Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kijkers lusten geen pap van politiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15851)

De Prof 10 juni 2004 16:31

Politiek blijft de burger maar mager interesseren.
De gemiddelde kijkcijfers liggen rond de 300.000.
Op 6.000 000 Vlamingen is dat bitter weinig.

Zeggen dat de Vlaming zen stem laat afhangen van de leugens en belofte's in TV debatten is dus flauwe kul.

Het ergste vanal vind ik het kappen op andermans ideeën.
Iedereen weet, dat ze bereid zijn om met elk van hun tegenstanders het bed in te duiken. (met uitzondering van het VB)

En daar ergert de burger volgens mij zich het meeste aan.
Nu maken ze mekaar publiekelijk af, en volgende week maken ze trouwplannen.

Zo'n dergelijke show's zou men dan "au serieux" moeten nemen. :roll:

De 'volksjury' zou beter oordelen welke partij"EN" zij als voogd willen hebben.

Je kan bijvoorbeeld een goede 'vader' in de VlD zien, maar een slecht beleid krijgen, wanneer deze 'trouwt' met de SP-a.

maddox 10 juni 2004 18:56

Het maakt niet zoveel uit, onze democratie is toch maar een schaamlapje voor het bloeden.

De postjes zijn verdeeld, de computers geprogrammeerd, de zondebokken uitgeloot. En het zijn idealisten en idioten die dat niet zien.

S. 10 juni 2004 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Politiek blijft de burger maar mager interesseren.
De gemiddelde kijkcijfers liggen rond de 300.000.
Op 6.000 000 Vlamingen is dat bitter weinig.

Zeggen dat de Vlaming zen stem laat afhangen van de leugens en belofte's in TV debatten is dus flauwe kul.

Het ergste vanal vind ik het kappen op andermans ideeën.
Iedereen weet, dat ze bereid zijn om met elk van hun tegenstanders het bed in te duiken. (met uitzondering van het VB)

En daar ergert de burger volgens mij zich het meeste aan.
Nu maken ze mekaar publiekelijk af, en volgende week maken ze trouwplannen.

Zo'n dergelijke show's zou men dan "au serieux" moeten nemen. :roll:

De 'volksjury' zou beter oordelen welke partij"EN" zij als voogd willen hebben.

Je kan bijvoorbeeld een goede 'vader' in de VlD zien, maar een slecht beleid krijgen, wanneer deze 'trouwt' met de SP-a.

De reden waarom politiek de mensen niet interesseert, is dat we het hier zo goed hebben. We leven in een land waar hondenpoep op de stoep en huiswerk op school campagnethema'skunnen worden. Bovendien zitten onze politici voor een groot stuk geklemd tussen andere actoren: De Europese Unie, de vrije markt, het bedrijfsleven, de globalisering,... Partijen kunnen zeer moeilijk buiten dat kader treden. Geen wonder dus dat partijen die dat wel willen doen, zoveel stemmen krijgen. Zij zeggen dat het kader fout zit, en dat dat de oorzaak is van de nog weinig overblijvende problemen.

ancapa 10 juni 2004 19:18

als ik collega's zie zijn er toch bijna de helft die het gezien hebben !

SiDrEdTa 10 juni 2004 19:25

Ten eerste ist al zever dat de kleine partijen er niet bij zitten, die hebben ook een campagne weet ge 8O .

Btw,

Citaat:

LIJST 10 ! 10 goede redenen om voor het Vlaams Blok te stemmen!
Zoals Koning Hoste Zei: kunnen ze wel tot zoveel tellen?

Vengeance 10 juni 2004 22:43

tja er is wat overconsumptie op dit moment he, vele mensen hebben ook hun geloof verloren in de politiek, en dan constant met de politiek geconfronteerd worden, je zou het voor minder beu worden...
ikzelf vind de politiek de allerleukste soap om te volgen, beter dan neighbours of weet ik veel wat, al die intriges, de beloftes, de ruzies, al de ingetrokken staarten, de manipulaties door de media ... je moet ervan houden zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be