![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is het nu realiteit of is het mijn gedacht....
Maar steeds meer begin ik last te ondervinden van de "bemoeienis" van de fransen (en franstaligen). De politiekers buiten beschouwing gelaten, constateer ik dat - meer en meer franse (met marrokkaanse, algerijnse inzittenden,...) nummerplaten in onze straten rondrijden - onze energie in franse handen is - onze banken van hetzelfde af Verder zie ik dat - 3/4 van ons land dat op verlof naar frankrijk gaat - franse reclame van den Auchan in mijn bus begint te vallen. - Carrefour, Campanile, Novotel,Sodexo,.. steeds verder oprukken. Voeg daarbij onze eigen anderstalige landgenoten die werkelijk constant aan de franse nonchalante kl**ten likken en mijn "degoute" is compleet. Waarom zijn er niet meer duitse of nederlandse invloed in vlaanderen? We zijn nu toch al 65 jaar na WO 2, die vlieger kan toch niet blijven opgaan. Het heeft lang genoeg geduurd. Het is alsof alles van deze andere buurlanden van geen tel is en enkel het franse chauvinisme troef is..... Meer en meer geloof ik dat Vlaanderen op zijn laatste poten loopt en de franstaligen ons echt willen inpalmen, maar spijtig genoeg zijn er te weinig mensen die dit echt beseffen. Het mooiste bewijs is de invasie van franstalige donkere buitenlandens in héél vlaanderen, die überhaubt géén enkele moeite doen om onze teergeliefde taal aan te leren, franstalige conclaven stichtten binnen onze steden en ons al kwekend verder en verder gaan overheersen... Straks komen "onze" polulaties turken en marrokanen nog in gevaar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die Marokanen en Turken willen zelfs Nederlands leren.
kan je moeilijk zeggen van een kleine groep Franstaligen die zich hautaine gedragen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bientôt nous deviendrons un département français. Comme c'est beau, le rêve ultime d'azert peut venir vrai.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 oktober 2011 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik liep vorige zaterdag in Gent in de veldstraat waar een oudere dame aan de paskamers van een kledingzaak een pashokje wou binnengaan met enkele passtukken. Nu werd ze tegengehouden door een drietalige turkse die géén frans kon (engels, nederlands en turks). De toeren die daar uitgehaald zijn om dat hautain franstalig geval te laten verstaan dat ze een nummer moest meepakken waren echt wel grappig. Het spijtige en meest degoutante is dat die franstalige trut niets van moeite deed terwijl het meisje zich in twee talen trachtte verstaanbaar te maken. Van onbeschofte arrogantie gesproken ![]() Let wel.. ik heb niets tegen fransen.....zolang ze maar in Frankrijk hun cinema opvoeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Devenir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zie je wel dat mijn gevoel juist is.
Het noordfranse gespuis bepikt ons in de grensstreek dat het geen naam heeft en nu schieten ze ook letterlijk onder onze duiven. http://www.focus-wtv.be/nieuws/algem...5120520988.htm En wat doen onze politiekers? Kop in het zand, Horen/zien/zwijgen,... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het nederlands verengelst. Alleen is het gedachtengoed van de vlaams nationalisten al een honderdtal jaar niet meer geupdate. Of is het mise �* jour?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() 'geüpdatet' als je dan toch geüpdatet wilt zijn!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aantal zeteltjes in de parlementen maar geregeld aangepast worden ... zoals die laatste keer, remember ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch 'grappig' dat sommigen het Nederlands vereenzelvigen met ouderwets. Wat een verschrikkelijk klotevolk zijn zoveel Vlamingen toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 Jonge mensen zijn de toekomst van een taal. 1 + 2 = Het nederlands zoals we dat vandaag kennen verdwijnt. Gewoon de realiteit. Sommigen op dit forum zien het spook van de verfransing. Alleen spoken en geesten bestaan niet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 oktober 2011 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, ik ben ook jong. Het is altijd geweest in onze samenleving dat de onderlaag een primitiever taalgebruik hanteerde. Niets nieuws onder de Zon. Dit geldt zelfs voor dat oppermachtige Engels, trouwens. In Vlaanderen geldt het zoveel extra omdat onze samenleving voor een gedeelte anti-intellectueel is.
Laatst gewijzigd door Weyland : 21 oktober 2011 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 22 oktober 2011 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als we als vlamingen u eens de kant kiezen van de nederlanders, die altijd als underdogs beschouwd worden voor de gekende clichés, maar die in essentie véél verder staan als wijzelf én de fransen. Dan zal de nederlandse of vlaamse taal zeker géén slagzij hoeven te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
![]() Citaat:
Is ook, logisch, het is een mooi land en heel goed bereikbaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ge ziet is globalisering. De mensen blijven niet meer onder de kerk, maar kijken over de landsgrenzen heen. Daar is niets mis mee.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 22 oktober 2011 om 12:08. |
||||
![]() |
![]() |