Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2011, 11:57   #1
Anna List
Banneling

Standaard België sjoemelde even hard als Griekenland om de EU te halen.

de wet van Benford lijkt het te bevestigen

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111025_113

jarenlange ervaring met Belgische toestanden en de loodgieterij van Dehaene helpen ook al niet om de vermoedens te ontkrachten ...

persoonlijke professionele ervaringen met de gebruiken en gewoontes van 'begroting en accounting' geven mij ook al niet te veel vertrouwen ...

Citaat:
In valse data klopt de verdeling niet met de wet van Benford", aldus de academici. De score van de Griekse gegevens in de test toonde zo aan dat de data vals is, zeiden de vier in een persbericht. De academici denken dat Griekenland waarschijnlijk tot de eurozone in 2001 kon toetreden dankzij die misleiding, en het land op die manier ook financiële strafmaatregelen kon ontlopen.

Maar ook de Belgische gegevens rammelen volgens de onderzoekers. De Belgische cijfers scoren in hun test slechts 'marginaal beter' dan de Griekse, wat volgens hen een aanwijzing is dat 'de cijfers van dit land met zijn hoge schuld ook niet overeenstemmen met de werkelijke situatie'.

eens benieuwd wat de gevolgen zullen zijn ... maar dat B de weg van Griekenland gaat bewandelen, lijkt me eerder een vaststaand feit ... vraag is nog : wanneer barst de bom ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 oktober 2011 om 11:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:38   #2
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Oeioei... België is een tikkende tijdbom geworden.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 26 oktober 2011 om 12:38.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:54   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

jarenlange ervaring met Belgische toestanden en de loodgieterij van Dehaene helpen ook al niet om de vermoedens te ontkrachten ...

persoonlijke professionele ervaringen met de gebruiken en gewoontes van 'begroting en accounting' geven mij ook al niet te veel vertrouwen ...

eens benieuwd wat de gevolgen zullen zijn ... maar dat B de weg van Griekenland gaat bewandelen, lijkt me eerder een vaststaand feit ... vraag is nog : wanneer barst de bom ...

ja grappig griekenland en belgie hebben alltewee 11miljoen inwoners, dus de kans dat die magische verhouding in die getallen anders is, in zo'n land, zal wel groter dan 50% zijn zeker
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 04:01   #4
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

pls del
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 oktober 2011 om 04:04. Reden: Verkeerde layout
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 04:02   #5
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja ik vraag me dan echt af;zijn er echt niet meer mensen tussen al die boekhouders en economisten die afstuderen die zich vragen stellen tijdens en na de studies als die geconfronteerd worden met 'de echte wereld' of zijn we nu echt zover dat als maar genoeg betaald wordt en materiële luxe hebben dat we doodzwijgen wat verkeerd gaat, incluus dat we de eigen instelling aanpassen aan het misdrijf? Blijkbaar want dat gebeurt in het dagelijkse leven al; men doet zware criminele feiten en problemen of als fait-divers alsof ze onbelangrijk zijn en ons leven niet beïnvloeden.

Meer nog, denk trouwens niet dat België en Griekenland de enigste zijn die gelogen hebben, ach ja de euro moest er komen en nu trachten ze iets recht te houden waar ze en wij in feite ook op voorhand van wisten dat het een groot risico was en is. Maar ja zoals ik elders ook al zei, we klagen en zagen maar ondergaan ondertussen wel alles, vaak nog met de schijn van gewilligheid gek genoeg.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 oktober 2011 om 04:07.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 10:14   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja ik vraag me dan echt af;zijn er echt niet meer mensen tussen al die boekhouders en economisten die afstuderen die zich vragen stellen tijdens en na de studies als die geconfronteerd worden met 'de echte wereld' of zijn we nu echt zover dat als maar genoeg betaald wordt en materiële luxe hebben dat we doodzwijgen wat verkeerd gaat, incluus dat we de eigen instelling aanpassen aan het misdrijf? Blijkbaar want dat gebeurt in het dagelijkse leven al; men doet zware criminele feiten en problemen of als fait-divers alsof ze onbelangrijk zijn en ons leven niet beïnvloeden.

Meer nog, denk trouwens niet dat België en Griekenland de enigste zijn die gelogen hebben, ach ja de euro moest er komen en nu trachten ze iets recht te houden waar ze en wij in feite ook op voorhand van wisten dat het een groot risico was en is. Maar ja zoals ik elders ook al zei, we klagen en zagen maar ondergaan ondertussen wel alles, vaak nog met de schijn van gewilligheid gek genoeg.
is de intresse in het subforum economie
of zijn de 4 antwoorden op deze draad antwoord genoeg voor u ?

laat staan de weerslag in de media ... terwijl dit toch wel duidelijk een tikkende tijdbom is ...
Oud 27 oktober 2011, 10:17   #7
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Sinds de flaminganten en wallinganten hier aan de macht zijn, gaat het inderdaad slecht met België. We weten dus wat ons te doen staat.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 11:08   #8
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Sinds de flaminganten en wallinganten hier aan de macht zijn, gaat het inderdaad slecht met België. We weten dus wat ons te doen staat.
Ik hoop dat dit ironisch bedoeld was - maar ik vrees van niet. In dat geval moet ik u aanraden om een psycholoog te raadplegen - u bent alle zin voor realiteit kwijt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 11:11   #9
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als er bewijzen van fraude gevonden worden, dat gaan we niet Griekenland achterna, dan hollen we Griekenland voorbij.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 12:55   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Er zullen geen bewijzen gevonden wordne, het enige dat ze zullen vinden is de windowdressing van Mr Delaklote, de ziekelijke neiging om met sale and leaseback de begroting recht te trekken. Dan de uitverkoop van Belgie op een moment dat ze in feite overschotten op de begroting moesten boeken;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 13:02   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er zullen geen bewijzen gevonden wordne, het enige dat ze zullen vinden is de windowdressing van Mr Delaklote, de ziekelijke neiging om met sale and leaseback de begroting recht te trekken. Dan de uitverkoop van Belgie op een moment dat ze in feite overschotten op de begroting moesten boeken;
nee, t gaat over de periode voor paars ...

de buikriem van Dehaene.
Oud 27 oktober 2011, 16:06   #12
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als er bewijzen van fraude gevonden worden, dat gaan we niet Griekenland achterna, dan hollen we Griekenland voorbij.
Kan U dit even concreet maken ?

En gaan de verantwoordelijken aangepakt worden ? Ze zijn namelijk 'onschendbaar' voor de wet ? Of hebben de mensen dan het recht ze te lynchen ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 27 oktober 2011 om 16:06.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:20   #13
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

Overleden Grieken kregen nog miljarden aan pensioen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111031_106
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:44   #14
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Overleden Grieken kregen nog miljarden aan pensioen

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111031_106
Ge moet niet vragen hoe de Griekse ambtenarij daar werkt navenant het goedbetaald loon, niet te geloven!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 17:09   #15
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Belgie is al lang gebarsten. Het bevind zich gewoon achter het middelpunt van Europa.
Links in Democratie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 17:12   #16
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De voortdurende schijnheilige eendracht heeft ons op alle vlakken versmacht.
Oud 11 augustus 2013, 09:31   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De EU is er zelf gekomen door gesjoemel.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:24   #18
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Kan me iemand een land aanduiden, buiten Duitsland, dat effectief de juiste toegangsparameters bezat?
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 15:49   #19
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De EU is er zelf gekomen door gesjoemel.
Ze hebben toch de € al in een groot deel van het geheel. Met meer biljet en munt soorten dan vroeger gelijk welke andere nationale munt.
Oud 13 augustus 2013, 15:51   #20
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Kan me iemand een land aanduiden, buiten Duitsland, dat effectief de juiste toegangsparameters bezat?
Dan is Duitsland heel dom (geweest) om gans europa te gaan steunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be