Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 december 2011, 10:07   #1
artisjok
Banneling

Standaard Uitleg forumreglement "persoonlijke aanvallen"

Onlangs bleek uit een discussie dat sommige forumgebruikers niet weten wat een persoonlijke aanval is.

De aanleiding was dit bericht. (om het niet persoonlijk te maken heb ik de nick anoniem gemaakt)
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat XXX zelf een moslim is. Een bekeerlinge; die zijn het fanatiekst terwijl ze maar de helft van de leer kennen.

Maar daar kan ze natuurlijk best zelf iets over zeggen. Het zou in elk geval haar forumgedrag verklaren.

XXX?

YYY.
andere voorbeelden :
Fijn voor jou, maar je maakt niemand wijs dat je 100% met je werk bezig bent de hele werkdag.
Vandaar je duidelijke dubbel nicks. Je post reacties overdag op je werk en s'avonds thuis. Je kan wel over verschillende IP adressen beginnen maar je manier van reageren kun je niet verstoppen.
het grappige van deze persoonlijke aanval is, dat deze kwam, net na het verwijt nog niet gereageerd te hebben op een bericht dat gepost werd om 13:30 op een werkdag!

en nog een veel voorkomende :
Haar positieve benadering van soft drugs gebruik laat me daarom vermoeden dat het geheugenverlies hierover er misschien iets mee te maken kan hebben?
en
Weet je, ik heb geen zin om de onzin van gedrogeerden te lezen, en zeker niet als ze zelf duidelijk gemaakt hebben dat ze het licht van Allah hebben gezien.
Dat zijn hopeloze, marginale gevallen waaraan niets meer te doen valt.

Maar je mag altijd een samenvatting geven hoor.

Mijn inziens is dit een persoonlijke aanval, omdat er op de persoon gespeeld wordt. Merk op dat de argumentatie = 0
Een persoonlijke aanval hoeft niet beledigend te zijn, daarvoor hebben we immers een ander punt in het forumreglement.
schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp)
Kan de moderatie hierover een duidelijke uitleg geven?
Immers, wanneer een forumgebruiker niet weet wat een persoonlijke aanval is, kan hij zich moeilijk houden aan het forumreglement.
Dat zou wellicht ook veel werk uitsparen in de toekomst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Discussie weer maar eens opgekuist. Gelieve niet op de persoon te spelen. Niet hier en niet in andere discussies. Dat is nergens voor nodig. U bent gewaarschuwd.
Citaat:
Het enige dat werd opgekuist zijn persoonlijke aanvallen. Indien dat de enige "argumenten" zijn die u heeft, dan stel ik idd voor om hier weg te blijven.
Citaat:
Gelieve niet op de persoon te spelen.
Citaat:
Gelieve niet op de persoon te spelen. Dit geldt als enige waarschuwing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht
Gelieve de persoonlijke aanvallen te staken.
Citaat:
Gelieve niet op de man te spelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht
De moderatie raadt de deelnemers aan deze discussie aan om met respect voor elkaars mening te argumenteren. Volgende persoonlijke aanvallen, beledigingen, ... zullen zonder meer berispt worden met banpunten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Er worden hier langzamerhand grenzen genaderd. Ter herinnering:
Citaat:
Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 10:12   #2
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Je hebt gelijk, Artisjok.
Oud 28 december 2011, 10:15   #3
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je hebt gelijk, Artisjok.
Dank je.
Maar de forummers in kwestie accepteren mijn uitleg niet.
Daarom is het aangewezen dat de moderatie eens klaar en duidelijk uitlegt wat "persoonlijke aanvallen" nu precies betekent en inhoudt.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 10:28   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dank je.
Maar de forummers in kwestie accepteren mijn uitleg niet.Daarom is het aangewezen dat de moderatie eens klaar en duidelijk uitlegt wat "persoonlijke aanvallen" nu precies betekent en inhoudt.
????

Gezien de verwijzingen naar een vraag van me en het quoten van het antwoord op mijn opmerking, neem ik aan dat dit een persoonlijke aanval aan mijn adres is? of gelden deze regels van Artisjok niet voor Artisjok?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 december 2011 om 10:29.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 28 december 2011, 10:30   #5
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
????

Gezien de verwijzingen naar een vraag van me en het quoten van het antwoord op mijn opmerking, neem ik aan dat dit een persoonlijke aanval aan mijn adres is? of gelden deze regels van Artisjok niet voor Artisjok?
Je hebt het weer niet begrepen.
Oud 28 december 2011, 10:32   #6
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
????

Ik heb 4 post als voorbeeld gegeven van 4 verschillende forummers en alle nick's weggelaten.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 10:35   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb 4 post als voorbeeld gegeven van 4 verschillende forummers en alle nick's weggelaten.
ja en?

het ging over dit:
Citaat:
Citaat:
OK! dan slotje erop.

als de helft van de argumentatie wordt weggehaald en er enkel nog Goebbels propaganda mag blijven staan, dan hoef ik hier mijn tijd niet meer in te steken;
Het enige dat werd opgekuist zijn persoonlijke aanvallen. Indien dat de enige "argumenten" zijn die u heeft, dan stel ik idd voor om hier weg te blijven.
bovendien:
Citaat:
Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 december 2011 om 10:36.
Oud 28 december 2011, 10:40   #8
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ja en?

het ging over dit:

bovendien:
Ik heb daar 8 quotes van de moderatie gezet om aan te geven wat een werk die persoonlijke aanvallen met zich meebrengen.

Was jij telkens 1 van de geviseerden?
Ik kan dat niet nagaan, want ik weet niet of en wat er geknipt werd.

Edit : Maar jij bent het alvast eens dat een persoonlijke aanval niet beledigend hoeft te zijn.

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2011 om 10:42.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 10:44   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Edit : Maar jij bent het alvast eens dat een persoonlijke aanval niet beledigend hoeft te zijn.
waar haal je dat nu weer uit?

ik weet in ieder geval dat ik vijf strafpunten kreeg omdat ik een item opende over links naar links naar links in posten. Dit bleek toen in ieder geval wèl als een persoonlijke topic te worden beschouwd.

maar tja... de ene poster is de andere niet.
Oud 28 december 2011, 10:58   #10
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je een persoonlijke aanval ontwaarde in de OP door het quoten van een overduidelijk niet beledigende post.
Citaat:
ik weet in ieder geval dat ik vijf strafpunten kreeg omdat ik een item opende over links naar links naar links in posten. Dit bleek toen in ieder geval wèl als een persoonlijke topic te worden beschouwd.

Nu heb je het niet over een persoonlijke aanval, maar over "Openen van persoonlijk topic".
Dat was de reden die jij, als Circe, kreeg.

Indien jij meent dat ik dit topic over jou persoonlijk opende, moet je dit melden aan de moderatie.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 11:41   #11
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je een persoonlijke aanval ontwaarde in de OP door het quoten van een overduidelijk niet beledigende post.

Nu heb je het niet over een persoonlijke aanval, maar over "Openen van persoonlijk topic".
Dat was de reden die jij, als Circe, kreeg.

Indien jij meent dat ik dit topic over jou persoonlijk opende, moet je dit melden aan de moderatie.
Bedoel je nu dat indien er meerdere posters de gewoonte hadden om links in links in links in links te posten, dat mijn toenmalige vraag om dit te vermijden géén persoonlijke topic zou geweest zijn, maar een topic over het posten van links in links in links in links?
Oud 28 december 2011, 11:49   #12
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat indien er meerdere posters de gewoonte hadden om links in links in links in links te posten, dat mijn toenmalige vraag om dit te vermijden géén persoonlijke topic zou geweest zijn, maar een topic over het posten van links in links in links in links?
Neen, ik bedoel dat jij (als circe) je banpunten kreeg wegens "Openen van persoonlijk topic"
Je weet hoe het komt dat ik die reden ken.

Indien jij meent dat ik dit topic over jou persoonlijk opende, moet je dit melden aan de moderatie, i.p.v. voor de zoveelste keer in een draad af te wijken naar je persoonlijke zaak.

Eventueel iets on-topic te vertellen?
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 11:59   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Weer een 100-ste draadje over persoonlijke aanvallen en gescheld.
Heerlijk!!

Voor wat Cynara betreft:

Je kan bijzonder brutaal uit de hoek komen, tot op het punt van mij toe te wensen dat ik als gezondheidsfreak doodval, maar de schitterendste definitie ooit van gezondheidsfreak ooit hebben we toch ook maar aan jou te danken en die is in al zijn brutale grofheid toch ook weer heel bewonderenswaardig als formulering. Ik ga eens de moeite nemen die te op te zoeken en te archiveren in mijn data bank.

Voor wat die bp betreft voor dat link geval, dat lijkt me een misstap van MOD (misschien heb ik al de info niet)

Waar jouw forum-bling- bling het meeste schittert is evenwel in de forumkunst PIL die ik in suggesties aan het benaderen ben, en waar (anonieme) citaten van jouw hoge PIL-kunst onvermijdelijk in zullen terecht komen.
eno2 is offline  
Oud 28 december 2011, 12:01   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is weer zo'n zinloos hermeneutisch geneuk
eno2 is offline  
Oud 28 december 2011, 12:06   #15
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is weer zo'n zinloos hermeneutisch geneuk
Ik vind het zinnig om klaar en duidelijk uit te leggen wat een "persoonlijke aanval" precies is.

Indien een forumgebruiker niet weet wat het is, kan hij zich niet aan het forumreglement houden.
artisjok is offline  
Oud 28 december 2011, 12:10   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs bleek uit een discussie dat sommige forumgebruikers niet weten wat een persoonlijke aanval is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira

Lijkt idd wel op een persoonlijke aanval. Goed van Artisjok dat hij dat durft aan te klagen...
Wat denken de mods er van?
manta is offline  
Oud 28 december 2011, 12:15   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het zinnig om klaar en duidelijk uit te leggen wat een "persoonlijke aanval" precies is.

Indien een forumgebruiker niet weet wat het is, kan hij zich niet aan het forumreglement houden.
Iedereen weet wat een persoonlijke aanval is.

Ik heb er geen officiële statistieken van, maar ik schat dat Mod er zo ongeveer één of een halve op tien zal bestraffen (van de gesignaleerde - als je de niet-gesignaleerde meerekent, dan moeten we denkelijk met promilles gaan rekenen)

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 12:16.
eno2 is offline  
Oud 28 december 2011, 12:19   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Lijkt idd wel op een persoonlijke aanval. Goed van Artisjok dat hij dat durft aan te klagen...
Wat denken de mods er van?
Dat ze jou wel even op maat gaan knippen

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 12:19.
eno2 is offline  
Oud 28 december 2011, 12:20   #19
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze jou wel even op maat gaan knippen
PA...?

Laatst gewijzigd door manta : 28 december 2011 om 12:21.
manta is offline  
Oud 28 december 2011, 12:23   #20
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen weet wat een persoonlijke aanval is.

Ik heb er geen officiële statistieken van, maar ik schat dat Mod er zo ongeveer één of een halve op tien zal bestraffen (van de gesignaleerde - als je de niet-gesignaleerde meerekent, dan moeten we denkelijk met promilles gaan rekenen)
Uit de discussie (betreffende het eerste voorbeeld) bleek toch dat veel forummers niet weten wat een persoonlijke aanval is.

Zo zijn er velen die denken dat een persoonlijke aanval per definitie beledigend moet zijn.
Anderen denken dat het geen persoonlijke aanval is omdat op het einde een vraagteken werd toegevoegd.

Ondanks de gevoerde discussie, werd dezelfde aanval opnieuw gepost in een andere draad.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat zij een tot de islam bekeerde moslima is. Dat zij op de rechtsreekse vraag "ben jij een moslima" nog steeds weigert te antwoorden, sterkt mijn overtuiging.

Het zou alvast haar forumgedrag verklaren.

Maar dit geheel terzijde uiteraard.

YYY.
En dan volgen anderen met nog een resem dergelijke persoonlijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2011 om 12:27.
artisjok is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be