![]() |
Petitie voor meer respect voor de verkiezingsuitslag
Ik startte vandaag een petitie om het democratisch deficit aan de onderhandelingstafels aan te klagen. In tegenstelling tot belgicistische initiatieven word dit niet gesteund door een rits bv's en verenigingen met geld van onbekende oorsprong dat gebruikt kan worden voor flashy websites en campagnes.
Uw stem en die van uw kennissen uit uw contactlijsten is dan ook des te meer welkom! De verkozenen dienen te regeren, niet de verliezers van de verkiezingen. Sta op je stem en teken: http://www.ipetitions.com/petition/staopjestem/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stuur een mailtje naar De Wever en vraag waarom hij aan de kant bleef staan en u in de steek liet, lijkt me nuttiger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar zit wel de kanttekening bij dat bij de laatste verkiezingen Franstalige vertegenwoordigers minder stemmers vertegenwoordigen dan Nederlandstalige. Al met al betreft dit een typische Belgische problematiek. Onze regering kan namelijk ook niet in elke provincie op lokale meerderheden rekenen. Dat zou toeval zijn. b) winnaars of verliezers zijn niet relevant. Het aantal zetels dat je hebt is belangrijk. Je kunt halveren en toch de grootste partij blijven of verdubbelen en toch de kleinste blijven. Het is vrij eenvoudig: een regering wordt gevormd door partijen die samen een meerderheid kunnen vormen en het initiatief ligt traditiegetrouw bij de grootste partij om dat als eerste te proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu het kalf verdronken is beginnen ook de anderen de perfide strategie van Di Rupo door te hebben. Maar ze zitten in de fuik en als ze wat spartelen wacht Di Rupo gewoon wat langer tot ze uitgesparteld zijn om dan de volle buit op te halen. Ge vraagt u af hoe naïef mensen wel kunnen zijn als er een ministerpostje te grabbel ligt. Citaat:
|
Citaat:
Zullen we ervoor pleiten dat een regering een meerderheid moet hebben bij alle politieke stromingen en bij alle voornamen, om te beginnen? Dat irrationaal gedoe hoeft voor mij althans niet. Het democratische gehalte van beslissingen, regeringen, zetels, ... hangt af van hoeveelheden mensen, niet van wie de mensen zijn die het niet naar hun zin krijgen. Als een democratische meerderheid iets beslist, dan kan jij niet beslissen dat eigenlijk jijzelf jouw goesting moet krijgen. Jij krijgt zo'n privilege niet, ik ook niet, niemand krijgt zo'n privilege, ongeacht op basis waarvan het geëist wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Al bijna de kaap van 30 (!) ondertekenaars bereikt. Jammer dat meer dan de helft ervan dezelfde naam draagt: "anonymous"...
:rofl: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be