![]() |
Kinderloze mensen hoger belasten?
Een nieuw voorstel van enkele CDU'ers is weliswaar afgeblokt door Merkel, maar levert toch al flink wat discussie op.
Citaat:
Wat denkt u hierover? |
ronduit reactionair ipv conservatief :| en dan nog wel - onbewust hoop ik - gecombineerd compleet toegeven aan het fiscale paradigma van heden.
|
Ze zouden betere grotere families financieel ondersteunen. Minder belasten e.d. Dat helpt ook.
|
Citaat:
*kuch* |
Kinderloze mensen als in kinderloze koppels of als kinderloze singles?
Belangrijk verschil denk ik toch wel: "Je bent sociaal achtergesteld en chronisch verlegen, hier zijn nog wat extra belastingen, jij kinderloos geval. Dat zal zeker je zelfbeeld verder helpen!" |
Nee.
Ik zie niet in waarom. Ga je dan ongewenst kinderloze ouder twee keer straffen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die worden al zwaarder belast.
|
Ik zou eerder pleiten voor het afschaffen van het belastingvoordeel voor mensen met kinderen.
Daar hebben alleen mensen met een (hoog) inkomen voordeel bij. |
Citaat:
|
Citaat:
Kinderloze mensen dragen trouwens sowieso al iets meer bij door kleinere belastingaftrek, geen kindergeld of hogere uitkering. En terecht. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom moeten zij het met minder hulp van de gemeenschap stellen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik betaal liefst zoveel mogelijk belasting, dan hou ik altijd meer over. |
Citaat:
Ik weet het ... niet echt perfect maar kom. 't Wordt eens dringend tijd dat men al die rotschijven eens gaat opdoeken en het prortioneel gaat nemen... echt moeilijk kan dat niet meer zijn met de nodige (gloednieuwe) rekenkracht bij financies en de fiscus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be