Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   België sjoemelde even hard als Griekenland om de EU te halen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162244)

Anna List 26 oktober 2011 11:57

België sjoemelde even hard als Griekenland om de EU te halen.

de wet van Benford lijkt het te bevestigen

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111025_113

jarenlange ervaring met Belgische toestanden en de loodgieterij van Dehaene helpen ook al niet om de vermoedens te ontkrachten ...

persoonlijke professionele ervaringen met de gebruiken en gewoontes van 'begroting en accounting' geven mij ook al niet te veel vertrouwen ...

Citaat:

In valse data klopt de verdeling niet met de wet van Benford", aldus de academici. De score van de Griekse gegevens in de test toonde zo aan dat de data vals is, zeiden de vier in een persbericht. De academici denken dat Griekenland waarschijnlijk tot de eurozone in 2001 kon toetreden dankzij die misleiding, en het land op die manier ook financiële strafmaatregelen kon ontlopen.

Maar ook de Belgische gegevens rammelen volgens de onderzoekers. De Belgische cijfers scoren in hun test slechts 'marginaal beter' dan de Griekse, wat volgens hen een aanwijzing is dat 'de cijfers van dit land met zijn hoge schuld ook niet overeenstemmen met de werkelijke situatie'.

eens benieuwd wat de gevolgen zullen zijn ... maar dat B de weg van Griekenland gaat bewandelen, lijkt me eerder een vaststaand feit ... vraag is nog : wanneer barst de bom ...

matthias999 26 oktober 2011 12:38

Oeioei... België is een tikkende tijdbom geworden.

brother paul 26 oktober 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5764733)

jarenlange ervaring met Belgische toestanden en de loodgieterij van Dehaene helpen ook al niet om de vermoedens te ontkrachten ...

persoonlijke professionele ervaringen met de gebruiken en gewoontes van 'begroting en accounting' geven mij ook al niet te veel vertrouwen ...

eens benieuwd wat de gevolgen zullen zijn ... maar dat B de weg van Griekenland gaat bewandelen, lijkt me eerder een vaststaand feit ... vraag is nog : wanneer barst de bom ...

ja grappig griekenland en belgie hebben alltewee 11miljoen inwoners, dus de kans dat die magische verhouding in die getallen anders is, in zo'n land, zal wel groter dan 50% zijn zeker

AsGardSGO 27 oktober 2011 04:01

pls del

AsGardSGO 27 oktober 2011 04:02

Citaat:

Tja ik vraag me dan echt af;zijn er echt niet meer mensen tussen al die boekhouders en economisten die afstuderen die zich vragen stellen tijdens en na de studies als die geconfronteerd worden met 'de echte wereld' of zijn we nu echt zover dat als maar genoeg betaald wordt en materiële luxe hebben dat we doodzwijgen wat verkeerd gaat, incluus dat we de eigen instelling aanpassen aan het misdrijf? Blijkbaar want dat gebeurt in het dagelijkse leven al; men doet zware criminele feiten en problemen of als fait-divers alsof ze onbelangrijk zijn en ons leven niet beïnvloeden.

Meer nog, denk trouwens niet dat België en Griekenland de enigste zijn die gelogen hebben, ach ja de euro moest er komen en nu trachten ze iets recht te houden waar ze en wij in feite ook op voorhand van wisten dat het een groot risico was en is. Maar ja zoals ik elders ook al zei, we klagen en zagen maar ondergaan ondertussen wel alles, vaak nog met de schijn van gewilligheid gek genoeg.

Anna List 27 oktober 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5765914)
Tja ik vraag me dan echt af;zijn er echt niet meer mensen tussen al die boekhouders en economisten die afstuderen die zich vragen stellen tijdens en na de studies als die geconfronteerd worden met 'de echte wereld' of zijn we nu echt zover dat als maar genoeg betaald wordt en materiële luxe hebben dat we doodzwijgen wat verkeerd gaat, incluus dat we de eigen instelling aanpassen aan het misdrijf? Blijkbaar want dat gebeurt in het dagelijkse leven al; men doet zware criminele feiten en problemen of als fait-divers alsof ze onbelangrijk zijn en ons leven niet beïnvloeden.

Meer nog, denk trouwens niet dat België en Griekenland de enigste zijn die gelogen hebben, ach ja de euro moest er komen en nu trachten ze iets recht te houden waar ze en wij in feite ook op voorhand van wisten dat het een groot risico was en is. Maar ja zoals ik elders ook al zei, we klagen en zagen maar ondergaan ondertussen wel alles, vaak nog met de schijn van gewilligheid gek genoeg.

is de intresse in het subforum economie
of zijn de 4 antwoorden op deze draad antwoord genoeg voor u ?

laat staan de weerslag in de media ... terwijl dit toch wel duidelijk een tikkende tijdbom is ...

De Brabander 27 oktober 2011 10:17

Sinds de flaminganten en wallinganten hier aan de macht zijn, gaat het inderdaad slecht met België. We weten dus wat ons te doen staat.

gertc 27 oktober 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5766158)
Sinds de flaminganten en wallinganten hier aan de macht zijn, gaat het inderdaad slecht met België. We weten dus wat ons te doen staat.

Ik hoop dat dit ironisch bedoeld was - maar ik vrees van niet. In dat geval moet ik u aanraden om een psycholoog te raadplegen - u bent alle zin voor realiteit kwijt.

gertc 27 oktober 2011 11:11

Citaat:

Als er bewijzen van fraude gevonden worden, dat gaan we niet Griekenland achterna, dan hollen we Griekenland voorbij.

brother paul 27 oktober 2011 12:55

Er zullen geen bewijzen gevonden wordne, het enige dat ze zullen vinden is de windowdressing van Mr Delaklote, de ziekelijke neiging om met sale and leaseback de begroting recht te trekken. Dan de uitverkoop van Belgie op een moment dat ze in feite overschotten op de begroting moesten boeken;

Anna List 27 oktober 2011 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5766462)
Er zullen geen bewijzen gevonden wordne, het enige dat ze zullen vinden is de windowdressing van Mr Delaklote, de ziekelijke neiging om met sale and leaseback de begroting recht te trekken. Dan de uitverkoop van Belgie op een moment dat ze in feite overschotten op de begroting moesten boeken;

nee, t gaat over de periode voor paars ...

de buikriem van Dehaene.

Stingray 27 oktober 2011 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5766241)
Als er bewijzen van fraude gevonden worden, dat gaan we niet Griekenland achterna, dan hollen we Griekenland voorbij.

Kan U dit even concreet maken ?

En gaan de verantwoordelijken aangepakt worden ? Ze zijn namelijk 'onschendbaar' voor de wet ? Of hebben de mensen dan het recht ze te lynchen ?

Pol Dolf 31 oktober 2011 16:20

Overleden Grieken kregen nog miljarden aan pensioen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111031_106

Silverfields 31 oktober 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 5772962)
Overleden Grieken kregen nog miljarden aan pensioen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111031_106

Ge moet niet vragen hoe de Griekse ambtenarij daar werkt navenant het goedbetaald loon, niet te geloven!

Links in Democratie 10 augustus 2013 17:09

Citaat:

Belgie is al lang gebarsten. Het bevind zich gewoon achter het middelpunt van Europa.

Links in Democratie 10 augustus 2013 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5766158)

De voortdurende schijnheilige eendracht heeft ons op alle vlakken versmacht.

Erw 11 augustus 2013 09:31

De EU is er zelf gekomen door gesjoemel.

openeye 11 augustus 2013 18:24

Kan me iemand een land aanduiden, buiten Duitsland, dat effectief de juiste toegangsparameters bezat?

Links in Democratie 13 augustus 2013 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 6750378)
De EU is er zelf gekomen door gesjoemel.

Ze hebben toch de € al in een groot deel van het geheel. Met meer biljet en munt soorten dan vroeger gelijk welke andere nationale munt.

Links in Democratie 13 augustus 2013 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door openeye (Bericht 6751054)
Kan me iemand een land aanduiden, buiten Duitsland, dat effectief de juiste toegangsparameters bezat?

Dan is Duitsland heel dom (geweest) om gans europa te gaan steunen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be