![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik startte vandaag een petitie om het democratisch deficit aan de onderhandelingstafels aan te klagen. In tegenstelling tot belgicistische initiatieven word dit niet gesteund door een rits bv's en verenigingen met geld van onbekende oorsprong dat gebruikt kan worden voor flashy websites en campagnes.
Uw stem en die van uw kennissen uit uw contactlijsten is dan ook des te meer welkom! De verkozenen dienen te regeren, niet de verliezers van de verkiezingen. Sta op je stem en teken: http://www.ipetitions.com/petition/staopjestem/ |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stuur een mailtje naar De Wever en vraag waarom hij aan de kant bleef staan en u in de steek liet, lijkt me nuttiger.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Bij ons betekent "memmen" borsten...
#8 |
|
![]() Bij ons ook nog "zuigen"==> to suck, you know?
![]()
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als Vlaamsnationalisten op de man beginnen spelen zit je akelig dicht bij de waarheid heb ik al ondervonden...
#11 | |
|
![]() Citaat:
Daar zit wel de kanttekening bij dat bij de laatste verkiezingen Franstalige vertegenwoordigers minder stemmers vertegenwoordigen dan Nederlandstalige. Al met al betreft dit een typische Belgische problematiek. Onze regering kan namelijk ook niet in elke provincie op lokale meerderheden rekenen. Dat zou toeval zijn. b) winnaars of verliezers zijn niet relevant. Het aantal zetels dat je hebt is belangrijk. Je kunt halveren en toch de grootste partij blijven of verdubbelen en toch de kleinste blijven. Het is vrij eenvoudig: een regering wordt gevormd door partijen die samen een meerderheid kunnen vormen en het initiatief ligt traditiegetrouw bij de grootste partij om dat als eerste te proberen.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 10 november 2011 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele Franstalige zou dit aanvaarden. Bij de BHV stemming hebben ze duidelijk gesteld dat een meerderheid/minderheid stem tussen gewesten een aanslag tegen de democratie is. Tenminste als het VL is in de meerderheid. In de andere richting is het NO problemo. Dit land is geen gewone democratie hoor, dus je moet de geest een beetje omwringen om hier wijs uit te geraken.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 10 november 2011 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het kalf verdronken is beginnen ook de anderen de perfide strategie van Di Rupo door te hebben. Maar ze zitten in de fuik en als ze wat spartelen wacht Di Rupo gewoon wat langer tot ze uitgesparteld zijn om dan de volle buit op te halen. Ge vraagt u af hoe naïef mensen wel kunnen zijn als er een ministerpostje te grabbel ligt. Van in de steek laten is geen sprake. Gewoon de tijd afwachten. Ten laatste Okt. 2012 wordt de rekening gepresenteerd. Dan zal blijken wie wie in de steek gelaten heeft ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zullen we ervoor pleiten dat een regering een meerderheid moet hebben bij alle politieke stromingen en bij alle voornamen, om te beginnen? Dat irrationaal gedoe hoeft voor mij althans niet. Het democratische gehalte van beslissingen, regeringen, zetels, ... hangt af van hoeveelheden mensen, niet van wie de mensen zijn die het niet naar hun zin krijgen. Als een democratische meerderheid iets beslist, dan kan jij niet beslissen dat eigenlijk jijzelf jouw goesting moet krijgen. Jij krijgt zo'n privilege niet, ik ook niet, niemand krijgt zo'n privilege, ongeacht op basis waarvan het geëist wordt. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Hallo, Pot? Ketel hier... Jij bent zwart!"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al bijna de kaap van 30 (!) ondertekenaars bereikt. Jammer dat meer dan de helft ervan dezelfde naam draagt: "anonymous"...
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Iedereen die politiek volgt in Belgie weet waarom BDW "aan de kant is blijven staan" en ik steun zijn beslissing nog altijd 100%. De mensen die de houding en beslissingen van een Gennez, De Croo en Beke verdedigen mogen mij isuitleggen waarom ze nog in Vlaanderen stemmen en niet in Wallonie.
|
![]() |