Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarover erger je je in deze tijden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161644)

gehuigert 12 oktober 2011 23:16

Waarover erger je je in deze tijden?

Spuit in deze thread maar je frustraties van het moment :)

Mijn huidige frustratie: mensen die N-VA fout schrijven.

In http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111012_160 staat meermaals 'NV-A'. Als ge dan toch geen zier om het koppelteken geeft, schrijf ze dan niet. Hoe moeilijk is het om de naam van een partij juist te schrijven, als ge journalist zijt of politiek geïnteresseerd zijt, en dus non stop met die partijnaam in contact komt.

Maar goed, het hoeven niet altijd politieke frustraties te zijn :) Waar erger jij je aan in deze tijden?

Txiki 12 oktober 2011 23:18

Aan alles en iedereen, behalve uitzonderingen.

gehuigert 12 oktober 2011 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5741217)
Aan alles en iedereen, behalve uitzonderingen.

Behoor jijzelf en/of je vrouw en/of je kinderen en/of ... allemaal tot de groep van 'iedereen' :P?

Txiki 12 oktober 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5741220)
Behoor jijzelf en/of je vrouw en/of je kinderen en/of ... allemaal tot de groep van 'iedereen' :P?

Ja hoor. Soms toch. Die groep wisselt al eens van samenstelling. Soms gaan leden van de groep plots behoren tot de uitzonderingen, en omgekeerd. ;-)

gehuigert 12 oktober 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5741224)
Ja hoor. Soms toch. Die groep wisselt al eens van samenstelling. Soms gaan leden van de groep plots behoren tot de uitzonderingen, en omgekeerd. ;-)

Zijn er mensen die het voorrecht hebben altijd tot uitzonderingen e behoren? De Dalai Lama in uw leven, zeg maar :p

bgf324 12 oktober 2011 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5741215)
Spuit in deze thread maar je frustraties van het moment :)

Mijn huidige frustratie: mensen die N-VA fout schrijven.

In http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111012_160 staat meermaals 'NV-A'. Als ge dan toch geen zier om het koppelteken geeft, schrijf ze dan niet. Hoe moeilijk is het om de naam van een partij juist te schrijven, als ge journalist zijt of politiek geïnteresseerd zijt, en dus non stop met die partijnaam in contact komt.

Maar goed, het hoeven niet altijd politieke frustraties te zijn :) Waar erger jij je aan in deze tijden?

Dat ergert me zoveel, dat ik er zelf geen aandacht meer aan besteedt.

Txiki 12 oktober 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5741241)
Zijn er mensen die het voorrecht hebben altijd tot uitzonderingen e behoren? De Dalai Lama in uw leven, zeg maar :p

Nee.

Txiki 12 oktober 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5741244)
Dat ergert me zoveel, dat ik er zelf geen aandacht meer aan besteedt.

Wellicht ergeren dt-fouten je ook zoveel.

bgf324 12 oktober 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5741251)
Wellicht ergeren dt-fouten je ook zoveel.

Enkel als anderen ze maken.

gehuigert 13 oktober 2011 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5741256)
Enkel als anderen ze maken.

Oei :p hopelijk bekijkt ge dan niet de rapporten waar commentaar bij staat binnen pakweg 5 jaar :p

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111013_013

Citaat:

18-jarige schrijft meer dt-fouten dan 12-jarige

Achttienjarigen spellen slechter dan twaalfjarigen omdat ze nonchalanter zijn, omdat sociale media hen beïnvloeden en omdat spelling in het middelbaar onderwijs te weinig aandacht krijgt. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Antwerpen (UA) waarover Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag berichten.
De onderzoekers lieten vorig jaar ruim zeshonderd eerstejaarsstudenten van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen een spellingtest afleggen. De resultaten, gepubliceerd in een nieuw rapport van de Nederlandse Taalunie, zijn opmerkelijk.

Zo behaalden de studenten op de spellingtest een gemiddelde score van 63,6 procent, of beduidend minder dan de score van leerlingen van het laatste jaar basisonderwijs, die op de spellingtest gemiddeld 77 procent behaalden.

De spellingtest in de Karel de Grote Hogeschool is extra pijnlijk omdat hij is afgenomen bij studenten uit de lerarenopleiding. Net zij worden geacht om kinderen over enkele jaren de juiste spelling aan te leren.

'Het is inderdaad pijnlijk dat de studenten in de test bijvoorbeeld ruim één op de drie werkwoordsvormen foutief schrijven', zegt Frans Daems, emeritus hoogleraar taalkunde aan de UA.

SDG 13 oktober 2011 07:13

Mensen die hun schrijfsels of conversaties vol met Engelse woorden proppen omdat ze a) het Nederlandse equivalent niet (meer) kennen of b) dat nu eenmaal 'cool' vinden.

Derk de Tweede 13 oktober 2011 07:59

Dierenmishandeling.

vrijevlaming 13 oktober 2011 09:14

aan mensen zonder tafelmanieren. Ik gruw daar gewoon van: spaghetti snijden met een mes, niet met de mond dicht eten, smekken en smikkelen, als een zwijn boven zijn trog boven uw bord hangen, niet met vork en mes eten...

aan mensen die hun mening willen verkondigen zonder deftig te weten waarover het gaat ("inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht" zei mijn voormalige prof, nu directeur van hogeschool west-vlaanderen)

aan mensen die verliefd zijn op het middenvak van de autostrade, terwijl er rechts niemand aan het rijden is.

aan mensen die op de trein/vergadering/bib/... hun gsm nog altijd niet op stil zetten nadat hij al drie keer héél subtiel (sic) gerinkeld heeft

aan mensen die nog niet doorhebben dat je het toetsenvolume van uw gsm kan afzetten. Irritant als er zo ene in uw buurt een uur aan een stuk aan het sms'en is.

aan headhunter- en selectiekantoren die het nodig vinden om mij te blijven bellen met hun "interessante jobopportuniteit" terwijl ze al goed zouden moeten weten dat ik nu tevreden ben met mijn huidige job & ze ook nooit concreet zeggen wat ze in de aanbieding hebben (in tegenstelling tot bvb engelse recruiters: daar ist van " ge moet dit dit en dit doen, en ge krijgt daarvoor X € per jaar". Dat is tenminste duidelijk)

SDG 13 oktober 2011 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5741523)
aan mensen zonder tafelmanieren. Ik gruw daar gewoon van: spaghetti snijden met een mes, niet met de mond dicht eten, smekken en smikkelen, als een zwijn boven zijn trog boven uw bord hangen, niet met vork en mes eten...

aan mensen die hun mening willen verkondigen zonder deftig te weten waarover het gaat ("inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht" zei mijn voormalige prof, nu directeur van hogeschool west-vlaanderen)

aan mensen die verliefd zijn op het middenvak van de autostrade, terwijl er rechts niemand aan het rijden is.

aan mensen die op de trein/vergadering/bib/... hun gsm nog altijd niet op stil zetten nadat hij al drie keer héél subtiel (sic) gerinkeld heeft

aan mensen die nog niet doorhebben dat je het toetsenvolume van uw gsm kan afzetten. Irritant als er zo ene in uw buurt een uur aan een stuk aan het sms'en is.

aan headhunter- en selectiekantoren die het nodig vinden om mij te blijven bellen met hun "interessante jobopportuniteit" terwijl ze al goed zouden moeten weten dat ik nu tevreden ben met mijn huidige job & ze ook nooit concreet zeggen wat ze in de aanbieding hebben (in tegenstelling tot bvb engelse recruiters: daar ist van " ge moet dit dit en dit doen, en ge krijgt daarvoor X € per jaar". Dat is tenminste duidelijk)

Nog zoiets wat ik regelmatig meemaak in Brussel in stations en metro: mensen die in een dubbele file blijven staan op de roltrappen zodat ze de doorgang voor andere mensen blokkeren die gehaast zijn. In de Londense metro heeft men daartoe bordjes gehangen met de vraag om steeds rechts te houden op de roltrap, en daar wordt dat verzoek ook nageleefd. Misschien een ideetje voor hier ook?

vrijevlaming 13 oktober 2011 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5741542)
Nog zoiets wat ik regelmatig meemaak in Brussel in stations en metro: mensen die in een dubbele file blijven staan op de roltrappen zodat ze de doorgang voor andere mensen blokkeren die gehaast zijn. In de Londense metro heeft men daartoe bordjes gehangen met de vraag om steeds rechts te houden op de roltrap, en daar wordt dat verzoek ook nageleefd. Misschien een ideetje voor hier ook?

strak plan! Op luchthavens heb je dat ook: walk left, stand right.
Dat is een algemene ingesteldheid van mezelf trouwens: iedereen mag gelijk wat op zijn eigen tempo doen, zolang je de anderen maar niet hindert

Vigilante VL 13 oktober 2011 09:49

Dat mensen blijkbaar moreel niet meer in staat zijn (of het lef hebben) om de verantwoordelijkheid ergens voor te dragen, laat staan om een fout toe te geven. Tegenwoordig heeft een ander het altijd gedaan, paraplu-paraplu, de vogel op de onderste stok wordt bescheten etc.

Faalangstige egomaniakken die niet meer tegen kritiek kunnen dus ...

Ratatosk 13 oktober 2011 09:53

Ik erger me aan mensen die dezelfde vragen blijven stellen.

eno2 13 oktober 2011 10:05

Citaat:

Waar erger j eover in deze tijden
Over deze driedubbeldraad

van Eno2 en Trixie

Derk de Tweede 13 oktober 2011 10:16

Dat wij Nederland geen hoogwaardigheidsbekleders als burgemeester Ilse Uyttersprot hebben.
Dat die van ons allemaal netje zijn, vooral de vrouwen.
Het zou toch fantastisch zijn als Jolande Sap heihard wordt genomen door blonde Dolly Geertje op het torentje van de Tweede Kamer.
Of een triootje met Femke erbij hier rechts op de foto met Sapje.
Best een lekker ding die Sap.

Zan zouden de krantekoppen zijn:
Fusie tussen de PVV en GroenLinks

bgf324 13 oktober 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5741641)
Dat wij Nederland geen hoogwaardigheidsbekleders als burgemeester Ilse Uyttersprot hebben.
Dat die van ons allemaal netje zijn, vooral de vrouwen.
Het zou toch fantastisch zijn als Jolande Sap heihard wordt genomen door blonde Dolly Geertje op het torentje van de Tweede Kamer.
Of een triootje met Femke erbij hier rechts op de foto met Sapje.
Best een lekker ding die Sap.

Zan zouden de krantekoppen zijn:
Fusie tussen de PVV en GroenLinks

Weet u vrouw dat gij op Zuidelijke forums zit om vulgaire praat te verkopen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be