Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   nationale dag van rouw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168838)

Effect 16 maart 2012 11:22

nationale dag van rouw

Op deze dag herdenken we de dood van meer dan 20 kinderen in een tragisch ongeval, en de politieke recuperatie daarvan. Tegelijk sterft zowel grondwet als democratie in België. Het is werkelijk een zwarte dag. De oppositie zijn fascisten!

Dit is de eerste keer dat ik respect heb voor het VB. Zij hebben meer respect voor deze kinderen, dan de premier en andere regeringsleden die op alle tv-zenders verschijnen. Het is een zwarte dag voor de Belgische geschiedenis, waar alle Vlamingen ondemocratisch zijn.

Fies, vandaag staan we aan dezelfde kant. Vandaag doen de andere thema's er niet toe. Moreel hebben N-VA en VB bewezen op een ethisch hoger niveau te staan dan de coalitie.

Amon_Re 16 maart 2012 11:24

²

Irtsjak 16 maart 2012 11:46

Van recuperatie gesproken...

Kruip anders even op die berg kinderlijkjes daar, dan horen de mensen u beter.

Vetzak.

Supe®Staaf 16 maart 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6032430)
Op deze dag herdenken we de dood van meer dan 20 kinderen in een tragisch ongeval, en de politieke recuperatie daarvan.

Als je een ramp herdenkt op een politiek forum, dan draait het 9/10 uit op eenzelfde politieke recuperatie als dewelke je aanklaagt...

Citaat:

Tegelijk sterft zowel grondwet als democratie in België. Het is werkelijk een zwarte dag.
Zie je wel?
Tweede zin, en het draai al om politiek en niet langer om de slachtoffers.

Citaat:

De oppositie zijn fascisten!
8O8O8O
Citaat:

Dit is de eerste keer dat ik respect heb voor het VB. Zij hebben meer respect voor deze kinderen, dan de premier en andere regeringsleden die op alle tv-zenders verschijnen.
Waar is de goeie ouwe tijd van het CS....

Citaat:

Het is een zwarte dag voor de Belgische geschiedenis, waar alle Vlamingen ondemocratisch zijn.
Spreek voor uzelf aub.
Hoe je op een ramp reageert, heeft geen zak te maken met (on)demokratische attitude.

Citaat:

Fies, vandaag staan we aan dezelfde kant. Vandaag doen de andere thema's er niet toe.
Andere thema's doen er niet toe, maar over de ramp zelf las ik tot hiertoe in jouw tekst nog geen letter.

Citaat:

Moreel hebben N-VA en VB bewezen op een ethisch hoger niveau te staan dan de coalitie.
Ach jee.
Het is een wedstrijdje: 'om ter ethischt-hoogstaandst'...
Vat geen kou op die eenzame moreel superieure hoogte.
Kom snel weer terug bij het inferieure plebs.
We willen onze morele opvoeding niet onderbroken zien.

Effect 16 maart 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak (Bericht 6032469)

Vetzak.

Hey goorelap ik lach daar niet mee e vriend. Misschien dat het u niets doet, maar ik voelde me echt slecht toen ik dat bericht over de recuperatie door de regeringspartijen hoorde. Dat het debat begraven wordt onder kinderlijkjes omdat de politiek daar garen mee denkt te spinnen interesseert u misschien niet, maar ik ben er niet mee akkoord.

Godmiljaar man dat gij zo respectloos kunt zijn....

Raf 16 maart 2012 11:52

Citaat:

Vetzak.

²

Irtsjak 16 maart 2012 11:53

Kerel, als ge nen thread aanmaakt over de dag van nationale rouw, dan verwacht ik (en met mij vele anderen, hoop ik) dat het over de busramp gaat. Als ge het over andere dingen wil hebben, kies dan een andere titel. Gij zijt degene die de busramp aan politieke kwesties koppelt, en dat vind ik persoonlijk bijzonder laakbaar.

Amon_Re 16 maart 2012 11:54

Citaat:

Vetzak.

Lekker respectvolle uitdrukking

fantoom 16 maart 2012 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak (Bericht 6032486)
Kerel, als ge nen thread aanmaakt over de dag van nationale rouw, dan verwacht ik (en met mij vele anderen, hoop ik) dat het over de busramp gaat. Als ge het over andere dingen wil hebben, kies dan een andere titel. Gij zijt degene die de busramp aan politieke kwesties koppelt, en dat vind ik persoonlijk bijzonder laakbaar.

En wat denk je nu echt wat deze rouwdag is?

Denk eens na.

Irtsjak 16 maart 2012 12:02

Ik zal even een Vlaams minister quoten (ik noem geen namen, want dat doet er in deze niet toe) die het, wat mij betreft, nogal treffend heeft samengevat:

"Dit is een dag zonder partijgrenzen, zonder ideologische verschillen, zonder meerderheid en oppositie. Vandaag zijn wij niet zozeer ministers of parlementsleden. Vandaag zijn wij des te meer ouders, broers, zussen."

En om op uw vraag te antwoorden: vandaag is een dag om aan de getroffenen te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat heel het land (en mensen daarbuiten) meevoelen met het leed dat ze doormaken. Als ge daar een verborgen politieke agenda in wilt zien, zegt dat meer over u dan over de politiek.

Supe®Staaf 16 maart 2012 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6032501)
En wat denk je nu echt wat deze rouwdag is?

Denk eens na.

Die rouwdag is ook een grote politieke recuperatie-cinema.
Net als de openingspost.

fantoom 16 maart 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6032507)
Net als de openingspost.

Maar hoe zou jij dan een politieke recuperatie-cinema aanklagen?

---------------------

Ik word alleszins misselijk van die cinema.

Men moet er toch eens langer dan 5 minuten over nadenken... over wat er hier afspeelt.

Supe®Staaf 16 maart 2012 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6032510)
Maar hoe zou jij dan een politieke recuperatie-cinema aanklagen?

Moet dat?

Eigenzinnig 16 maart 2012 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak (Bericht 6032503)
Ik zal even een Vlaams minister quoten (ik noem geen namen, want dat doet er in deze niet toe) die het, wat mij betreft, nogal treffend heeft samengevat:

"Dit is een dag zonder partijgrenzen, zonder ideologische verschillen, zonder meerderheid en oppositie. Vandaag zijn wij niet zozeer ministers of parlementsleden. Vandaag zijn wij des te meer ouders, broers, zussen."En om op uw vraag te antwoorden: vandaag is een dag om aan de getroffenen te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat heel het land (en mensen daarbuiten) meevoelen met het leed dat ze doormaken. Als ge daar een verborgen politieke agenda in wilt zien, zegt dat meer over u dan over de politiek.

wij...zijn wij...zijn wij...inderdaad het eerste wat ik dacht toen Lieten begon te reutelen was..zum kotzen...een hele preek eigenlof...

Duvelke 16 maart 2012 12:09

RIP aan de slachtoffers..
maar zo'ne nationale rouwdag en al wat er bij komt vind ik er wat over..
Er sterven dagelijks mensen in het verkeer..

Amon_Re 16 maart 2012 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6032507)
Net als de openingspost.

Ja want klagen over politieke recuperatie is politieke recuperatie. Enfin, volgens U dan toch.

Amon_Re 16 maart 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6032512)
Moet dat?

Sinds wanneer is dat een vereiste?

stuyckp 16 maart 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak (Bericht 6032503)

"Dit is een dag zonder partijgrenzen, zonder ideologische verschillen, zonder meerderheid en oppositie. Vandaag zijn wij niet zozeer ministers of parlementsleden. Vandaag zijn wij des te meer ouders, broers, zussen."

En om op uw vraag te antwoorden: vandaag is een dag om aan de getroffenen te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat heel het land (en mensen daarbuiten) meevoelen met het leed dat ze doormaken. Als ge daar een verborgen politieke agenda in wilt zien, zegt dat meer over u dan over de politiek.

Zuiver opportunistisch gezever van de politica in kwestie. Het grote verschil is dat hier op het forum er niemand stemmen mee kan winnen om een bepaald standpunt in te nemen. Ik heb niemand nodig van geen enkele politieke strekking om mij te vertellen hoe erg het is wat er gebeurd is.

Supe®Staaf 16 maart 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6032519)
Ja want klagen over politieke recuperatie is politieke recuperatie. Enfin, volgens U dan toch.

Klagen over politieke recuperatie, is mij best.
Klagen over politieke recuperatie en er vervolgens stevig zelf aan meedoen, daar heb ik een ander woord voor.

Supe®Staaf 16 maart 2012 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6032521)
Sinds wanneer is dat een vereiste?

Net wat ik dacht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be