De schoofzak |
6 juni 2012 12:09 |
Lijsttrekster Open Vld in Temse trekt kandidatuur in
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120606_087
Daar zit meer achter.
Beweren dat ze zich terug trekt omdat ze gaat verhuizen, door het werk van hare vent.
Precies of je dat nog niet wist, of dat het in de lucht hing, toen ze zich kandidaat stelde als lijstrekker ...
tekst voor als links het laat afweten:
Citaat:
TEMSE - Ingrid Meeus, huidig OCMW-voorzitter en schepen in Temse én lijsttrekker bij de komende gemeenteraadsverkiezingen voor Open Vld, trekt haar kandidatuur terug in.
De gewezen federaal volksvertegenwoordiger besliste om volgend jaar te verhuizen en vindt het "deontologisch onaanvaardbaar" om kandidaat te zijn op een lijst en daarna niet te zetelen.
Meeus verhuist omwille van de beroepswerkzaamheden van haar echtgenoot. "Ik ben steeds voorstander geweest van eerlijke politiek", aldus Meeus in een persbericht. "Vragen aan de kiezer om mij in de gemeenteraad te stemmen, terwijl ik nu reeds pertinent weet dat ik sowiso niet zal zetelen, is voor mij deontlogisch onaanvaardbaar."
Ingrid Meeus is al twintig jaar actief in de lokale, regionale en nationale politiek. Sinds 2001 is ze schepen in Temse en sinds 2007 ook OCMW-voorzitter. Daarnaast was ze tussen 2004 en 2007 federaal volksvertegenwoordiger.
Ook voor de provincieraadsverkiezingen trekt Meeus haar kandidatuur in.
|
|