Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 15:27   #1
MASTERLUKE
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 juni 2010
Berichten: 86
Standaard meer treinen afgeschaft in Wallonie dan in Vlaanderen. Quelle horreur

http://www.lalibre.be//actu/belgique...a-flandre.html
MASTERLUKE is offline  
Oud 19 oktober 2011, 15:34   #2
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
En waar zou u graag over discussiëren?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 19 oktober 2011, 15:43   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Nu zal het kot te klein zijn.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2011, 16:46   #4
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.
BWarrior is offline  
Oud 19 oktober 2011, 17:33   #5
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.
Oeps !
Quelle horreur!
De initiële opmerking was gericht aan LLB.
Anselmo is offline  
Oud 19 oktober 2011, 18:14   #6
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het is ook nooit goed. Als er meer treinen in het Vlaams gewest geschrapt zouden worden, zouden jullie moord en brand schreeuwen.
Waarom maakt LLB, of Olivier Maingain daar dan ook een punt van?
sepper is offline  
Oud 19 oktober 2011, 19:16   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
Het alternatief is de Walen te dwingen om aan het werk te gaan, zodat er 's morgens terug volk op de trein zit. Want het is echt schandalig wat voor een verschil er is tussen de bezettingsgraad van de treinen in Vlaanderen en Wallonië.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 19 oktober 2011 om 19:16.
fonne is offline  
Oud 19 oktober 2011, 19:22   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het alternatief is de Walen te dwingen om aan het werk te gaan, zodat er 's morgens terug volk op de trein zit. Want het is echt schandalig wat voor een verschil er is tussen de bezettingsgraad van de treinen in Vlaanderen en Wallonië.
Kunnen we de stempelcontrole niet terug invoeren ?
Bobke is offline  
Oud 20 oktober 2011, 12:30   #9
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Logisch, wallonie heeft dan ook de helft minder inwoners als Vlaanderen...
matthias999 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:16   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Logisch, in Wallonië neemt men veel minder de trein.

Over laatst was er sprake om volgende stations af te schaffen, omdat er minder dan 70 reizigers per dag op stapten:

Eichem 70
Hillegem 69
Hambos 69
Brugge-Sint-Pieters 68
Hofstade 65
Welle 63
Bambrugge 57 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Zwankendamme 52
Vijfhuizen 49 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Wolfstee 46
Aalst-Kerrebroek 44 (Enkele treinen tijdens de spitsuren)
Aarsele 37 (4 treinen per dag)
Bij de rest stopt er ieder uur een trein.


Over volgende stations, die ook geen 70 reizigers haalden werd echter geen woord gerept:

La Campinaire 70
Masnuy-Saint-Pierre 70
Yves-Gomezée 67
Méry 66
Bas-Oha 62
Leman 61
Sy 58
Aubange 57
Voroux-Goreux 56
Aiseau 56
Lodelinsart 56
Harchies 56
Marche-les-Dames 52
Ville-Pommeroeul 52
Poix-Saint-Hubert 49
Viville 48
Anseremme 48
Dave-Saint-Martin 47
Leignon 44
Ham-sur-Heure 43
Cour-sur-Heure 42
Hony 41
Obourg 41
Chapois 38
Ronet 38
Carlsbourg 37
Chapelle-Dieu 35
Sclessin 35
Jamioulx 35
Callenelle 32
Coo 31
Flawinne 31
Marchienne-Zône 31
Ghlin 29
Maubray 28
Pry 27
Bleret 25
Ham-Sur-Sambre 25
Beignée 25
Florée 24
Stockem 24
Couillet 24
Gendron-Celles 23
Hergenrath 21
Hourpes 18
bgf324 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:21   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

In Hourpes stopt trouwens ieder uur nog een trein. Dat station ligt in het midden van 't bos.





http://maps.google.be/maps?q=Gare+de...egion&t=m&z=13
bgf324 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:26   #12
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Logisch, in Wallonië neemt men veel minder de trein.
En ondanks die logica, blijkt de info van La Libre niet eens te kloppen :

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111020_117
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:28   #13
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Overigens klopt de lijst niet echt.

We zien afschafte treinen tussen Erquelinnes en Jeumont (FR).

Het gaat hier om ritten van Charleroi naar Jeumont. Echter, vanwege de hoge prijs (grensoverschrijding) is er geen kat die verder gaat dan het grensdorpje Erquelinnes. Het ziet er dus naar uit dat alle treinen voortaan beperkt gaan worden tot Erquelinnes.

Er is niemand die hier hinder zal van ondervinden. Als je ziet zijn er altijd maar een reiziger of 2-3 die de grens over steken met de trein. De andere nemen gewoon een Franse bus in Erquelinnes, dat bespaart hen een duur grensbiljet met de trein

Als je die er vantussen haalt kom je op ongeveer een 40/60 verdeling.
bgf324 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:31   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En ondanks die logica, blijkt de info van La Libre niet eens te kloppen :

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111020_117
Nee hoor, het klopt wel. Alé ja, die gaan er gemakkelijkheidshalve vanuit dat Brussel bij Wallonie hoort. Dat wel natuurlijk
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:33   #15
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
In Hourpes stopt trouwens ieder uur nog een trein. Dat station ligt in het midden van 't bos.
vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 oktober 2011, 14:39   #16
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee hoor, het klopt wel. Alé ja, die gaan er gemakkelijkheidshalve vanuit dat Brussel bij Wallonie hoort. Dat wel natuurlijk
Owkay, was vergeten me in Wallobrux-mode te verplaatsen...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 20 oktober 2011, 15:09   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.
Kom dat station is levensnoodzakelijk om champignons te kunnen plukken in het bos...
Herr Flick is offline  
Oud 20 oktober 2011, 15:20   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
vrij onnozel maar al bij al komt het gewoon neer op wat bijkomend tijdverlies voor de boemeltreintjes die daar zowieso passeren. En het is nu niet dat er veel geld kruipt in het onderhoud van dat station denk ik zo.
NMBS moet sinds de liberalisering betalen om treinen te doen stoppen in stations. Zelf als er niemand op- of afstapt.

Het onderhoud van het station is dan weer voor infrabel. De renovatie van zulk stopplaats naar de laatste reizigersnormen is 700.000 euro.. En dat zou toch binnen de 10 jaar moeten gebeuren. Stel u voor dat een rolstoelgebruiker na een stevige boswandeling op de trein wil stappen, dan zou dat perron toch uitgerust moeten zijn om hem deftig op de trein de krijgen.

Dus dagelijks 100den euro's betalen om er treinen te laten stoppen, en het geheel renoveren voor 700.000€. Dat lijkt mij nogal veel voor 18 reizigers!





Welle werd vorig jaar gerenoveerd. Dit jaar wordt de sluiting van dat station echter al besproken.

Het is de bedoeling dat alle stopplaatsen vernieuwd worden. (Binnen de 3 jaar alle stopplaatsen op het GEN-net). Als men effectief alle stopplaatsen in de Belgique wil vernieuwen aan 700.000€ per stopplaats dan zal men toch een ezeltje moeten vinden dat geld schijt.


Vroeger:
- Niet verlichte borden
- Oude schuilhuisjes
- Verlaagd perron (niet ideaal voor rolstoelgebruikers)
- Perron bestaand uit grind of oude tegels
- Geen zitplaatsen
- Gevaarlijk voor mensen met visuele handicap



Nu:

- Nieuwe halteborden
- Nieuwe schuilhuisjes
- Nieuwe verlichtingspalen
- Zitbanken
- Hoog perron (ideaal voor rolstoelgebruikers)
- Nieuwe afsluiting
- Nieuwe, harde tegels als ondergrond
- Een geribbelde veiligheidszone (voor mensen met een visuele handicap)

Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 oktober 2011 om 15:31.
bgf324 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 15:32   #19
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

En de holding, wat doen die eigenlijk? Volgens velen heeft de holding geen enkel nut.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline  
Oud 20 oktober 2011, 15:34   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
En de holding, wat doen die eigenlijk? Volgens velen heeft de holding geen enkel nut.
Ik ken mensen die voor de holding werken, en die zelf niet kunnen uitleggen wat de holding doet.

Het enige wat er over te vertellen valt is dat het een groot bureaucratisch orgaan is dat veel geld kost en behoorlijk overbodig is.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 oktober 2011 om 15:35.
bgf324 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be