Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Petitie voor meer respect voor de verkiezingsuitslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163015)

Rogge 10 november 2011 19:27

Petitie voor meer respect voor de verkiezingsuitslag

Ik startte vandaag een petitie om het democratisch deficit aan de onderhandelingstafels aan te klagen. In tegenstelling tot belgicistische initiatieven word dit niet gesteund door een rits bv's en verenigingen met geld van onbekende oorsprong dat gebruikt kan worden voor flashy websites en campagnes.
Uw stem en die van uw kennissen uit uw contactlijsten is dan ook des te meer welkom!

De verkozenen dienen te regeren, niet de verliezers van de verkiezingen. Sta op je stem en teken:
http://www.ipetitions.com/petition/staopjestem/

4x10E6 10 november 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogge (Bericht 5794056)
Ik startte vandaag een petitie om het democratisch deficit aan de onderhandelingstafels aan te klagen. In tegenstelling tot belgicistische initiatieven word dit niet gesteund door een rits bv's en verenigingen met geld van onbekende oorsprong dat gebruikt kan worden voor flashy websites en campagnes.
Uw stem en die van uw kennissen uit uw contactlijsten is dan ook des te meer welkom!

De verkozenen dienen te regeren, niet de verliezers van de verkiezingen. Sta op je stem en teken:

Groen! moet regeren?

Hollander 10 november 2011 19:42

Citaat:

Ik ben het daarmee niet eens. Zolang een meerderheid van de volksvertegenwoordigers de nieuwe regering steunt is het voor mij best.

matthias999 10 november 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5794075)
Ik ben het daarmee niet eens. Zolang een meerderheid van de volksvertegenwoordigers de nieuwe regering steunt is het voor mij best.

Dus jij vind het goed dat er nu een vlaamse minderheidsregering wordt gevormd met de verliezers van de verkiezingen??

Tommm 10 november 2011 21:21

Citaat:

BAHAHAHAHAHA
Stuur een mailtje naar De Wever en vraag waarom hij aan de kant bleef staan en u in de steek liet, lijkt me nuttiger.

freelancer 10 november 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5794242)
BAHAHAHAHAHA
Stuur een mailtje naar De Wever en vraag waarom hij aan de kant bleef staan en u in de steek liet, lijkt me nuttiger.

Die twee laatste mm's van uw nickname staan waarschijnlijk voor memmen...8O

Tommm 10 november 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5794269)
Die twee laatste mm's van uw nickname staan waarschijnlijk voor memmen...8O

Bij ons betekent "memmen" borsten...

Bokkenreyder 10 november 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5794275)
Bij ons betekent "memmen" borsten...

Bij ons ook nog "zuigen"==> to suck, you know? :roll:

den ambetantsten 10 november 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5794290)
Bij ons ook nog "zuigen"==> to suck, you know? :roll:

memmem=zagen/zeveren/zeuren... kortom, in zijn geval gewoon zichzelf zijn zeker?

Tommm 10 november 2011 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5794313)
memmem=zagen/zeveren/zeuren... kortom, in zijn geval gewoon zichzelf zijn zeker?

Als Vlaamsnationalisten op de man beginnen spelen zit je akelig dicht bij de waarheid heb ik al ondervonden...

Hollander 10 november 2011 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5794118)
Dus jij vind het goed dat er nu een vlaamse minderheidsregering wordt gevormd met de verliezers van de verkiezingen??

a) Een regering heeft een meerderheid aan volksvertegenwoordigers nodig. Bij jullie is het wat complexer omdat er wel degelijk een soort verdeling is gemaakt tussen de taalgroepen. Het lijkt me wenselijk dat de federale regering in beide taalgroepen op een meerderheid kan rekenen, maar het is noodzakelijk dat de regering op een meerderheid van de volksvertegenwoordigers kan rekenen.

Daar zit wel de kanttekening bij dat bij de laatste verkiezingen Franstalige vertegenwoordigers minder stemmers vertegenwoordigen dan Nederlandstalige. Al met al betreft dit een typische Belgische problematiek. Onze regering kan namelijk ook niet in elke provincie op lokale meerderheden rekenen. Dat zou toeval zijn.

b) winnaars of verliezers zijn niet relevant. Het aantal zetels dat je hebt is belangrijk. Je kunt halveren en toch de grootste partij blijven of verdubbelen en toch de kleinste blijven. Het is vrij eenvoudig: een regering wordt gevormd door partijen die samen een meerderheid kunnen vormen en het initiatief ligt traditiegetrouw bij de grootste partij om dat als eerste te proberen.

Zucht 10 november 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5794075)

Geen enkele Franstalige zou dit aanvaarden. Bij de BHV stemming hebben ze duidelijk gesteld dat een meerderheid/minderheid stem tussen gewesten een aanslag tegen de democratie is. Tenminste als het VL is in de meerderheid. In de andere richting is het NO problemo. Dit land is geen gewone democratie hoor, dus je moet de geest een beetje omwringen om hier wijs uit te geraken.

Hollander 10 november 2011 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5794414)
Geen enkele Franstalige zou dit aanvaarden. Bij de BHV stemming hebben ze duidelijk gesteld dat een meerderheid/minderheid stem tussen gewesten een aanslag tegen de democratie is. Tenminste als het VL is in de meerderheid. In de andere richting is het NO problemo. Dit land is geen gewone democratie hoor, dus je moet de geest een beetje omwringen om hier wijs uit te geraken.

Oh maar dat begrijp ik best. Mijn antwoord is er ook een vanuit NL context en dat besef ik.

stuyckp 10 november 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5794358)
Als Vlaamsnationalisten op de man beginnen spelen zit je akelig dicht bij de waarheid heb ik al ondervonden...

neen, op de man spelen dat mag natuurlijk alleen iemand zoals u.

fonne 11 november 2011 01:15

Citaat:

BAHAHAHAHAHA
Stuur een mailtje naar De Wever en vraag waarom hij aan de kant bleef staan

Waarom zouden we een mailtje moeten sturen naar de Wever als dat al sinds begin Juli duidelijk is beargumenteerd in een gefundeerde weerlegging van de nota Di Rupo.

Nu het kalf verdronken is beginnen ook de anderen de perfide strategie van Di Rupo door te hebben. Maar ze zitten in de fuik en als ze wat spartelen wacht Di Rupo gewoon wat langer tot ze uitgesparteld zijn om dan de volle buit op te halen.

Ge vraagt u af hoe naïef mensen wel kunnen zijn als er een ministerpostje te grabbel ligt.

Citaat:

en u in de steek liet, lijkt me nuttiger.

Van in de steek laten is geen sprake. Gewoon de tijd afwachten. Ten laatste Okt. 2012 wordt de rekening gepresenteerd. Dan zal blijken wie wie in de steek gelaten heeft:-)

Robinus V 11 november 2011 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5794118)

En een ecologische minderheidsregering, en een nationalistische minderheidsregering. Misschien is het zelfs een regering die op de steun kan rekenen van een minderheid van de mensen die André heten...
Zullen we ervoor pleiten dat een regering een meerderheid moet hebben bij alle politieke stromingen en bij alle voornamen, om te beginnen?

Dat irrationaal gedoe hoeft voor mij althans niet. Het democratische gehalte van beslissingen, regeringen, zetels, ... hangt af van hoeveelheden mensen, niet van wie de mensen zijn die het niet naar hun zin krijgen.

Als een democratische meerderheid iets beslist, dan kan jij niet beslissen dat eigenlijk jijzelf jouw goesting moet krijgen. Jij krijgt zo'n privilege niet, ik ook niet, niemand krijgt zo'n privilege, ongeacht op basis waarvan het geëist wordt.

Raf 11 november 2011 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5794493)
neen, op de man spelen dat mag natuurlijk alleen iemand zoals u.

"Hallo, Pot? Ketel hier... Jij bent zwart!"

Raf 11 november 2011 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5794358)

:thumbsup:

Raf 11 november 2011 02:26

Al bijna de kaap van 30 (!) ondertekenaars bereikt. Jammer dat meer dan de helft ervan dezelfde naam draagt: "anonymous"...

:rofl:

Athelas 11 november 2011 02:47

Citaat:

BAHAHAHAHAHA

Iedereen die politiek volgt in Belgie weet waarom BDW "aan de kant is blijven staan" en ik steun zijn beslissing nog altijd 100%. De mensen die de houding en beslissingen van een Gennez, De Croo en Beke verdedigen mogen mij isuitleggen waarom ze nog in Vlaanderen stemmen en niet in Wallonie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be