Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2011, 23:16   #1
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard Waarover erger je je in deze tijden?

Spuit in deze thread maar je frustraties van het moment

Mijn huidige frustratie: mensen die N-VA fout schrijven.

In http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111012_160 staat meermaals 'NV-A'. Als ge dan toch geen zier om het koppelteken geeft, schrijf ze dan niet. Hoe moeilijk is het om de naam van een partij juist te schrijven, als ge journalist zijt of politiek geïnteresseerd zijt, en dus non stop met die partijnaam in contact komt.

Maar goed, het hoeven niet altijd politieke frustraties te zijn Waar erger jij je aan in deze tijden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 12 oktober 2011 om 23:17.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 23:18   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Aan alles en iedereen, behalve uitzonderingen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 23:21   #3
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Aan alles en iedereen, behalve uitzonderingen.
Behoor jijzelf en/of je vrouw en/of je kinderen en/of ... allemaal tot de groep van 'iedereen' ?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 oktober 2011, 23:22   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Behoor jijzelf en/of je vrouw en/of je kinderen en/of ... allemaal tot de groep van 'iedereen' ?
Ja hoor. Soms toch. Die groep wisselt al eens van samenstelling. Soms gaan leden van de groep plots behoren tot de uitzonderingen, en omgekeerd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 12 oktober 2011 om 23:23.
Oud 12 oktober 2011, 23:35   #5
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Soms toch. Die groep wisselt al eens van samenstelling. Soms gaan leden van de groep plots behoren tot de uitzonderingen, en omgekeerd.
Zijn er mensen die het voorrecht hebben altijd tot uitzonderingen e behoren? De Dalai Lama in uw leven, zeg maar

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 oktober 2011, 23:38   #6
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spuit in deze thread maar je frustraties van het moment

Mijn huidige frustratie: mensen die N-VA fout schrijven.

In http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111012_160 staat meermaals 'NV-A'. Als ge dan toch geen zier om het koppelteken geeft, schrijf ze dan niet. Hoe moeilijk is het om de naam van een partij juist te schrijven, als ge journalist zijt of politiek geïnteresseerd zijt, en dus non stop met die partijnaam in contact komt.

Maar goed, het hoeven niet altijd politieke frustraties te zijn Waar erger jij je aan in deze tijden?
Dat ergert me zoveel, dat ik er zelf geen aandacht meer aan besteedt.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 23:41   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er mensen die het voorrecht hebben altijd tot uitzonderingen e behoren? De Dalai Lama in uw leven, zeg maar
Nee.
Oud 12 oktober 2011, 23:41   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dat ergert me zoveel, dat ik er zelf geen aandacht meer aan besteedt.
Wellicht ergeren dt-fouten je ook zoveel.
Oud 12 oktober 2011, 23:47   #9
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht ergeren dt-fouten je ook zoveel.
Enkel als anderen ze maken.
Oud 13 oktober 2011, 06:57   #10
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Enkel als anderen ze maken.
Oei hopelijk bekijkt ge dan niet de rapporten waar commentaar bij staat binnen pakweg 5 jaar

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111013_013

Citaat:
18-jarige schrijft meer dt-fouten dan 12-jarige

Achttienjarigen spellen slechter dan twaalfjarigen omdat ze nonchalanter zijn, omdat sociale media hen beïnvloeden en omdat spelling in het middelbaar onderwijs te weinig aandacht krijgt. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Antwerpen (UA) waarover Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag berichten.
De onderzoekers lieten vorig jaar ruim zeshonderd eerstejaarsstudenten van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen een spellingtest afleggen. De resultaten, gepubliceerd in een nieuw rapport van de Nederlandse Taalunie, zijn opmerkelijk.

Zo behaalden de studenten op de spellingtest een gemiddelde score van 63,6 procent, of beduidend minder dan de score van leerlingen van het laatste jaar basisonderwijs, die op de spellingtest gemiddeld 77 procent behaalden.

De spellingtest in de Karel de Grote Hogeschool is extra pijnlijk omdat hij is afgenomen bij studenten uit de lerarenopleiding. Net zij worden geacht om kinderen over enkele jaren de juiste spelling aan te leren.

'Het is inderdaad pijnlijk dat de studenten in de test bijvoorbeeld ruim één op de drie werkwoordsvormen foutief schrijven', zegt Frans Daems, emeritus hoogleraar taalkunde aan de UA.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 13 oktober 2011 om 06:58.
Oud 13 oktober 2011, 07:13   #11
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Mensen die hun schrijfsels of conversaties vol met Engelse woorden proppen omdat ze a) het Nederlandse equivalent niet (meer) kennen of b) dat nu eenmaal 'cool' vinden.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 07:59   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dierenmishandeling.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 09:14   #13
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

aan mensen zonder tafelmanieren. Ik gruw daar gewoon van: spaghetti snijden met een mes, niet met de mond dicht eten, smekken en smikkelen, als een zwijn boven zijn trog boven uw bord hangen, niet met vork en mes eten...

aan mensen die hun mening willen verkondigen zonder deftig te weten waarover het gaat ("inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht" zei mijn voormalige prof, nu directeur van hogeschool west-vlaanderen)

aan mensen die verliefd zijn op het middenvak van de autostrade, terwijl er rechts niemand aan het rijden is.

aan mensen die op de trein/vergadering/bib/... hun gsm nog altijd niet op stil zetten nadat hij al drie keer héél subtiel (sic) gerinkeld heeft

aan mensen die nog niet doorhebben dat je het toetsenvolume van uw gsm kan afzetten. Irritant als er zo ene in uw buurt een uur aan een stuk aan het sms'en is.

aan headhunter- en selectiekantoren die het nodig vinden om mij te blijven bellen met hun "interessante jobopportuniteit" terwijl ze al goed zouden moeten weten dat ik nu tevreden ben met mijn huidige job & ze ook nooit concreet zeggen wat ze in de aanbieding hebben (in tegenstelling tot bvb engelse recruiters: daar ist van " ge moet dit dit en dit doen, en ge krijgt daarvoor X € per jaar". Dat is tenminste duidelijk)

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 13 oktober 2011 om 09:15.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 09:23   #14
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
aan mensen zonder tafelmanieren. Ik gruw daar gewoon van: spaghetti snijden met een mes, niet met de mond dicht eten, smekken en smikkelen, als een zwijn boven zijn trog boven uw bord hangen, niet met vork en mes eten...

aan mensen die hun mening willen verkondigen zonder deftig te weten waarover het gaat ("inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht" zei mijn voormalige prof, nu directeur van hogeschool west-vlaanderen)

aan mensen die verliefd zijn op het middenvak van de autostrade, terwijl er rechts niemand aan het rijden is.

aan mensen die op de trein/vergadering/bib/... hun gsm nog altijd niet op stil zetten nadat hij al drie keer héél subtiel (sic) gerinkeld heeft

aan mensen die nog niet doorhebben dat je het toetsenvolume van uw gsm kan afzetten. Irritant als er zo ene in uw buurt een uur aan een stuk aan het sms'en is.

aan headhunter- en selectiekantoren die het nodig vinden om mij te blijven bellen met hun "interessante jobopportuniteit" terwijl ze al goed zouden moeten weten dat ik nu tevreden ben met mijn huidige job & ze ook nooit concreet zeggen wat ze in de aanbieding hebben (in tegenstelling tot bvb engelse recruiters: daar ist van " ge moet dit dit en dit doen, en ge krijgt daarvoor X € per jaar". Dat is tenminste duidelijk)
Nog zoiets wat ik regelmatig meemaak in Brussel in stations en metro: mensen die in een dubbele file blijven staan op de roltrappen zodat ze de doorgang voor andere mensen blokkeren die gehaast zijn. In de Londense metro heeft men daartoe bordjes gehangen met de vraag om steeds rechts te houden op de roltrap, en daar wordt dat verzoek ook nageleefd. Misschien een ideetje voor hier ook?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 09:26   #15
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nog zoiets wat ik regelmatig meemaak in Brussel in stations en metro: mensen die in een dubbele file blijven staan op de roltrappen zodat ze de doorgang voor andere mensen blokkeren die gehaast zijn. In de Londense metro heeft men daartoe bordjes gehangen met de vraag om steeds rechts te houden op de roltrap, en daar wordt dat verzoek ook nageleefd. Misschien een ideetje voor hier ook?
strak plan! Op luchthavens heb je dat ook: walk left, stand right.
Dat is een algemene ingesteldheid van mezelf trouwens: iedereen mag gelijk wat op zijn eigen tempo doen, zolang je de anderen maar niet hindert
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 09:49   #16
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Dat mensen blijkbaar moreel niet meer in staat zijn (of het lef hebben) om de verantwoordelijkheid ergens voor te dragen, laat staan om een fout toe te geven. Tegenwoordig heeft een ander het altijd gedaan, paraplu-paraplu, de vogel op de onderste stok wordt bescheten etc.

Faalangstige egomaniakken die niet meer tegen kritiek kunnen dus ...
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 09:53   #17
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik erger me aan mensen die dezelfde vragen blijven stellen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 10:05   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar erger j eover in deze tijden
Over deze driedubbeldraad

van Eno2 en Trixie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 10:16   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dat wij Nederland geen hoogwaardigheidsbekleders als burgemeester Ilse Uyttersprot hebben.
Dat die van ons allemaal netje zijn, vooral de vrouwen.
Het zou toch fantastisch zijn als Jolande Sap heihard wordt genomen door blonde Dolly Geertje op het torentje van de Tweede Kamer.
Of een triootje met Femke erbij hier rechts op de foto met Sapje.
Best een lekker ding die Sap.

Zan zouden de krantekoppen zijn:
Fusie tussen de PVV en GroenLinks
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 10:44   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat wij Nederland geen hoogwaardigheidsbekleders als burgemeester Ilse Uyttersprot hebben.
Dat die van ons allemaal netje zijn, vooral de vrouwen.
Het zou toch fantastisch zijn als Jolande Sap heihard wordt genomen door blonde Dolly Geertje op het torentje van de Tweede Kamer.
Of een triootje met Femke erbij hier rechts op de foto met Sapje.
Best een lekker ding die Sap.

Zan zouden de krantekoppen zijn:
Fusie tussen de PVV en GroenLinks
Weet u vrouw dat gij op Zuidelijke forums zit om vulgaire praat te verkopen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be