jeanblanquart |
24 juni 2004 13:43 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perotinus
Citaat:
Welnu, als je aan de VUB wil doceren, moete je het principe van 'Vrij Onderzoek' ondertekenen; dat principe druist echter colomen in tegen de Wicca Principes die zich wel onderwerpen aan dogma's en (geschift/gevaarlijke) theorieën...
|
Vrij onderzoek slaat op *onderzoek*, niet op wat men gelooft in de privésfeer. Zo dit wel het geval was kan niemand onderwijzend of assisterend personeel worden aan de VUB gezien iedereen wel én of andere levensbeschouwelijke overtuiging heeft (tenzij ééncelligen misschien, maar ééncelligen behalen vermoedelijk geen doctoraten).
Citaat:
voor alle eerlijkheid: prof. Van Loon heeft dit vak weggekaapt voor mijn neus (terwijl ik destijds, in 2001, nog steeds de eerste dr. in de sociale en culturele agogiek was sinds het ontstaan van de opleiding in 1978 !!!) omdat hij zogenaamd betere referenties had... en mij teveel subjectiviteit werd verweten. Welnu, ik ben tenminste geen lid van Wicca en zal het ook nooit worden ! Ik voel mij nu wel erg beledigd !
|
Dat iemand de eerste doctorstitel in een discipline haalt is vanzelfsprekend een garantie voor haar/zijn exclusieve kwaliteit. Van een doctor verwacht ik in ieder geval meer correcte denkpatronen (en ik ben er ook eentje, dus ik weet waar ik het over heb).
|
Hier even een explicitering van mijn 'denkpatroon':
- tot vorig jaar was ik nog steeds de enige doctor in de betrokken discipline
- ik heb mijn doctoraat behaald door naast een voltijdse baan (dat niets met mijn doctoraat te maken heeft) mijn ondezrzoek uit te voeren; 's avonds, 'snachts, weekends, en vakanties/vrije dagen; zelf gefinancierd(met leningen di eik nu nog zes jaar mag afbetalen) en dat alles onder meer omdat ik de betrokken opleiding wilde helpen (in 1998 werd ze voor het eerst doorgelicht; er ontbrak een theoretisch kader enzovoorts); vanaf mijn promotie (10/3/1997) tot einde 2001 heeft men mij van alles beloofd in ruil voor onbezoldigd ondersteuiningswerk en methodologische begeleiding van thesisstudenten(weer 'savonds/'snachts, weekends en vrije dagen); in 1999-2000 heb ik zelf als onbezoldigde plaatsvervanger één vak gedoceerd (en de examens afgenomen) maar daarna mocht ik dat feit plots biet meer als zodanig in mijn cv zetten (moest vermelden enkele 'gastlessen'.. wat ik weigerde.)
- voordat alle vakken van mijn expromotor vrijkwamen werd ik zowel door het nieuwe vakhoofd aangesproken (blijf uit mijn studiegebied en ik zal je steunen) als door mijn expromotor (iontwerp een nieuw vak op jouw profiel, wat ik ook gedaan heb)..
- Tijdens de uiteindelijke selectievergadering gingen dan �*lle vakken naar personen met een totaal ander diploma (mij niet gelaten zolang er één vak aan mij werd toebedeeld) en in één geval werd er dus een onbekend/ongekend iemand uit de hoed gehaald (Wiccalid zoals nu blijkt)); de studentenvertegenwoordigers prostereerden tegen deze gang van zaken, temeer letterlijk gewag werd gemaakt van het feit dat niemand mijn ouders kende (blijkbaar een belangrijker criterium dan mijn.. doctoraat).. wat logisch is aangezien ik van bescheiden komaf ben (altijd maximum studiebeurs gehad). Maar so be it... De 'verantwoordelijken' hadden hun slag gehaald en mij definitief buiten gekegeld... Hun mager argument: "je cv woog te zwak", terwijl ik ondanks acuut tijdsgebrek wèl genoeg artikels kon produceren enzovoorts, zestalig was (nu achttalig) enzovoorts... en de enige was met het vereist diploma..
Daarna heb ik ongelofelijk veel steun en insidersinformatie gehad van de studenten (en enkele ZAP- en AAP-leden) zodat ik plots doorhad dat ik 10 jaar (van 1991 tot 2001) in het ootje ben genomen omwille van verschillende belangen (toegegeven ik heb nu wel een doctoraatstitel, die echter in vele gevallen plots een nadeel blijkt te zijn...).
Kom mij dan ook niets vertellen oevr denkpatronen;want zelfs de unievrsiteiten zijn niets anders dan bestendigers van de macht..
gedegouteerd (ze boden mij immers... weer een vrijwilligerswerk aan als methodologische begeledier van thesisstudenten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) heb ik enkel nog sporadisch artikels geschreven want ik moet nu vooral mijn schulden afbetalen.
Vanaf begin juli verhuis ik naar Italië en ga daar werk zoeken; desnoods als toeristenbegeleider want een doctoraat is maar zoveel waard als de machthebbers het wensen. Dat is dan mijn denkpatroon...
|