Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Anti-Moslim-Wetten in Europa : Rabbijnen vrezen Anti-Joodse-Wetten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165964)

zonbron 10 januari 2012 10:04

Anti-Moslim-Wetten in Europa : Rabbijnen vrezen Anti-Joodse-Wetten

Zijn Anti-Moslim-Wetten in Europa ook nadelig voor de Joodse gemeenschap ?
Citaat:

Rabbijnen vrezen anti-joodse wetten

Verschillende Europese rabbijnen waarschuwen voor mogelijke anti-joodse wetten in Europa.
Tijdens een ontmoeting met Israëlische parlementariërs zeiden zij bang te zijn dat op de wetsvoorstellen in verschillende landen voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten, een verbod op besnijdenis zou kunnen volgen. Dit meldt de Jerusalem Post. Het Israëlische ministerie van Godsdienst riep premier Netanjahu en minister van Buitenlandse Zaken Liebermann op prioriteit te geven aan het thema.

Onder meer in Noorwegen, Zweden en Zwitserland geldt een verbod op onverdoofd ritueel slachten. In Nederland stemt de Eerste Kamer binnenkort over een verbod, nadat de Tweede Kamer daar eerder mee instemde.

De Romeinse opperrabbijn Riccardo Di Segni zei tijdens de ontmoeting dat de wetten tegen het slachten enerzijds van groene partijen komen, die dierenrechten willen bevechten. Anderzijds komen zij uit de koker van extremistische partijen, aldus Di Segni. Het is volgens hem niet moeilijk verbanden te leggen tussen de voorgestelde wetten en antisemitische activiteiten en meningen.

Een verdere moeilijkheid is volgens de opperrabbijn de groeiende aanwezigheid van de islam in Rome. Anti-islamitische maatregelen treffen uiteindelijk ook de Europese joden, zei hij.

Baka 10 januari 2012 11:27

Barbaarse gewoonten moeten verboden worden, ongeacht welk imaginaire oppersmurf het denkt op te leggen.
Trouwens, besnijdenis is een niet medisch nutteloze operatie en is dus verboden. Er is geen verschil tov de vrouwelijke variant.

zonbron 10 januari 2012 11:40

http://www.youtube.com/watch?v=qE_DPggd_H8

Deze video post ik niet als directe kritiek.

Maar wel, als deze mensen en anderen respect willen, dat ze het dan ook geven aan zij die niet in hun gemeenschap geboren zijn.

Tolerantie nu, respect.

Peace.

Baka 10 januari 2012 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921369)
http://www.youtube.com/watch?v=qE_DPggd_H8

Deze video post ik niet als directe kritiek.

Maar wel, als deze mensen en anderen respect willen, dat ze het dan ook geven aan zij die niet in hun gemeenschap geboren zijn.

Tolerantie nu, respect.

Peace.

:wtf: Rabbi Explains the Process of Sucking Blood From the Penis During Circumcision :wtf:

zonbron 10 januari 2012 12:17

Buiten het religieuse, zou deze praktijk nog andere voordelen hebben. Dit volgens Mr. Bill Clinton.

Citaat:

YNET - Clinton: Circumcision - the answer to AIDS

Former US President says that the world needs to prepare to tackle the cultural taboos regarding circumcision

Ynetnews, Reuters

...

Dixie 10 januari 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baka (Bericht 5921338)
Barbaarse gewoonten moeten verboden worden, ongeacht welk imaginaire oppersmurf het denkt op te leggen.
Trouwens, besnijdenis is een niet medisch nutteloze operatie en is dus verboden. Er is geen verschil tov de vrouwelijke variant.

voila zowel voor moslims als voor joden !

zonbron 10 januari 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5921533)
voila zowel voor moslims als voor joden !

Jawel beste @Dixie, en wat met de zionisten ?

Bestaat er dan toch een verschil ?

Dixie 10 januari 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921549)
Jawel beste @Dixie, en wat met de zionisten ?

volgens mij zijn zionisten helemaal niet geinteresseerd in Europa:roll:
dus hebben hier niets mee te maken...
het gaat om religieuze joden en moslims

zonbron 10 januari 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5921631)
volgens mij zijn zionisten helemaal niet geinteresseerd in Europa:roll:
dus hebben hier niets mee te maken...
het gaat om religieuze joden en moslims

Waarom blijven ze dan ?

Maar.. Joepie, we zijn het over iets eens. :-D

Bijna voldoende reden tot feest...

Maar hoe lossen we DIT dan op ?

Baka 10 januari 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921641)
Waarom blijven ze dan ?
Bijna voldoende reden tot feest...

Maar hoe lossen we DIT dan op ?

"Most Jews do not like to admit it, but our god is Lucifer."
Harold Rosenthal

Dixie 10 januari 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921641)
Waarom blijven ze dan ?

ik denk dat je niet eens weet wat zionisme wil zeggen :lol:

bgf324 10 januari 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921117)

Typische zionistische praat. Wat ze in feite willen: Vrijheidsberovende wetten die enkel voor moslims gelden.

Racisme pur sang.

Dixie 10 januari 2012 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5923271)
Typische zionistische praat. Wat ze in feite willen: Vrijheidsberovende wetten die enkel voor moslims gelden.

nope typische religieuze praat niks zionistisch aan...

cookie monster 11 januari 2012 10:52

gelooofsgeloof discrimineeert niet/andres-gelovige , wat nu ??

MIJN licxhaam , MIJN bezit !!!!

Wautd 11 januari 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baka (Bericht 5921338)

x2

Ik zeg wel, iedereen zou vrij moeten zijn om hun eigen penis al dan niet te verminken, maar blijf AUB van je kinderen

Bovenbuur 11 januari 2012 15:32

Het mooiste vind ik nog dat de joden die hiermee in het nieuws komen meestal niet als boodschap hebben "wees eens een beetje verdraagzaam" maar "wees verdraagzaam naar ons toe, want ons ritueel slachten is heel anders dan dat barbaarse rituele slachten van de Moslims". En misschien ligt dat wel aan wat er voor de media nieuwswaarde en sensatiefactor heeft, maar toch wordt ik er een beetje moe van. Nee, ik ga niet opeens tegen bepaalde wetten zijn omdat ik anders Hitler ben. Ik zit al lang genoeg op het internet, ben niet bang voor de boze Godwin.

bgf324 11 januari 2012 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5923283)
nope typische religieuze praat niks zionistisch aan...

Als het wetten zijn die zowel voor Joden als voor moslims bedoeld zijn, dan zijn het gewone vrijheidsberovende wetten.
Als de Joden aandringen op wetten die enkel geldig zijn voor moslims, dan zijn het racistische vreiheidsberovende wetten.

Steben 11 januari 2012 16:21

anti-semitisme = anti-midden oosten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten

E. Migrant 11 januari 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5921117)

Geen gedwongen rituele verminkingen voor minderjarigen.

Wie aan body-modification wil doen, moet maar wachten tot hij of zij meerderjarig is en als volwassene zéééker met zijn tengels van kinderen afblijven.

Uit het Evangelie van Thomas:

53. His students said to him, “Is circumcision of benefit to us or not?”

He said to them, “If it were of benefit, their father would have them born from their mother already circumcised. Rather, it is the true circumcision in spirit that is worth something.”

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be