Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 17:58   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Belgische journalisten : huilende wolven zonder bril.

De nota van formateur Di Rupo werd, in tegenstelling tot al zijn voorgangers, openbaar verspreid.

Iedereen, dus ook de zelfverklaarde onderzoeksjournalisten (zowel de Vlaamse als de Franstalige), hadden dus perfect dezelfde diepgaande studie kunnen maken als het NVA en dezelfde exhaustieve reeks vaststellingen kunnen oplijsten.

Heb je daar één journalist één serieus artikel weten aan wijden ? Nope. Allemaal geloei met de koeien vanachter de toog bij Stanske, la veuve de Proske.

Amateurs !
Descartes Jr is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:34   #2
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De nota van formateur Di Rupo werd, in tegenstelling tot al zijn voorgangers, openbaar verspreid.
Fout, die van Dewever heeft ook online gestaan.
Woedend waren ze aan de andere kant van de taalgrens, Dewever toonde dat het anders kon.
Nu doen ze bij de PS graag of ze zelf het warm water hebben uitgevonden.
Oud 8 juli 2011, 18:41   #3
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik herhaal even wat ik in een andere discussie al meegaf.

Bij mij is vandaag een zin in DS blijven nazinderen. In het artikel van Isabel Albers op bladzijde zes staat in de eerste alinea het volgende te lezen:
"Tijdens het weekend ontmoet hij (=Di Rupo) enkele bevriende journalisten om de grote lijnen van de nota uit te leggen en die te interpreteren als een ernstig compromis."
Mevrouw Albers kon moeilijk duidelijker zijn en zet hiermee ook haar eigen hoofdredacteur zonder meer te kakken. Die man vond het immers nodig om luttele uren nadat de nota openbaar werd gemaakt al de loftrompet te steken over diezelfde nota. Duiding - oké, manipulatie - nee bedankt.
den ambetantsten is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:42   #4
michael26
Schepen

Standaard

dit is allemaal al op voorhand besproken, het is enkel de bedoeling om NVA uit te schakelen
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:44   #5
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik herhaal even wat ik in een andere discussie al meegaf.

Bij mij is vandaag een zin in DS blijven nazinderen. In het artikel van Isabel Albers op bladzijde zes staat in de eerste alinea het volgende te lezen:
"Tijdens het weekend ontmoet hij (=Di Rupo) enkele bevriende journalisten om de grote lijnen van de nota uit te leggen en die te interpreteren als een ernstig compromis."
Mevrouw Albers kon moeilijk duidelijker zijn en zet hiermee ook haar eigen hoofdredacteur zonder meer te kakken. Die man vond het immers nodig om luttele uren nadat de nota openbaar werd gemaakt al de loftrompet te steken over diezelfde nota. Duiding - oké, manipulatie - nee bedankt.
Ik vind Bart stuertewagen mooie commentaar geven op het neen van Bart DeWever
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:44   #6
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
dit is allemaal al op voorhand besproken, het is enkel de bedoeling om NVA uit te schakelen
Als DS doorgaat met dit spelletje zijn ze mij als abonnee alvast kwijt. Het begint zo stilaan de spuigaten uit te lopen.
Oud 8 juli 2011, 18:46   #7
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Fout, die van Dewever heeft ook online gestaan.
Ik had het over een formateursnota
Descartes Jr is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:46   #8
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De enige die een aantal kritische kanttekeningen wist te plaatsen was Guy Tegenbos. De heer Sturtewagen is geen koploper, enkel een meeloper. Hij heeft bij mij nog zeer weinig krediet. Zijn "farce" met Daantje ligt nog te veel op mijn maag...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 8 juli 2011 om 18:47.
Oud 8 juli 2011, 18:47   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Het is echt opvallend dat van de enigste journalist bij DS die - m.i. althans - steeds de 'toestand' juist kan duiden... nu niets te bespeuren valt...
En ik bedoel hier Guy Tegenbos...

Is die ziek, met verlof... of moet die zwijgen?
freelancer is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:49   #10
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent U zeker dat U 'begrijpend' kunt lezen?
(Voor Luc Van der Keelen hebt U ook al de grootste bewonderering... )
freelancer is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:50   #11
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het is echt opvallend dat van de enigste journalist bij DS die - m.i. althans - steeds de 'toestand' juist kan duiden... nu niets te bespeuren valt...
En ik bedoel hier Guy Tegenbos...

Is die ziek, met verlof... of moet die zwijgen?
Ja, dat valt inderdaad zonder meer op. Enkel in De Tijd, Knack en bij Tegenbos viel een kritische houding waar te nemen. De rest had al meteen zijn analyse klaar, zelfs al was de inkt van de nota nog niet droog. Weinig professioneel lijkt mij...
Oud 8 juli 2011, 18:53   #12
born2bewild
Banneling

Standaard

en dan dat ingestudeerde en afgesproken theater met de vakbonden

walg
born2bewild is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:58   #13
Randa
Burgemeester

Standaard

Ik had in april een maand gratis "De Standaard" na die maand had ik er al genoeg van,
papier genoeg, de weekend krant kan je bijna niet dragen en daarbij zo belgisch als maar zijn kan,
Randa is offline  
Oud 8 juli 2011, 20:17   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Ik had in april een maand gratis "De Standaard" na die maand had ik er al genoeg van,
papier genoeg, de weekend krant kan je bijna niet dragen en daarbij zo belgisch als maar zijn kan,
Rioolgazet De Standaard schrijft wat het regime haar opdraagt.
fonne is offline  
Oud 8 juli 2011, 20:43   #15
freelancer
Banneling

Standaard

Het zal in de weekend krant van morgen (DS)... weer pagina's en pagina's N-VA bashen worden...
freelancer is offline  
Oud 8 juli 2011, 20:45   #16
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Rioolgazet De Standaard schrijft wat het regime haar opdraagt.
het nieuwste ideetje dat ze ons proberen in te lepelen is dat je geen verkiezingen moet houden als je toch al op voorhand weet hoe de mensen gaan stemmen
Flippend Rund is offline  
Oud 8 juli 2011, 20:59   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iedereen, dus ook de zelfverklaarde onderzoeksjournalisten (zowel de Vlaamse als de Franstalige), hadden dus perfect dezelfde diepgaande studie kunnen maken als het NVA en dezelfde exhaustieve reeks vaststellingen kunnen oplijsten.

Heb je daar één journalist één serieus artikel weten aan wijden ? Nope. Allemaal geloei met de koeien vanachter de toog bij Stanske, la veuve de Proske.

Amateurs !

100 % akkoord !
Boduo is offline  
Oud 9 juli 2011, 07:27   #18
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
het nieuwste ideetje dat ze ons proberen in te lepelen is dat je geen verkiezingen moet houden als je toch al op voorhand weet hoe de mensen gaan stemmen
Iemand een idee hoe Vlaanderen dan gaat vertegenwoordigd zijn in de federale regering zonder NVA en CD&V ? Freya Vandenbossche (met waspoeder-rekenmachine) op Economie ? Patrick Janssens (met witte vlag) op Defensie ? Mieke Vogels (in groene toga) op Justitie ? ...
Descartes Jr is offline  
Oud 9 juli 2011, 08:15   #19
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over een formateursnota
Neen.

Je had het over de nota van de formateur. een nota dus
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juli 2011, 12:36   #20
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vindt U zo mooi aan de commentaar van Bart Sturtewagen?:

De populariteit van de N-VA staat in het zenit. Maar een populaire partij zijn is niet hetzelfde als een brede volkspartij zijn. De snelle groei van De Wevers aanhang gaat ten koste van een genadeloze tweedeling van de Vlaamse bevolking. Dat is een ontwikkeling die haaks staat op de grondslagen van het volksnationalisme waarin collectieve waarden als solidariteit, gemeenschapszin en compassie nog bestaansrecht hebben.

http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be