Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Controle wegentaks binnen de seconde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162890)

Descartes Jr 9 november 2011 13:02

Controle wegentaks binnen de seconde

Beheers vanaf nu niet al te laks
uw snelheid, promille en verkeerstaks.
Men maakt het u diets
in amper één flits.
Uw advocaat snelt wel toe per fax.

"Ne lichtgrijze monovolume met ne sticker van VTM"

subocaj 9 november 2011 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5790492)
Men maakt het u diets
in amper één flits.

Had je zin om te dichten
of om Eno een pootje te lichten
Als je rijd met de "fits"
moet je niet bang zijn voor een flits

Voor gezichtsherkenning niet goed
maar met je nummerplaat ben je de kloet
een proces met nummerplaat dat staat
gezichtsherkenning is echter geen toeverlaat

Stingray 9 november 2011 13:29

En stel dat je bezwaar indiende tegen je rijtaks ?

Anna List 9 november 2011 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5790492)
Men maakt het u diets
in amper één flits.

vanwaar de benaming van uw link ?

eno2 9 november 2011 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5790585)
Had je zin om te dichten
of om Eno een pootje te lichten
Als je rijd met de "fits"
moet je niet bang zijn voor een flits

Voor gezichtsherkenning niet goed
maar met je nummerplaat ben je de kloet
een proces met nummerplaat dat staat
gezichtsherkenning is echter geen toeverlaat

Ik vind het volkomen logisch dat je met "Fits" en Flits" de rijmfout inging, want Junior deed dat ook met "diets" en "flits"

Niettemin.

Besef wel dat ik een logboek bijhoud van jullie rijmfouten, dat ik ten gepasten tijde naar de Eno2-advocaat doorspeel, die dan de Junior-advocaat daarmee er kan van weerhouden mij een proces aan te doen wegens
kwatrijn-gespam, waar Junior mij mee bedreigd heeft. Ik ben trouwens van plan om over te schakelen naar limericks.

Aangezien ik zelfs niet rijd met een kinderwagen of een fiets
Betekent deze nieuwe limerick voor mij helemaal niks.
Ik ben wel een fervent autohater
Kreeg van het verkeer een terminale kater
En mijn boetes als stapper betaal ik met (waardeloze) limericks.

cairn 9 november 2011 14:26

Zullen ze dat ook innen voor de verrijkers :-D

De schoofzak 9 november 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5790593)

Dat zal die wielklem worst wezen ... :lol:

subocaj 9 november 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5790948)
Dat zal die wielklem worst wezen ... :lol:

Eenvoudig te verwijderen als je weet dat je vanonder de auto naar de buiten zijde van je wiel kan werken.:-D

Stingray 10 november 2011 09:35

Lijkt mij niet mogelijk als je op wettelijke wijze je belasting betwist hebt en men het bezwaarschrift niet behandeld heeft.
Als men de auto dan ook nog in beslag neemt, onmiddellijk procedure en eisen van schadevergoeding per dag. Gaat de staat een aardige duit kosten als ze dat proberen. Zou zelfs mijn echtgenote kunnen thuis laten en eisen dat zij het loon betalen omdat ze niet op haar werk raakte als ze de auto ten onrechte in beslag nemen.

hmm

Bob 10 november 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5792656)
Lijkt mij niet mogelijk als je op wettelijke wijze je belasting betwist hebt en men het bezwaarschrift niet behandeld heeft.
Als men de auto dan ook nog in beslag neemt, onmiddellijk procedure en eisen van schadevergoeding per dag. Gaat de staat een aardige duit kosten als ze dat proberen. Zou zelfs mijn echtgenote kunnen thuis laten en eisen dat zij het loon betalen omdat ze niet op haar werk raakte als ze de auto ten onrechte in beslag nemen.

hmm

Trekt het U niet aan, de staat heeft geld genoeg. Zoniet hadden ze de wet al lang gewijzigd, zodat men, bezwaarschrift of niet, toch eerst moet betalen. Ze zullen het dan later wel terugbetalen.
Maar wat is uw natte droom, geen kontroles meer ? Er zijn nu al een 100000 wagens op de weg zonder verkeerstaks, verzekering of tech. kontrole.

subocaj 12 november 2011 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5793001)
Trekt het U niet aan, de staat heeft geld genoeg. Zoniet hadden ze de wet al lang gewijzigd, zodat men, bezwaarschrift of niet, toch eerst moet betalen. Ze zullen het dan later wel terugbetalen.
Maar wat is uw natte droom, geen kontroles meer ? Er zijn nu al een 100000 wagens op de weg zonder verkeerstaks, verzekering of tech. kontrole.

Die 100.000 zijn dat politiewagens?

Bob 12 november 2011 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5796479)
Die 100.000 zijn dat politiewagens?

Wel als het er zoveel zijn, en die rijden ook allemaal rond zonder verzekering, tech. kontrole, verkeerstaks en wat weet ik nog allemaal, dan zijn het er wel 200.000. Maar dacht wel dat we ze niet mee moeten rekenen.
Waarmee het probleem van de 100.000 helaas nog niet opgelost is.

brother paul 12 november 2011 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5796635)
Wel als het er zoveel zijn, en die rijden ook allemaal rond zonder verzekering, tech. kontrole, verkeerstaks en wat weet ik nog allemaal, dan zijn het er wel 200.000. Maar dacht wel dat we ze niet mee moeten rekenen.
Waarmee het probleem van de 100.000 helaas nog niet opgelost is.

waarom zou de overheid zijn eigen taksen niet betalen ? In feite zijn dat allemaal kosten die ze wilt doordrukken naar te particulier en zelf niet wil ophoesten; Dat is redelijk pervers, want zo kun je de waarde van de diensten niet goed bepalen en hebt je giganitsche debudgetteringen en scheeftrekkingen van begrotingen

Ik vind dat de overheid gewoon de belstingen en lasten zoals de sociale zekerheid, taksen etc voor zichzelf moet betalen als voor de gemeenschap

In feite is dat allemaal een NULOPERATIE, maar dat legt dan het probleem waar het ligt... Dus als de sociale lasten opgedreven worden, dan ziet de overheid zijn eigen budgetten ontsporen.

Bob 12 november 2011 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5796875)
waarom zou de overheid zijn eigen taksen niet betalen ? In feite zijn dat allemaal kosten die ze wilt doordrukken naar te particulier en zelf niet wil ophoesten; Dat is redelijk pervers, want zo kun je de waarde van de diensten niet goed bepalen en hebt je giganitsche debudgetteringen en scheeftrekkingen van begrotingen

Ik vind dat de overheid gewoon de belstingen en lasten zoals de sociale zekerheid, taksen etc voor zichzelf moet betalen als voor de gemeenschap

In feite is dat allemaal een NULOPERATIE, maar dat legt dan het probleem waar het ligt... Dus als de sociale lasten opgedreven worden, dan ziet de overheid zijn eigen budgetten ontsporen.

Maar het ideaal zou zijn, alle statuten gelijk (arbeider/bediende/ambtenaar).

brother paul 12 november 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5797021)
Maar het ideaal zou zijn, alle statuten gelijk (arbeider/bediende/ambtenaar).

inderdaad gelijkschakeling van alle statuten, privé wat omhoog en ambtenaren omlaag en iedereen betaalt evenveel

the_dude 12 november 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5790593)

Dan wordt er vanuit gegaan dat u dat per aangetekend schrijven hebt opgestuurd zodanig u daar een bewijs van hebt. U krijgt een ontvangstmelding, wat u ook als bewijs kunt gebruiken en zo lang het bezwaar loopt hoef je niet te betalen tot het behandeld is natuurlijk.
Het is overigens de bedoeling dat nummerplaten die bezwaar aangetekend hebben ook te zien zijn in het gebruikte systeem, of dat effectief zal werken is een andere vraag. ;)

Stingray 12 november 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5797246)
Dan wordt er vanuit gegaan dat u dat per aangetekend schrijven hebt opgestuurd zodanig u daar een bewijs van hebt. U krijgt een ontvangstmelding, wat u ook als bewijs kunt gebruiken en zo lang het bezwaar loopt hoef je niet te betalen tot het behandeld is natuurlijk.
Het is overigens de bedoeling dat nummerplaten die bezwaar aangetekend hebben ook te zien zijn in het gebruikte systeem, of dat effectief zal werken is een andere vraag. ;)

Dat is ook gebeurd op de manier die je beschrijft en het papier ligt in de wagen (Ben ook niet gek). Nu nog geregeld een herinnering sturen en dan hoeven ze ook nooit met interesten af te komen.

the_dude 15 november 2011 15:42

er is dus eigenlijk geen probleem, gauw ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be