ik in een andere discussie al meegaf.

Bij mij is vandaag een zin in DS blijven nazinderen. In het artikel van Isabel Albers op bladzijde zes staat in de eerste alinea het volgende te lezen:
"Tijdens het weekend ontmoet hij (=Di Rupo) enkele bevriende journalisten om de grote lijnen van de nota uit te leggen en die te interpreteren als een ernstig compromis."
Mevrouw Albers kon moeilijk duidelijker zijn en zet hiermee ook haar eigen hoofdredacteur zonder meer te kakken. Die man vond het immers nodig om luttele uren nadat de nota openbaar werd gemaakt al de loftrompet te steken over diezelfde nota. Duiding - oké, manipulatie - nee bedankt.

michael26 8 juli 2011 18:42

dit is allemaal al op voorhand besproken, het is enkel de bedoeling om NVA uit te schakelen

EddyBal 8 juli 2011 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5548434)
Ik herhaal even wat ik in een andere discussie al meegaf.

Bij mij is vandaag een zin in DS blijven nazinderen. In het artikel van Isabel Albers op bladzijde zes staat in de eerste alinea het volgende te lezen:
"Tijdens het weekend ontmoet hij (=Di Rupo) enkele bevriende journalisten om de grote lijnen van de nota uit te leggen en die te interpreteren als een ernstig compromis."
Mevrouw Albers kon moeilijk duidelijker zijn en zet hiermee ook haar eigen hoofdredacteur zonder meer te kakken. Die man vond het immers nodig om luttele uren nadat de nota openbaar werd gemaakt al de loftrompet te steken over diezelfde nota. Duiding - oké, manipulatie - nee bedankt.

Ik vind Bart stuertewagen mooie commentaar geven op het neen van Bart DeWever

den ambetantsten 8 juli 2011 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michael26 (Bericht 5548438)
dit is allemaal al op voorhand besproken, het is enkel de bedoeling om NVA uit te schakelen

Als DS doorgaat met dit spelletje zijn ze mij als abonnee alvast kwijt. Het begint zo stilaan de spuigaten uit te lopen.

Descartes Jr 8 juli 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5548413)
Fout, die van Dewever heeft ook online gestaan.

Ik had het over een formateursnota

den ambetantsten 8 juli 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5548440)

De enige die een aantal kritische kanttekeningen wist te plaatsen was Guy Tegenbos. De heer Sturtewagen is geen koploper, enkel een meeloper. Hij heeft bij mij nog zeer weinig krediet. Zijn "farce" met Daantje ligt nog te veel op mijn maag...

freelancer 8 juli 2011 18:47

Het is echt opvallend dat van de enigste journalist bij DS die - m.i. althans - steeds de 'toestand' juist kan duiden... nu niets te bespeuren valt...
En ik bedoel hier Guy Tegenbos...

Is die ziek, met verlof... of moet die zwijgen?

freelancer 8 juli 2011 18:49

Citaat:

Bent U zeker dat U 'begrijpend' kunt lezen?
(Voor Luc Van der Keelen hebt U ook al de grootste bewonderering... :lol: ) ;-)

den ambetantsten 8 juli 2011 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5548452)
Het is echt opvallend dat van de enigste journalist bij DS die - m.i. althans - steeds de 'toestand' juist kan duiden... nu niets te bespeuren valt...
En ik bedoel hier Guy Tegenbos...

Is die ziek, met verlof... of moet die zwijgen?

Ja, dat valt inderdaad zonder meer op. Enkel in De Tijd, Knack en bij Tegenbos viel een kritische houding waar te nemen. De rest had al meteen zijn analyse klaar, zelfs al was de inkt van de nota nog niet droog. Weinig professioneel lijkt mij...

born2bewild 8 juli 2011 18:53

en dan dat ingestudeerde en afgesproken theater met de vakbonden

walg

Randa 8 juli 2011 18:58

Ik had in april een maand gratis "De Standaard" na die maand had ik er al genoeg van,
papier genoeg, de weekend krant kan je bijna niet dragen en daarbij zo belgisch als maar zijn kan,

fonne 8 juli 2011 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 5548492)
Ik had in april een maand gratis "De Standaard" na die maand had ik er al genoeg van,
papier genoeg, de weekend krant kan je bijna niet dragen en daarbij zo belgisch als maar zijn kan,

Rioolgazet De Standaard schrijft wat het regime haar opdraagt.

freelancer 8 juli 2011 20:43

Het zal in de weekend krant van morgen (DS)... weer pagina's en pagina's N-VA bashen worden...:lol:

Flippend Rund 8 juli 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5548717)
Rioolgazet De Standaard schrijft wat het regime haar opdraagt.

het nieuwste ideetje dat ze ons proberen in te lepelen is dat je geen verkiezingen moet houden als je toch al op voorhand weet hoe de mensen gaan stemmen 8O

Boduo 8 juli 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5548345)

Iedereen, dus ook de zelfverklaarde onderzoeksjournalisten (zowel de Vlaamse als de Franstalige), hadden dus perfect dezelfde diepgaande studie kunnen maken als het NVA en dezelfde exhaustieve reeks vaststellingen kunnen oplijsten.

Heb je daar één journalist één serieus artikel weten aan wijden ? Nope. Allemaal geloei met de koeien vanachter de toog bij Stanske, la veuve de Proske.

Amateurs !

100 % akkoord !

Descartes Jr 9 juli 2011 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5548775)
het nieuwste ideetje dat ze ons proberen in te lepelen is dat je geen verkiezingen moet houden als je toch al op voorhand weet hoe de mensen gaan stemmen 8O

Iemand een idee hoe Vlaanderen dan gaat vertegenwoordigd zijn in de federale regering zonder NVA en CD&V ? Freya Vandenbossche (met waspoeder-rekenmachine) op Economie ? Patrick Janssens (met witte vlag) op Defensie ? Mieke Vogels (in groene toga) op Justitie ? ...

EddyBal 9 juli 2011 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5548447)
Ik had het over een formateursnota

Neen.

Je had het over de nota van de formateur. een nota dus

freelancer 9 juli 2011 12:36

Citaat:

Wat vindt U zo mooi aan de commentaar van Bart Sturtewagen?:

De populariteit van de N-VA staat in het zenit. Maar een populaire partij zijn is niet hetzelfde als een brede volkspartij zijn. De snelle groei van De Wevers aanhang gaat ten koste van een genadeloze tweedeling van de Vlaamse bevolking. Dat is een ontwikkeling die haaks staat op de grondslagen van het volksnationalisme waarin collectieve waarden als solidariteit, gemeenschapszin en compassie nog bestaansrecht hebben.

http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be