![]() |
nationale dag van rouw
Op deze dag herdenken we de dood van meer dan 20 kinderen in een tragisch ongeval, en de politieke recuperatie daarvan. Tegelijk sterft zowel grondwet als democratie in België. Het is werkelijk een zwarte dag. De oppositie zijn fascisten!
Dit is de eerste keer dat ik respect heb voor het VB. Zij hebben meer respect voor deze kinderen, dan de premier en andere regeringsleden die op alle tv-zenders verschijnen. Het is een zwarte dag voor de Belgische geschiedenis, waar alle Vlamingen ondemocratisch zijn. Fies, vandaag staan we aan dezelfde kant. Vandaag doen de andere thema's er niet toe. Moreel hebben N-VA en VB bewezen op een ethisch hoger niveau te staan dan de coalitie. |
²
|
Van recuperatie gesproken...
Kruip anders even op die berg kinderlijkjes daar, dan horen de mensen u beter. Vetzak. |
Citaat:
Citaat:
Tweede zin, en het draai al om politiek en niet langer om de slachtoffers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe je op een ramp reageert, heeft geen zak te maken met (on)demokratische attitude. Citaat:
Citaat:
Het is een wedstrijdje: 'om ter ethischt-hoogstaandst'... Vat geen kou op die eenzame moreel superieure hoogte. Kom snel weer terug bij het inferieure plebs. We willen onze morele opvoeding niet onderbroken zien. |
Citaat:
Godmiljaar man dat gij zo respectloos kunt zijn.... |
Citaat:
|
Kerel, als ge nen thread aanmaakt over de dag van nationale rouw, dan verwacht ik (en met mij vele anderen, hoop ik) dat het over de busramp gaat. Als ge het over andere dingen wil hebben, kies dan een andere titel. Gij zijt degene die de busramp aan politieke kwesties koppelt, en dat vind ik persoonlijk bijzonder laakbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk eens na. |
Ik zal even een Vlaams minister quoten (ik noem geen namen, want dat doet er in deze niet toe) die het, wat mij betreft, nogal treffend heeft samengevat:
"Dit is een dag zonder partijgrenzen, zonder ideologische verschillen, zonder meerderheid en oppositie. Vandaag zijn wij niet zozeer ministers of parlementsleden. Vandaag zijn wij des te meer ouders, broers, zussen." En om op uw vraag te antwoorden: vandaag is een dag om aan de getroffenen te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat heel het land (en mensen daarbuiten) meevoelen met het leed dat ze doormaken. Als ge daar een verborgen politieke agenda in wilt zien, zegt dat meer over u dan over de politiek. |
Citaat:
Net als de openingspost. |
Citaat:
--------------------- Ik word alleszins misselijk van die cinema. Men moet er toch eens langer dan 5 minuten over nadenken... over wat er hier afspeelt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
RIP aan de slachtoffers..
maar zo'ne nationale rouwdag en al wat er bij komt vind ik er wat over.. Er sterven dagelijks mensen in het verkeer.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Klagen over politieke recuperatie en er vervolgens stevig zelf aan meedoen, daar heb ik een ander woord voor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be