Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is frankrijk ons toch aan het inpalmen?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162024)

jodewa 20 oktober 2011 20:22

Is frankrijk ons toch aan het inpalmen??

Is het nu realiteit of is het mijn gedacht....
Maar steeds meer begin ik last te ondervinden van de "bemoeienis" van de fransen (en franstaligen).
De politiekers buiten beschouwing gelaten, constateer ik dat
- meer en meer franse (met marrokkaanse, algerijnse inzittenden,...) nummerplaten in onze straten rondrijden
- onze energie in franse handen is
- onze banken van hetzelfde af
Verder zie ik dat
- 3/4 van ons land dat op verlof naar frankrijk gaat
- franse reclame van den Auchan in mijn bus begint te vallen.
- Carrefour, Campanile, Novotel,Sodexo,.. steeds verder oprukken.

Voeg daarbij onze eigen anderstalige landgenoten die werkelijk constant aan de franse nonchalante kl**ten likken en mijn "degoute" is compleet.

Waarom zijn er niet meer duitse of nederlandse invloed in vlaanderen?
We zijn nu toch al 65 jaar na WO 2, die vlieger kan toch niet blijven opgaan.
Het heeft lang genoeg geduurd.

Het is alsof alles van deze andere buurlanden van geen tel is en enkel het franse chauvinisme troef is.....

Meer en meer geloof ik dat Vlaanderen op zijn laatste poten loopt en de franstaligen ons echt willen inpalmen, maar spijtig genoeg zijn er te weinig mensen die dit echt beseffen.

Het mooiste bewijs is de invasie van franstalige donkere buitenlandens in héél vlaanderen, die überhaubt géén enkele moeite doen om onze teergeliefde taal aan te leren, franstalige conclaven stichtten binnen onze steden en ons al kwekend verder en verder gaan overheersen...

Straks komen "onze" polulaties turken en marrokanen nog in gevaar:twisted:

Shadowke 20 oktober 2011 20:29

die Marokanen en Turken willen zelfs Nederlands leren.
kan je moeilijk zeggen van een kleine groep Franstaligen die zich hautaine gedragen

Weyland 20 oktober 2011 20:44

Bientôt nous deviendrons un département français. Comme c'est beau, le rêve ultime d'azert peut venir vrai.

jodewa 20 oktober 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5755194)
die Marokanen en Turken willen zelfs Nederlands leren.
kan je moeilijk zeggen van een kleine groep Franstaligen die zich hautaine gedragen

Ene kleine anekdote:
Ik liep vorige zaterdag in Gent in de veldstraat waar een oudere dame aan de paskamers van een kledingzaak een pashokje wou binnengaan met enkele passtukken.
Nu werd ze tegengehouden door een drietalige turkse die géén frans kon (engels, nederlands en turks). De toeren die daar uitgehaald zijn om dat hautain franstalig geval te laten verstaan dat ze een nummer moest meepakken waren echt wel grappig.
Het spijtige en meest degoutante is dat die franstalige trut niets van moeite deed terwijl het meisje zich in twee talen trachtte verstaanbaar te maken. Van onbeschofte arrogantie gesproken:roll:
Let wel.. ik heb niets tegen fransen.....zolang ze maar in Frankrijk hun cinema opvoeren.:lol:

jodewa 20 oktober 2011 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5755228)
Bientôt nous deviendront un département français. Comme c'est beau, le rêve d'azert peut venir vrai.

venir vrai, dacht ik...;-)

Weyland 20 oktober 2011 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5755235)

Het is niet mijn rêve. ;)

Koevoet 20 oktober 2011 21:16

Devenir.

jodewa 21 oktober 2011 09:39

Zie je wel dat mijn gevoel juist is.

Het noordfranse gespuis bepikt ons in de grensstreek dat het geen naam heeft en nu schieten ze ook letterlijk onder onze duiven.
http://www.focus-wtv.be/nieuws/algem...5120520988.htm

En wat doen onze politiekers?
Kop in het zand, Horen/zien/zwijgen,...:roll:

Herr Flick 21 oktober 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5755228)
Bientôt nous deviendrons un département français. Comme c'est beau, le rêve ultime d'azert peut venir vrai.

Dan hebben ze de basken in het zuiden en die agressieve racisten in le nord, ... dat kan nog spannend worden...

Herr Flick 21 oktober 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5755230)
Ene kleine anekdote:
Ik liep vorige zaterdag in Gent in de veldstraat waar een oudere dame aan de paskamers van een kledingzaak een pashokje wou binnengaan met enkele passtukken.
Nu werd ze tegengehouden door een drietalige turkse die géén frans kon (engels, nederlands en turks). De toeren die daar uitgehaald zijn om dat hautain franstalig geval te laten verstaan dat ze een nummer moest meepakken waren echt wel grappig.
Het spijtige en meest degoutante is dat die franstalige trut niets van moeite deed terwijl het meisje zich in twee talen trachtte verstaanbaar te maken. Van onbeschofte arrogantie gesproken:roll:
Let wel.. ik heb niets tegen fransen.....zolang ze maar in Frankrijk hun cinema opvoeren.:lol:

Nee nee dat zel wel een houtaine gentse trut geweest zijn, daar lopen ook nog veel van die franstallige boergois rond

Fallen Angel 21 oktober 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5755177)
Is het nu realiteit of is het mijn gedacht....
Maar steeds meer begin ik last te ondervinden van de "bemoeienis" van de fransen (en franstaligen).
De politiekers buiten beschouwing gelaten, constateer ik dat
- meer en meer franse (met marrokkaanse, algerijnse inzittenden,...) nummerplaten in onze straten rondrijden
- onze energie in franse handen is
- onze banken van hetzelfde af
Verder zie ik dat

Voeg daarbij onze eigen anderstalige landgenoten die werkelijk constant aan de franse nonchalante kl**ten likken en mijn "degoute" is compleet.

Waarom zijn er niet meer duitse of nederlandse invloed in vlaanderen?
We zijn nu toch al 65 jaar na WO 2, die vlieger kan toch niet blijven opgaan.
Het heeft lang genoeg geduurd.

Het is alsof alles van deze andere buurlanden van geen tel is en enkel het franse chauvinisme troef is.....

Meer en meer geloof ik dat Vlaanderen op zijn laatste poten loopt en de franstaligen ons echt willen inpalmen, maar spijtig genoeg zijn er te weinig mensen die dit echt beseffen.

Het mooiste bewijs is de invasie van franstalige donkere buitenlandens in héél vlaanderen, die überhaubt géén enkele moeite doen om onze teergeliefde taal aan te leren, franstalige conclaven stichtten binnen onze steden en ons al kwekend verder en verder gaan overheersen...

Straks komen "onze" polulaties turken en marrokanen nog in gevaar:twisted:

Is het computer of ordinateur?

Het nederlands verengelst.
Alleen is het gedachtengoed van de vlaams nationalisten al een honderdtal jaar niet meer geupdate. Of is het mise �* jour?

Bokkenreyder 21 oktober 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5757121)

Alleen is het gedachtengoed van de vlaams nationalisten al een honderdtal jaar niet meer geupdate. Of is het mise �* jour?

'geüpdatet' als je dan toch geüpdatet wilt zijn!

De schoofzak 21 oktober 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5757121)

Als het aantal zeteltjes in de parlementen maar geregeld aangepast worden ... zoals die laatste keer, remember ?

Weyland 21 oktober 2011 21:48

Toch 'grappig' dat sommigen het Nederlands vereenzelvigen met ouderwets. Wat een verschrikkelijk klotevolk zijn zoveel Vlamingen toch.

Fallen Angel 21 oktober 2011 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5757176)
Toch 'grappig' dat sommigen het Nederlands vereenzelvigen met ouderwets. Wat een verschrikkelijk klotevolk zijn zoveel Vlamingen toch.

1 Jonge mensen gebruiken steeds meer anglicismen.
2 Jonge mensen zijn de toekomst van een taal.

1 + 2 = Het nederlands zoals we dat vandaag kennen verdwijnt.

Gewoon de realiteit.

Sommigen op dit forum zien het spook van de verfransing.
Alleen spoken en geesten bestaan niet.

Weyland 21 oktober 2011 22:06

Tja, ik ben ook jong. Het is altijd geweest in onze samenleving dat de onderlaag een primitiever taalgebruik hanteerde. Niets nieuws onder de Zon. Dit geldt zelfs voor dat oppermachtige Engels, trouwens. In Vlaanderen geldt het zoveel extra omdat onze samenleving voor een gedeelte anti-intellectueel is.

HOUZEE ! 22 oktober 2011 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5757186)

Gewoon de realiteit.

Ik zie de jeugd niet verengelsen, eerder verfransen. Het taalgebruik van jongeren staat bol van de gallicismen en franstalige woorden vinden meer en meer ingang. De muziek is Engels ja, maar dat gaat voor jongeren eerder om de base dan om de gebruikte woordenschat :lol: Verengelsing is iets van de vorige eeuw

jodewa 22 oktober 2011 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5757186)

Gewoon de realiteit.

Ik ben het niet eens.
Als we als vlamingen u eens de kant kiezen van de nederlanders, die altijd als underdogs beschouwd worden voor de gekende clichés, maar die in essentie véél verder staan als wijzelf én de fransen.
Dan zal de nederlandse of vlaamse taal zeker géén slagzij hoeven te maken.

ViveLaBelgique 22 oktober 2011 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5755235)

Verkeerd gedacht.

Alboreto 22 oktober 2011 12:07

Citaat:

Hier minder, hier zijn het vooral Nederlandse en Duitse.

Citaat:

Is ook, logisch, het is een mooi land en heel goed bereikbaar.

Citaat:

Samen met die van den Aldi (D)

Citaat:

Samen met Aldi (D), Lidl(D), Zeeman(Nl) en AH (Nl)

Citaat:

Zoals sommigen aan die van de Hollanders.

Wat ge ziet is globalisering.
De mensen blijven niet meer onder de kerk, maar kijken over de landsgrenzen heen.
Daar is niets mis mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be