artisjok |
28 december 2011 10:07 |
Uitleg forumreglement "persoonlijke aanvallen"
Onlangs bleek uit een discussie dat sommige forumgebruikers niet weten wat een persoonlijke aanval is.
De aanleiding was dit bericht. (om het niet persoonlijk te maken heb ik de nick anoniem gemaakt) Ik raak er steeds meer van overtuigd dat XXX zelf een moslim is. Een bekeerlinge; die zijn het fanatiekst terwijl ze maar de helft van de leer kennen.
Maar daar kan ze natuurlijk best zelf iets over zeggen. Het zou in elk geval haar forumgedrag verklaren.
XXX?
YYY. andere voorbeelden :
Fijn voor jou, maar je maakt niemand wijs dat je 100% met je werk bezig bent de hele werkdag.
Vandaar je duidelijke dubbel nicks. Je post reacties overdag op je werk en s'avonds thuis. Je kan wel over verschillende IP adressen beginnen maar je manier van reageren kun je niet verstoppen. het grappige van deze persoonlijke aanval is, dat deze kwam, net na het verwijt nog niet gereageerd te hebben op een bericht dat gepost werd om 13:30 op een werkdag!
en nog een veel voorkomende : Haar positieve benadering van soft drugs gebruik laat me daarom vermoeden dat het geheugenverlies hierover er misschien iets mee te maken kan hebben? en Weet je, ik heb geen zin om de onzin van gedrogeerden te lezen, en zeker niet als ze zelf duidelijk gemaakt hebben dat ze het licht van Allah hebben gezien.
Dat zijn hopeloze, marginale gevallen waaraan niets meer te doen valt.
Maar je mag altijd een samenvatting geven hoor.
Mijn inziens is dit een persoonlijke aanval, omdat er op de persoon gespeeld wordt. Merk op dat de argumentatie = 0
Een persoonlijke aanval hoeft niet beledigend te zijn, daarvoor hebben we immers een ander punt in het forumreglement. schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp) Kan de moderatie hierover een duidelijke uitleg geven?
Immers, wanneer een forumgebruiker niet weet wat een persoonlijke aanval is, kan hij zich moeilijk houden aan het forumreglement.
Dat zou wellicht ook veel werk uitsparen in de toekomst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira
(Bericht 5887472)
Discussie weer maar eens opgekuist. Gelieve niet op de persoon te spelen. Niet hier en niet in andere discussies. Dat is nergens voor nodig. U bent gewaarschuwd.
|
Citaat:
(Bericht 5887854)
Het enige dat werd opgekuist zijn persoonlijke aanvallen. Indien dat de enige "argumenten" zijn die u heeft, dan stel ik idd voor om hier weg te blijven.
|
Citaat:
(Bericht 5849874)
Gelieve niet op de persoon te spelen.
|
Citaat:
(Bericht 5864376)
Gelieve niet op de persoon te spelen. Dit geldt als enige waarschuwing.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne
(Bericht 5814850)
Gelieve de persoonlijke aanvallen te staken.
|
Citaat:
(Bericht 5846858)
Gelieve niet op de man te spelen.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne
(Bericht 5802693)
De moderatie raadt de deelnemers aan deze discussie aan om met respect voor elkaars mening te argumenteren. Volgende persoonlijke aanvallen, beledigingen, ... zullen zonder meer berispt worden met banpunten.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter
(Bericht 5335507)
Er worden hier langzamerhand grenzen genaderd. Ter herinnering:
Citaat:
Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.
|
|
|