Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   meer treinen afgeschaft in Wallonie dan in Vlaanderen. Quelle horreur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161911)

MASTERLUKE 19 oktober 2011 15:27

meer treinen afgeschaft in Wallonie dan in Vlaanderen. Quelle horreur
 
http://www.lalibre.be//actu/belgique...a-flandre.html

Tommm 19 oktober 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE (Bericht 5752209)

En waar zou u graag over discussiëren?

giserke 19 oktober 2011 15:43

Nu zal het kot te klein zijn.

BWarrior 19 oktober 2011 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE (Bericht 5752209)

Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.

Anselmo 19 oktober 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5752421)
Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.

Oeps !
Quelle horreur!
De initiële opmerking was gericht aan LLB.

sepper 19 oktober 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5752421)
Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.

Waarom maakt LLB, of Olivier Maingain daar dan ook een punt van?

fonne 19 oktober 2011 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE (Bericht 5752209)

Het alternatief is de Walen te dwingen om aan het werk te gaan, zodat er 's morgens terug volk op de trein zit. Want het is echt schandalig wat voor een verschil er is tussen de bezettingsgraad van de treinen in Vlaanderen en Wallonië.

Bobke 19 oktober 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5752762)
Het alternatief is de Walen te dwingen om aan het werk te gaan, zodat er 's morgens terug volk op de trein zit. Want het is echt schandalig wat voor een verschil er is tussen de bezettingsgraad van de treinen in Vlaanderen en Wallonië.

Kunnen we de stempelcontrole niet terug invoeren ?

matthias999 20 oktober 2011 12:30

Logisch, wallonie heeft dan ook de helft minder inwoners als Vlaanderen...

bgf324 20 oktober 2011 14:16

Logisch, in Wallonië neemt men veel minder de trein.

Over laatst was er sprake om volgende stations af te schaffen, omdat er minder dan 70 reizigers per dag op stapten:

Eichem 70
Hillegem 69
Hambos 69
Brugge-Sint-Pieters 68
Hofstade 65
Welle 63
Bambrugge 57 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Zwankendamme 52
Vijfhuizen 49 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Wolfstee 46
Aalst-Kerrebroek 44 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Aarsele 37 (4 treinen per dag)
Bij de rest stopt er ieder uur een trein.


Over volgende stations, die ook geen 70 reizigers haalden werd echter geen woord gerept:

La Campinaire 70
Masnuy-Saint-Pierre 70
Yves-Gomezée 67
Méry 66
Bas-Oha 62
Leman 61
Sy 58
Aubange 57
Voroux-Goreux 56
Aiseau 56
Lodelinsart 56
Harchies 56
Marche-les-Dames 52
Ville-Pommeroeul 52
Poix-Saint-Hubert 49
Viville 48
Anseremme 48
Dave-Saint-Martin 47
Leignon 44
Ham-sur-Heure 43
Cour-sur-Heure 42
Hony 41
Obourg 41
Chapois 38
Ronet 38
Carlsbourg 37
Chapelle-Dieu 35
Sclessin 35
Jamioulx 35
Callenelle 32
Coo 31
Flawinne 31
Marchienne-Zône 31
Ghlin 29
Maubray 28
Pry 27
Bleret 25
Ham-Sur-Sambre 25
Beignée 25
Florée 24
Stockem 24
Couillet 24
Gendron-Celles 23
Hergenrath 21
Hourpes 18

bgf324 20 oktober 2011 14:21

In Hourpes stopt trouwens ieder uur nog een trein. Dat station ligt in het midden van 't bos.





http://maps.google.be/maps?q=Gare+de...egion&t=m&z=13

Eyjafjallajökull 20 oktober 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5754365)
Logisch, in Wallonië neemt men veel minder de trein.

En ondanks die logica, blijkt de info van La Libre niet eens te kloppen :

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111020_117

bgf324 20 oktober 2011 14:28

Overigens klopt de lijst niet echt.

We zien afschafte treinen tussen Erquelinnes en Jeumont (FR).

Het gaat hier om ritten van Charleroi naar Jeumont. Echter, vanwege de hoge prijs (grensoverschrijding) is er geen kat die verder gaat dan het grensdorpje Erquelinnes. Het ziet er dus naar uit dat alle treinen voortaan beperkt gaan worden tot Erquelinnes.

Er is niemand die hier hinder zal van ondervinden. Als je ziet zijn er altijd maar een reiziger of 2-3 die de grens over steken met de trein. De andere nemen gewoon een Franse bus in Erquelinnes, dat bespaart hen een duur grensbiljet met de trein :lol:

Als je die er vantussen haalt kom je op ongeveer een 40/60 verdeling.

fox 20 oktober 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5754384)
En ondanks die logica, blijkt de info van La Libre niet eens te kloppen :

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111020_117

Nee hoor, het klopt wel. Alé ja, die gaan er gemakkelijkheidshalve vanuit dat Brussel bij Wallonie hoort. Dat wel natuurlijk

fox 20 oktober 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5754375)
In Hourpes stopt trouwens ieder uur nog een trein. Dat station ligt in het midden van 't bos.

vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.

Eyjafjallajökull 20 oktober 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5754400)
Nee hoor, het klopt wel. Alé ja, die gaan er gemakkelijkheidshalve vanuit dat Brussel bij Wallonie hoort. Dat wel natuurlijk

Owkay, was vergeten me in Wallobrux-mode te verplaatsen...

Herr Flick 20 oktober 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5754405)
vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.

Kom dat station is levensnoodzakelijk om champignons te kunnen plukken in het bos...

bgf324 20 oktober 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5754405)
vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.

NMBS moet sinds de liberalisering betalen om treinen te doen stoppen in stations. Zelf als er niemand op- of afstapt.

Het onderhoud van het station is dan weer voor infrabel. De renovatie van zulk stopplaats naar de laatste reizigersnormen is 700.000 euro.. En dat zou toch binnen de 10 jaar moeten gebeuren. Stel u voor dat een rolstoelgebruiker na een stevige boswandeling op de trein wil stappen, dan zou dat perron toch uitgerust moeten zijn om hem deftig op de trein de krijgen.

Dus dagelijks 100den euro's betalen om er treinen te laten stoppen, en het geheel renoveren voor 700.000€. Dat lijkt mij nogal veel voor 18 reizigers! :lol:





Welle werd vorig jaar gerenoveerd. Dit jaar wordt de sluiting van dat station echter al besproken. :lol:

Het is de bedoeling dat alle stopplaatsen vernieuwd worden. (Binnen de 3 jaar alle stopplaatsen op het GEN-net). Als men effectief alle stopplaatsen in de Belgique wil vernieuwen aan 700.000€ per stopplaats dan zal men toch een ezeltje moeten vinden dat geld schijt.


Vroeger:
- Niet verlichte borden
- Oude schuilhuisjes
- Verlaagd perron (niet ideaal voor rolstoelgebruikers)
- Perron bestaand uit grind of oude tegels
- Geen zitplaatsen
- Gevaarlijk voor mensen met visuele handicap



Nu:

- Nieuwe halteborden
- Nieuwe schuilhuisjes
- Nieuwe verlichtingspalen
- Zitbanken
- Hoog perron (ideaal voor rolstoelgebruikers)
- Nieuwe afsluiting
- Nieuwe, harde tegels als ondergrond
- Een geribbelde veiligheidszone (voor mensen met een visuele handicap)

Frost 20 oktober 2011 15:32

En de holding, wat doen die eigenlijk? Volgens velen heeft de holding geen enkel nut.

bgf324 20 oktober 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5754535)
En de holding, wat doen die eigenlijk? Volgens velen heeft de holding geen enkel nut.

Ik ken mensen die voor de holding werken, en die zelf niet kunnen uitleggen wat de holding doet. :lol:

Het enige wat er over te vertellen valt is dat het een groot bureaucratisch orgaan is dat veel geld kost en behoorlijk overbodig is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be